اخبار داغ

لوله‌های فرسوده که بلای جان مردم می‌شود؛

هدر رفت ۸ ماهه آب آشامیدنی در ۴۰ نقطه از روستای حکمی میناب+فیلم

هدر رفت ۸ ماهه آب آشامیدنی در ۴۰ نقطه از روستای حکمی میناب+فیلم
شبکه آب آشامیدنی روستای حکمی میناب به دلیل فرسودگی هر ماه و حتی در هفته یک بار دچار آسیب و ترکیدگی شده و همین امر در هدر رفت آب تاثیر بسزایی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ از قدیم الایام آب را مایه حیات نامیده اند و با توجه به کاربرد فراوان آن نزد همگان از ارزش و جایگاه والایی برخوردار است؛ این روزها در حالی که غول خشکسالی بر کشور غلبه کرده در برخی از روستاها شاهد هدر رفت آب با وجود لوله های فرسوده هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

آب شرب خانگی که مردم روستاهای محروم شهرستان میناب آرزوی داشتن آنرا دارند در برخی روستاها بعضا" شاهد ترکیدگی لوله های فرسوده هستیم؛ پروژه بهسازی در روستا ها بدون توجه به اصلاح شبکه های فرسوده و رهاسازی آن در وسط خیابان ها تبدیل به یک بحران برای اهالی روستاها شده است.

,

روستای حکمی در چهار کیلومتری شهرستان میناب یکی از روستاهایی است که حجم عظیمی از آب سالم در آن هدر می رود، همه می بینند ولی بی توجه از کنار این موضوع مهم و حیاتی عبور می کنند.

,

لوله های فرسوده که بلای جان مردم می شود

, لوله های فرسوده که بلای جان مردم می شود,

ذاکری یکی از ساکنین روستای حکمی گفت : هفت تا هشت سال است که با مشکل کم آبی و ترکیدگی لوله های آب در روستا مواجه شدیم و متاسفانه هنوز این مشکل برطرف نشده است و هر چند وقت یکبار این اتفاق در روستا رخ می‌دهد.

,

این شهروند افزود: این ترکیدگی ها دقیقا در وسط آسفالت اتفاق افتاده که مشکلات بهداشتی فراوانی را همراه دارد در هر صورت به دلیل عبور مرور ماشین ها از جاده و استفاده حیوانات از این آب شناور روی آسفالت قطعا آب دچار آلودگی می شود و همین آب آلوده به شبکه آبرسانی روستا بازمی گردد و این مشکل دغدغه مسئولین شبکه بهداشت روستا نیز هست.

,

زارعی یکی دیگر از ساکنین این روستا گفت: ترکیدگی لوله های فرسوده معضلی برای همسایه ها شده، حجم عظیم آب یک بستری برای جلولان سگ های ولگرد،وجود پشه های موزی و ناقل بیماری ها در این روستا شده است.

,

روستایی که علیرغم کار زیاد و تلاش شبانه روزی مسئولان باز هم نیاز به توجهی ویژه تری دارد، در همین رابطه برای پیگیری این موضوع سفری به روستای حکمی داشتیم تا از زبان رئییس شورای اسلامی روستای حکمی این موضوع را پیگیری کنیم.

,

پایان عمر مفید شبکه آبرسانی در روستا جکمی

, پایان عمر مفید شبکه آبرسانی در روستا جکمی,

عبدالرضا ذاکری رئیس شورای اسلامی روستای حکمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز بیان کرد: علت اصلی ترکیدگی پایان عمر مفید شبکه آبرسانی در روستا بوده که از دهه 60 در این روستا انجام شده است.

, هرمز,

وی با بیان این مطلب که روستای حکمی نیازمند اصلاح شبکه آبرسانی است، گفت: آبرسانی در روستای حکمی با توجه به نیاز 250 خانوار در سال 1360 انجام شده ولی با توسعه و رشد روز افزون روستا این آبرسانی دیگر جوابگوی 1600 خانوار با جمعیت بالای پنج هزار نفر نیست.

,

40 نقطه از روستای حکمی با ترکیدگی لوله های آب شرب روبروست

, 40 نقطه از روستای حکمی با ترکیدگی لوله های آب شرب روبروست,

ذاکری افزود: در حال حاضر40 نقطه از روستای حکمی با ترکیدگی لوله های آب شرب روبروست،آب و فاضلاب روستایی طبق نوبت دهی کار را نیمه تمام رها می کند و کار به سرانجام نمی رساند.

,

وی گفت: متولی انجام تعمیر لوله های فرسوده در روستای حکمی، آبفار است، اکثر مواقع برای پیشرفت کار ماشین، بیل میکانیکی و نیروهای دهیاری در اختیار آنها قرار دادیم همچنین با توجه به امکانات کم آنها برخی تجهیزات نیز توسط دهیاری روستا خریداری شده است ولی کار به نحو احسن انجام نشده است.

,

رئیس شورای اسلامی روستای حکمی میزان خسارت ناشی از هدر رفت آب به زیرساخت های روستا 50میلیون تومان فقط در یکسال گذشته عنوان کرد.

,

با توجه به این گزارش، چرا یک اداره ای که وظیفه آن طبق منشور سازمانی آن مشخص شده کار به نحو احسن انجام نمی دهد،جمع شدن آب ناشی از ترکیدگی لوله ها با توجه به فشار کم آب در مواقع شب برگشت دوباره آب آلوده به درون لوله ها به همراه دارد و این موضوع ممکن است عوارض بدتری برای شهروندان داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه