اخبار داغ

شکست ویروس منحوس در گرو همکاری مردم؛

چرا برخی کرونا را جدی نمی‌گیرند؟

چرا برخی کرونا را جدی نمی‌گیرند؟
در حالی که شکست کرونا در گرو همکاری همه مردم است؛ متاسفانه برخی کرونا را جدی نگرفته و به دید و بازدید و سفرهای نوروزی می‌روند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، بیش از یک ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می گذرد؛ بیماری جدیدی که با رعایت بهداشت، قرنطینه خانگی و دوری از تجمعات می تواند از ابتلای افراد به این بیماری جلوگیری کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

از همان ابتدای کار، مدافعان سلامت، پرستاران و پزشکان زیادی آستین همت بالا زدند و برای کمک به بیماران و کاهش درد و آلام آنها در بیمارستانها، زینب وار خدمت کردند و برای شکست کرونا گام هایی اساسی برداشتند.

,

و در آن سوی شهر بسیجیان برای ضدعفونی کردن شهر، نقطه به نقطه هر محله را ضدعفونی کردند و هر آنچه در تلاش داشتند به کار گرفتند تا بتوانند این ویروس منحوس را نابود کنند و از دل نگرانی ها بکاهند.

,

طبق توصیه پزشکان و پرستاران بارها و بارها گفته شد که بهترین راه جلوگیری از شیوع کرونا و در امن ماندن از این ویروس، قرنطینه خانگی است، خانه محیطی سالم و امن بوده که می تواند کرونا را پشت در نگه دارد و افراد خانواده همچنان در سلامتی به زندگی خود ادامه دهند.

,

با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و فصل سفرهای نوروزی، استان ها اعلام کردند که ارائه خدمات سفر به گردشگران و مسافران داده نمی شود تا هر چه سریعتر این ویروس از بین برود و هشدارهایی مبنی بر نرفتن به سفر و خودداری از تردد غیر ضروری در سطح شهر بارها تکرار شد.

,

هشدارها جدی گرفته شود

, هشدارها جدی گرفته شود, هشدارها جدی گرفته شود,

این در حالیست که تاکنون شیب شیوع کرونا در کشور بالا بوده و هر روز شاهدیم که تعداد یادی از هموطنان به این ویروس مبتلا شده و متاسفانه تعدادی جان خود را از دست می دهند به طوری که تاکنون طبق اعلام وزارت بهداشت ۲۰۶۱۰ نفر به این بیماری مبتلا شده، ۱۵۵۶ نفر جان خود را از دست داده و ۷۶۳۵ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

,

برای جلوگیری از شیوع این ویروس قرار شد که در ورودی های شهرها و استان ها غربالگری صورت گیرد و از ورود خودروهای غیر بومی جلوگیری شود تا مبادا با سفرهای نوروزی شیوع این بیماری افزایش یابد.

,

متاسفانه برخی کرونا را جدی نگرفته و به سفرهای نوروزی می روند، در حالی که شکست کرونا در گرو همکاری همه مردم است و بی توجهی برخی از افراد ممکن است سبب شود تا شیوع این بیماری بیشتر و روند نابودی آن طولانی تر شود.

,

به نظر می رسد خطرناک بودن این ویروس برای عده ای هنوز ثابت نشده، کرونا با کسی شوخی ندارد و جدی نگرفتن نکات بهداشتی و سفر رفتن می تواند گامی به سوی کرونا باشد.

,

بی رحم بودن این ویروس در این مدت کاملا مشخص شده که می تواند انسان را به سوی مرگ بکشاند، اما با قرنطینه شدن در خانه، سفر نرفتن، رعایت بهداشت، عدم حضور در مراکز شلوغ می تواند دست ردی بر سینه کرونا باشد.

,

در این روزهای بهاری و نوروزی همه ما دلمان برای دیدن عزیزانمان پَر می کشد اما چون دوستشان داریم دیدارها را به بعد از شکست کرونا موکول می کنیم و این روزها با تماس تلفنی فرا رسیدن بهار و سال جدید را تبریک می گوییم.

,

در خانه بمانید تا به کرونا مبتلا نشوید

, در خانه بمانید تا به کرونا مبتلا نشوید, در خانه بمانید تا به کرونا مبتلا نشوید,

محمد کاکاوند رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: با رعایت بهداشت، دوری از تجمعات و سفر نرفتن می توان از این ویروس در امان ماند و قرنطینه خانگی مطمئن ترین راه برای شکست کرونا است.

,

وی افزود: تعطیلی بازار در هفته قبل در بروجرد انجام شد و کنترل ورودی های شهر در دستور کار قرار گرفت که در کاهش شیوع کرونا نقش مهمی دارند.

,

کاکاوند تصریح کرد: شهروندان سعی کنند در خانه بمانند که می تواند به شکست کرونا بسیار کمک کند و از دید و بازدید و سفر رفتن خودداری کنند.

,

وی بیان کرد: تاکنون در بروجرد ۴۳ نفر به این بیماری مبتلا شده که تعدادی از آنها پس از بهبودی ترخیص شده اند، ۲۹ نفر بستری هستند، ۴۸ نفر از بیمارستان ترخیص شده و پنج نفر با کرونا جان خود را از دست داده اند.

,

مراقبت ها تا ریشه کن کردن کرونا ادامه یابد

, مراقبت ها تا ریشه کن کردن کرونا ادامه یابد, مراقبت ها تا ریشه کن کردن کرونا ادامه یابد,

حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه بروجرد با تاکید بر در خانه ماندن برای شکست کرونا گفت: توجه و عمل به توصیه های بهداشتی باید مد نظر قرار گیرد و مراقبت ها ادامه داشته باشد تا کرونا ریشه کن شود.

,

وی افزود: خوشبختانه مردم بروجرد برای مقابله با کرونا به خوبی عمل کردند و عمل به توصیه ها را همچنان ادامه دهند تا کرونا را شکست دهند؛ مردم از مسافرت اجتناب کنند تا از شیوع این یورس جلوگیری شود.

,

امام جمعه بروجرد با تاکید بر دعا و توسل در این ایام عنوان کرد: مردم دعا و توسل را در این روزها برای دفع بلا بسیار انجام دهند چرا که دعای مومن می تواند اثرگذاری بسیار زیادی داشته باشد.

,

به هر حال این روزها سفر رفتن، ترددهای غیرضروری و حضور در مکان های شلوغ راهی است که شیوع این بیماری را بیشتر می کند و ممکن است با همین بی توجهی، انسانی درگیر کرونا شود و حتی جان خود را از دست بدهد پس در خانه بمانیم تا کرونا را شکست دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه