اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

احیای مشوق‌های صادراتی گامی موثر در جهش تولید/ جمله «ما می‌توانیم» سرمنشأ کار همه دستگاه‌ها و مردم قرار گیرد

احیای مشوق‌های صادراتی گامی موثر در جهش تولید/ جمله «ما می‌توانیم» سرمنشأ کار همه دستگاه‌ها و مردم قرار گیرد
محمد اسماعیل سعیدی گفت: دولت باید مشوق های صادراتی را احیا و حمایت کند تا بتوانیم در سال جاری شاهد رونق صادرات باشیم چرا که رونق صادرات زمینه ای درجهش در تولید است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسماعیل سعیدی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان، اظهار کرد: با توجه به اقداماتی که در سال 98 در راستای رونق تولید انجام گرفت می توان گفت جلوی واردات بی رویه گرفته شد و قاچاق به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرد و این فرصتی بود تا تولید داخلی جانی دوباره بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: اگر چه اقدامات انجام شده در سال رونق تولید طبق گفته مقام معظم رهبری یک دهم سطح انتظارهم نبود و می شد 10 برابر آن را کار کرد ولی همین میزان نیز باعث شد تا تولید در این عرصه خودی نشان دهد.

,

سعیدی تصریح کرد: برای جهش در تولید باید بتوانیم یک حضور بسیار قوی در بازارهای منطقه برای عرضه تولیدات داخلی داشته باشیم و بازار مصرف تولیدات داخلی صرفا داخل کشور نیست بلکه بازارهای منطقه هم می توانند حضور و موقعیت ما را تثبیت کنند.

,

وی در ادامه به ضرورت فرهنگ سازی در راستای جهش تولید اشاره کرد و گفت: جمله «ما می توانیم» که امام (ره) فرمودند باید سرمنشا کارهای ما قرر گیرد، خیلی ها در داخل کشور سعی می کنند به مردم القا کنند که ما نمی توانیم و تولیدات ما قدرت رقابت با اجناس خارجی را ندارد در صورتی که بسیاری از کالاهای تولیدی ایران دارای قدرت رقابت با کالاهای مشابه خارجی است.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: بنابراین  فرهنگ سازی تولید و مصرف کالای داخلی گامی است که می تواند منجر به جهش تولید شود و اگر سال 98 توان تولید ما یک بود در سال 99 باید 10 برابر افزایش پیدا کند.

,

سعیدی بیان کرد: رسانه ها، دستگاه های مسئول و نظام آموزشی ما باید در این عرصه فرهنگ سازی کنند تا کار تولید و تلاش مضاعف در دستور کار قرار گیرد و همه وارد عرصه شوند و تولید چندین برابری اتفاق بیفتند تا ما شاهد جهش در اقتصاد باشیم.

,

وی خاطر نشان کرد: دولت باید ازکالاهایی که امکان تولید آن در داخل کشور وجود دارد حمایت کند و جلوی واردات کالاهای مشابه را بگیرند چرا که واردات باعث می شود قدرت رقابت که لازمه و ضرورت هر کاری است پایین بیاید.

,

این نماینده مجلس در پایان مطرح کرد: دولت هم چنین باید مشوق های صادراتی را احیا و حمایت کند تا بتوانیم در سال جاری شاهد رونق صادرات باشیم چرا که رونق صادرات زمینه ای درجهش در تولید است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه