اخبار داغ

توضیحات موسوی درباره مشکلات پیش آمده برای ایرانی‌ها در اروپا

توضیحات موسوی درباره مشکلات پیش آمده برای ایرانی‌ها در اروپا
سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره ویدیوی منتشر شده مبنی بر توقف کامیون‌های ایرانی در مرزهای رومانی، بلغارستان و ترکیه گفت: به محض اطلاع رایزنی‌ها برای تسهیل عبور و مرور آنها انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص انتشار ویدیوی توقف کامیون‌های ایرانی در مرزهای رومانی، بلغارستان و ترکیه اظهار داشت: پیرو شیوع کرونا در جهان، اکنون اروپا به یکی از کانون‌های اصلی درگیری با این بیماری تبدیل شده و مقررات سختگیرانه‌ای در مرزهای کشورهای اروپایی برقرار شده است که شامل اتباع اروپایی هم می‌شود. با توجه به این شرایط، سفارتخانه‌های ما در اروپا و نیز تمامی کشورهای منطقه و همسایگان، از یک ماه گذشته فعال و در آماده باش هستند و حتی کارشناسانی را به صورت ۲۴ ساعته با شماره تلفن‌های مشخص اعلام کرده‌اند تا موارد را پیگیری کنند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
موسوی افزود: مشخصا درباره این کامیون‌ها نیز به محض اطلاع از مکان دقیق آنها، رایزنی‌ها هم در ستاد وزارت امور خارجه و هم سفارتخانه‌ها تا بامداد امروز ادامه داشته و با مقامات گمرکی رومانی، بلغارستان و ترکیه برای تسهیل عبور و مرور آنها رایزنی شده است. اضافه می‌شود در حال حاضر صف‌های چند کیلومتری کامیون های متعلق به کشورهای مختلف در مبادی مرزی این کشورها تشکیل شده است.
,
 
,
سخنگوی وزارت امور خارجه به رانندگان عزیز ایرانی که به کشورهای دیگر تردد می‌کنند توصیه کرد در صورت مواجه شدن با چنین شرایطی ( اگر غیر معمول باشد و معطلی آنها ناشی از صف‌های طولانی در گمرکات کشورها برای تشریفات اداری نباشد ) سریعا با سفارتخانه‌های ایران در آن کشور تماس برقرار کنند 
,
 
,
کارشناسان کشیک در بخش کنسولی وزارت امور خارجه با شماره :
,
 
,
۰۰۹۸۹۲۲۷۹۱۲۵۲۱
,
 
,
۰۰۹۸۲۱۶۱۱۵۳۰۰۹
,
 
,
سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان با شماره:
,
 ۰۰۳۵۹۸۷۹۸۱۰۳۸۲
,
 
,
سفارت جمهوری اسلامی ایران در رومانی با شماره‌های:
,
 
,
۰۰۴۰۷۶۱۱۲۱۸۰۲
,
۰۰۴۰۷۶۱۱۲۱۸۰۱
,
 
,
۰۰۴۰۷۶۴۰۲۲۴۹۰
,
 
,
سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با شماره‌های:
,
 
,
 ۰۰۹۰۵۰۵۰۵۹۱۵۶۹
,
 
,
۰۰۹۰۵۵۱۲۱۱۲۶۱۵
,
 
,
 به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی هستند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه