اخبار داغ

سروری:

«جهش تولید» مستلزم ورود دانش بنیان‌هاست/ اقتصاد را درون‌زا کنیم

«جهش تولید» مستلزم ورود دانش بنیان‌هاست/ اقتصاد را درون‌زا کنیم
عضو جبهه رهپویان انقلاب اسلامی گفت:مجموعه‌های دانش بیان نقش اساسی در جهش اقتصادی خواهند داشت و یکی از مؤلفه‌های اصلی حرکت از اقتصاد سنتی به اقتصاد صنعتی همین مجموعه ها هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز سروری، فعال اصولگرا و عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره نامگذاری امسال به «جهش تولید» گفت: رهبری معظم انقلاب منظومه‌ای از موضوعات مؤثر در شکوفایی اقتصاد ایران را در سال‌های مختلف عنوان کردند و آنها را به عنوان مؤلفه‌های رسیدن به یک اقتصاد مستقل، مفید، مؤثر و راهگشا مطرح کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: ایشان سال گذشته را با عنوان «رونق تولید» نامگذاری کردند و امسال هم «جهش تولید» را شعار سال انتخاب کردند و طبیعتاً اگر قرار باشد جهشی در حوزه تولید اتفاق بیفتد باید اقدامات بسیار جدی صورت بگیرد.
,
 
,
وی همچنین گفت: با توجه به اینکه ما در شرایطی وارد سال جدید شده‌ایم که اقتصاد کشور صدمات جدی در سال پیش دیده است و همچنین بیماری کرونا به همراه ناکارآمدی‌هایی که دولت در چند سال گذشته از خود نشان داده است مجموعه نامبارکی را به وجود آورده که شرایط کشور را دشوار کرده است.
,
 
,
سروری با اشاره به اینکه برون رفت از این شرایط کلید اقتصادی می‌خواهد تاکید کرد: تحقق این مهم نیازمند یک اقدام خارج از روال عادی است و باید تمام مجموعه‌ها دست به دست هم بدهند و مجموعه‌ای از مولفه‌هایی که می‌تواند باعث جهش اقتصادی شود به وجود بیاید و طبیعتاً همه دستگاه‌ها در این موضوع نقش دارند.
,
 
,
وی افزود: قوه قضائیه از این نظر که با عوامل سودجو و ویژه خوار اقتصادی باید برخورد کند در تحقق شعار سال نقش مهمی دارد.
,
 
,
عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه تاکید کرد: مجلس نقش بسیار مهمی در تنقیح قوانینی دارد که منجر به جهش اقتصاد و تولید کشور می‌شود و من فکر می‌کنم که حتماً همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی باید دست به دست هم بدهند تا زمینه‌های شکل گیری جهش در تولید فراهم شود.
,
 
,
وی همچنین گفت: بالاخره جریانات مختلف از جمله تحریم و همین بیماری کرونا نشان می‌دهد که اگر اقتصاد ما درون ریز نباشد نمی‌تواند زمینه‌های اشتغال را در کشور فراهم کند.
,
 
,
سروری تصریح کرد: برای اینکه یک اقتصاد درون ریز و خلاق مؤثر و خودکفا شکل بگیرد باید حتماً مؤلفه‌های آن به وجود بیاید.
,
 
,
وی در پایان گفت: من فکر می‌کنم مجموعه‌های دانش بیان نقش اساسی در جهش اقتصادی خواهند داشت و یکی از مؤلفه‌های اصلی حرکت از اقتصاد سنتی به اقتصاد صنعتی همین تشکل‌های دانش بنیان هستند و بدون آنها رسیدن به جهش اقتصادی تقریباً غیر ممکن است.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه