اخبار داغ

روایت صاحب منصبان دیار کریمان از سالی که گذشت؛

از جانکاهی ترور سردار سلیمانی تا شیرینی برداشته شدن بار مسئولیت

از جانکاهی ترور سردار سلیمانی تا شیرینی برداشته شدن بار مسئولیت
سال 98 سپری شد اما خاطرات تلخ و شیرین آن هم چنان باقی است؛ از داغ های بر دل نشسته، از پرکشیدن سردار دل ها، از چشم های گریان، از انتقام اراده های پولادین، از تپش قلب ها و از پاهایی که لرزید همه بخشی از خاطرات مسئولان دیار کریمان در سالی است که گذشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، سال ۹۸ هم با تمام خوبی ها و بدی هایش تمام شد؛ سالی که با سیل شروع و با کرونا پایان پذیرفت، سال بغض ها و لبخندها، آمدن و رفتن ها، بعضی ها می گفتند « سالی که پر درده کاش بره و برنگرده»، آری ۹۸ سپری شد اما نمیتوان از حوادث آن به سادگی رد شد، از داغ های بر دل نشسته، از اقیانوس بیکران حضور ملت ایران، از پرکشیدن سردار دل ها، از چشم های گریان، از انتقام اراده های پولادین، از تپش قلب ها، از گذر ثانیه ها، از پاهایی که لرزید و از دست هایی که بخشید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

آری؛ سالی که پشت سر گذاشتیم با همه اتفاقات خوب و بدش امروز فقط برگی از دفتر خاطرات زندگی هر کدام از ما شده است که قابی می شود در کوچه پس کوچه های دلمان؛ اما مهم آن است که بتوانیم از تمام این اتفاقات درس بگیریم.

,

چگونه گذشتن این سال برای هر کدام از ما متفاوت بود، به همین منظور گذری زدیم بر تلخی ها و شیرینی ها سال 98 در خاطرات مسئولین استان کرمان چرا که همین مسئولین بخشی از خاطرات و سرنوشت ما را در این سال رقم زدند.

,

شهادت سردار سلیمانی تلخ ترین اتفاق سال 98 برای همه مردم ایران بود

, شهادت سردار سلیمانی تلخ ترین اتفاق سال 98 برای همه مردم ایران بود, شهادت سردار سلیمانی تلخ ترین اتفاق سال 98 برای همه مردم ایران بود,

 

,

, ,

سید محمد واعظی نژاد مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان است، او معتقد است بدترین خاطره سال 98 برای او و همه مردم ایران شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در حمله تروریستی آمریکا است.

,

او می گوید: این خبر آن چنان برای من تلخ بود که منتظر بودم تکذیب شود اما متاسفانه واقعیت داشت و یکی از سخت ترین روزهای زندگیم را با تحمل غم و درد جانکاه درک کردم و گذراندم.

,

واعظی نژاد بهترین خاطره سال 98 را افزایش حقوق 50 درصدی همکارانش در اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان بیان کرد و گفت: حقوق کارکنان نوسازی مدارس نسبت به کارکنان سایر وزارت خانه ها و ادارات کمتر بود و با توجه به حجم و سختی کار همکارانم، حقوقی که می گرفتند شایسته و در خور شان آن ها نبود لذا این افزایش حقوق که برق شادی و امید را در چشمان این کارکنان خدوم و زحمتکش ایجاد کرد بهترین خاطر سال 98 است.

,

 

,

سال 98 اتفاقات تلخ و ناگوار زیادی داشت

, سال 98 اتفاقات تلخ و ناگوار زیادی داشت, سال 98 اتفاقات تلخ و ناگوار زیادی داشت,

محمدرضا قادر مدیر کل گمرکات استان کرمان نیز خاطرات تلخ و شیرین خود را در سال 98 این گونه بیان کرد: متاسفانه سال 98 اتفاقات ناگوار متعددی رخ داد که تلخ ترین آن ها شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، سردار دل ها بود، البته سیل فروردین 98، سقوط هواپیمای اوکراینی، جانباختن تعدادی از هموطنان در مراسم تشییع کرمان، گران شدن بنزین و اتفاقات بعدی آن و شیوع بیماری کرونا بود.

,

وی در ادامه شیرین ترین خاطرات سال 98 را برای ما بیان کرد و گفت: در کنار تمام این اتفاقات تلخ، موفقیت های علمی در گوشه و کنار کشور، دستیابی ایران به رتبه نحست اثر گذاری علمی در منطقه غرب آسیا، موفقیت های ورزشی از جمله قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های جهانی 2019 و همینطور قهرمانی تیم والیبال در رقابت های آسیا برای من از اتفاقات دلچسب و خوشایند سال 98 بود.

,

 

,

شیرین ترین خاطره سال، برداشته شدن بار نمایندگی مجلس از دوش من بود

, شیرین ترین خاطره سال، برداشته شدن بار نمایندگی مجلس از دوش من بود, شیرین ترین خاطره سال، برداشته شدن بار نمایندگی مجلس از دوش من بود,

, , , ,

احمد حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز شهادت سردار سلیمانی  را تلخ ترین خبر و اتفاقی دانست که در سال 98 تجربه کرده است و این داغ ان چنان برای او سنگین بود که بعد از این اتفاق شدیدترین نطق را بر علیه قاتلان این سردار بزرگ در مجلس داشت.

,

او در توصیف این واقعه می گوید: با شنیدن این خبر آرزده و پریشان شدم و واژه تلخ برای این اتفاق کم است و باید بگویم وحشتناک ترین اتفاق ممکن را در سال 98 تجربه کردم وجانباختن تعدادی از مردم در مراسم تشییع سردار در شهر کرمان آن را تلخ تر کرد و من معتقدم در مرکز استان کرمان نباید این حادثه رخ می داد.

,

این نماینده مجلس گفت: شیوع ویروس کرونا در ایران نیز از خاطرات پایانی سال 98 است که موجب از دست دادن جان بسیاری از هم وطنان ما در شهرهای مختلف شد و امیدواریم به زودی شاهد پایان این بیماری در کشور باشیم.

,

حمزه شیرین ترین خاطره سال خود را برداشته شدن بار مسئولیت نمایندگی مردم در مجلس عنوان کرد و گفت: نماینده مردم بودن مسئولیت سنگینی بود که امسال از دوش من برداشته شد و این برای من جای خوشحالی داشت.

,

 

,

حضور با شکوه مردم در تشییع سردار سلمانی شبرین خاطره سال 98

, حضور با شکوه مردم در تشییع سردار سلمانی شبرین خاطره سال 98, حضور با شکوه مردم در تشییع سردار سلمانی شبرین خاطره سال 98,

 

,

, ,

یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی می گوید: مردم در سال 98 نگرانی های زیادی را پشت سر گذاشتند اما شاید بدترین ان ها برای همه مردم ایران و به ویژه کرمانی ها، شهادت سردار سلیمانی بود.

,

این نماینده مجلس بهترین خاطره نقش بسته در ذهن خود را نیز به سردار سلیمانی نسبت داد و گفت: حضور با شکوه مردم در تشییع پیکر مطهر سردار رشید اسلام، بهترین خاطره ای بود که به یاد دارم.

,

 

,

راه اندازی پروژه ای که 24 سال متوقف شده بود بهترین خاطره سال یک مدیر کل

, راه اندازی پروژه ای که 24 سال متوقف شده بود بهترین خاطره سال یک مدیر کل, راه اندازی پروژه ای که 24 سال متوقف شده بود بهترین خاطره سال یک مدیر کل,

احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان که این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس روزهای سختی را پشت سر می گذارد نیز بدترین خاطره خود در سال 98 را خبر شهادت سردار سلیمانی عنوان کرد و بهترین خاطره او راه اندازی و فعال کردن ساختمان اداره کل اموزش وپرورش استان است که ٢٤سال متوقف  شده بود .

,

اسکندری نسب در ادامه می گوید:  فعال شدن و به اتمام رسیدن ٢٩٠پروژه نیمه تمام از ٣١٠ پروژه بعداز حدود ده سال که بخشی ار مشکل کمبود فضای اموزشی استان حل شد و هم چنین کسب رتبه اول جوان خوارزمی کشور جزو بهترین خاطرات سال 98 برای من است.

,
 
,
 
,
 
,

سکان داری میراث فرهنگی کرمان شیرین ترین خاطره مدیر تازه وارد

, سکان داری میراث فرهنگی کرمان شیرین ترین خاطره مدیر تازه وارد, سکان داری میراث فرهنگی کرمان شیرین ترین خاطره مدیر تازه وارد,

 

,

فریدون فعالی یکی دیگر از مدیران ارشد استان کرمان است که از مهرماه سال 98 سکان داری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان را در دست گرفت، برای ما از بهترین و بدترین خاطرات خود در سالی که گذشت صحبت و عنوان کرد: وقتی وارد استان کرمان شدم با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که در استان دیدم می توانم بگویم انتصاب من در مدیریت اداره کل میراث فرهنگی این استان بهترین خاطره سال من است و اما بدترین خاطره نیز بحث شهادت سردار سلیمانی و جانباختن تعدادی از مردم کرمان در مراسم تشییع این سردار بزرگ است.

,

 

,

جهانی که چشم به راه صاحب الزمانش است

, جهانی که چشم به راه صاحب الزمانش است, جهانی که چشم به راه صاحب الزمانش است,

سال 98؛  تو رفتی وما ماندیم و دفتر خاطرات تو، خاطراتی به تلخی بغض و شیرینی لبخند، تو چه آرام ولی سخت از ما گذشتی تا کوله عمرمان به نوروز رسید ، رستاخیز طبیعت نوید نوشدن دارد ، جوانه های امید بر قلب های خسته، چشمه های انتظار را می جوشاند ، انتظاری سبز برای دل هایی سرخ، جگرهای سوخته ، پلک هایی داغ که منتظر یک خبراست، گویی میان این همه رفتن معجزه خدا هوای آمدن دارد، نامردی دوران یک مرد میخواهد که گَرد ظلم رابخواباند ، کشتی نجات حسین یک ناخدا کم دارد، جهانِ پرازستم، یک منتقم کم دارد، آری به خدا آخر الزمان، فقط صاحب الزمان(عج) را کم دار، امید داریم که به زودی خبر آمدنش گوش جهان را کر کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه