اخبار داغ

قدرت قلم را دست کم نگیرید؛

معرفی 10 کتاب از 10 نویسنده البرزی؛ پیشنهاد یک ناشر برای خانه‌ نشینی نوروزی/پیشگویی کرونا در کتابهای علمی تخیلی

معرفی 10 کتاب از 10 نویسنده البرزی؛ پیشنهاد یک ناشر برای خانه‌ نشینی نوروزی/پیشگویی کرونا در کتابهای علمی تخیلی
انتشارات حوزه مشق و موسسه استعداد کشف استعداد برتر در روزهایی که کرونا فرصت تازه‌ ای را برای مطالعه بیشتر مهیا کرده است، فهرستی از خواندنی‌ های تازه این انتشارات را به مخاطبان کتاب معرفی می‌ کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از "تیتریک کتاب کالای فرهنگی و بسیار تاثیرگذار در تمام کشورها و موجب رشد، تکامل و توسعه فرهنگی ملت‌ها به شمار می‌رود. اکنون که ویروس منحوس کرونا فرصت خانه نشینی را فراهم کرده است به خوبی می‌توان از شرایط قرنطینه خانگی برای مطالعه بیش از پیش استفاده کرد. در همین راستا انتشارات حوزه مشق و موسسه کشف استعداد برتر چندین کتاب مطرح را در ایام نوروز ۹۹ پیشنهاد می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک کتاب کالای فرهنگی و بسیار تاثیرگذار در تمام کشورها و موجب رشد، تکامل و توسعه فرهنگی ملت‌ها به شمار می‌رود. اکنون که ویروس منحوس کرونا فرصت خانه نشینی را فراهم کرده است به خوبی می‌توان از شرایط قرنطینه خانگی برای مطالعه بیش از پیش استفاده کرد. در همین راستا انتشارات حوزه مشق و موسسه کشف استعداد برتر چندین کتاب مطرح را در ایام نوروز , "تیتریک, تیتریک, ۹۹, , پیشنهاد می‌دهد,

«جنگ جهانی ز» اثر مکس بروکس (ترجمۀ حسین شهرابی، کتابسرای تندیس) ماجرایی شبیه به همین کرونا است. ویروسی از چین پیدا و در جهان منتشر می‌شود که آدم‌ها را تبدیل به زامبی می‌کند، اما عاقبت بشر در این جنگ پیروز می‌شود. «ایستگاه ۱۱» اثر امیلی سنت جان مندل (ترجمۀ پگاه صمدزاده، نشر نیماژ) داستان دیگری است که فردای یک اپیدمی وحشتناک نوعی ویروس بسیار قوی‌تر از کرونا را روایت می‌کند که باعث نابودی بخش عمده‌ای از جمعیت جهان شده و حالا ۲۰سال بعد از فاجعه، گروهی دارند سفر می‌کنند تا آثار شکسپیر را اجرا کنند و از فکر و فرهنگ مراقبت کنند.بنابراین نمونه ای از این کتابها نشان می دهد نباید قدرت قلم را دست کم گرفت لذا پیشنهاد ما در روزهای کرونایی مطالعه آزاد است.

,
, ,

قرآن و عهدین 

, قرآن و عهدین  ,

نویسنده: فردین احمدی
تعداد صفحات: ۱۰۰
سایز: وزیری
قیمت ۲۵هزار تومان
تیراژ: ۵۰۰
انتشارات حوزه مشق و موسسه کشف استعداد برتر

قابل استفاده برای نوجوانان و جوانان تا ان‌شاءلله با مطالعه این کتاب اطلاعات کافی از ادیان الهی پیدا کنند و با دیدن تفاوت‌ها و شباهت‌ها، ضعف‌ها و قوت‌ها؛ با دیدی علمی و منطقی در آینده با مسائل اعتقادی برخورد کنند و به این باور برسند که دین و مذهب پدری‌شان کاملترین و برترین است.

,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

ماه خند

, ماه خند,

شاعر: مهتاب بهشتی
سایز: رقعی
صفحات: ۵۰
قیمت: ۱۴ هزار تومان
انتشارات حوزه مشق و موسسه کشف استعداد برتر
نام ماه خند، برگرفته از غزلی در مورد حضرت حجت روحی لمقدمه الفداکِ  اگرچه کل اشعار  کتاب آیینی نیست اما، معتقدم موفقیت کتاب و استقبال مخاطب از این مجموعه، در سایه ی عنایت اهل بیت و مهم تر از هر چیز لطف خداست.
اشعار کاملا احساسی و برگرفته از تمام باورهای یک زن شرقی مقید به چهارچوب دینی و اخلاقی است.
بیشتر لحظه ها تجربه ی شخصی خود شاعر در پاکترین رویدادهای عاشقانه می باشد.

,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

مجموعه ای سه جلدی با عنوان « قلب های بیمار در قرآن ، پیامدها و راه های درمان آن»  

, مجموعه ای سه جلدی با عنوان « قلب های بیمار در قرآن ، پیامدها و راه های درمان آن»  ,

نویسنده: فردین احمدی
انتشارات حوزه مشق و موسسه کشف استعداد برتر

جلد نخست این کتاب که با موضوع «مصادیق بیمار دلی و اوصاف آنها در قرآن و روایات »در ۹۶ صفحه با قطع وزیری به چاپ رسیده است.

جلد دوم این مجموعه ی سه جلدی
علل و عوامل ایجاد بیمار دلی و پیامدهای آن را بر می شمارد که
در ۹۶ صفحه با قطع وزیری به چاپ رسیده است.

جلد سوم کتاب با عنوان
راه پیشگیری و درمان بیمار دلی، در ۶۴ صفحه  در قطع وزیری به چاپ رسیده است.

نویسنده در مقدمه کتاب به آیه ۲۲۵ بقره اشاره دارد و در آن خداوند انسان‌ها را به واسطه آنچه قلب‌هایشان پذیرفته مؤاخذه می‌کند. چرا که دل و قلب انسان به مثابه سلطان تن اوست و تمام آنچه بر زبان جاری می‌شود و در عمل می‌آید همه به خواسته‌های دل بستگی دارد؛ بنابراین اگر قلبی بیمار باشد، گفتار و کردارش نابجا و برخلاف فطرت پاک انسانی او خواهد بود. قرآن، قلبی را که دارای ایمان و عمل صالح باشد «قلب سلیم» و «قلب منیب» خوانده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

قصه های خوب برای والدین خوب

, قصه های خوب برای والدین خوب,

نویسندگان: فردین احمدی، مرضیه حیدری
صفحات: ۱۴۰
سایز: رقعی
قیمت: ۲۲هزار تومان
انتشارات حوزه مشق و موسسه کشف استعداد برتر

کتاب قصه های خوب برای والدین خوب حاصل گردآوری قصه های قدیمی و جدیدی ایست ک والدین بعضا فقط برای سرگرمی کودکان و خوابیدن آنها،میگویند. اما با نگاهی تازه و زاویه ای جدید این قصه ها مطرح شده است.
 در این کتاب اهمیت و ضرورت قصه گویی را مطرح و قصه ها را به عنوان ابزار تربیتی جهت آموزش مهارتهای زندگی به کودکان، معرفی شده تا والدین بدانند ک قصه فقط برای سرگرمی نیست بلکه یک ابزار تربیتی در زمینه آموزش مهارتهای زندگی نیز هست.

,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

برایم بمان

, برایم بمان ,

نویسنده: زینب رحیمی
صفحات: ۱۳۵
سایز: رقعی
قیمت: ۳۰ هزار تومان

 کتاب  برایم بمان توضیح دهنده ی عشق و رابطه ی عجیب بین عاشق و معشوق است که در جای جای داستان تبلور پیدا کرده و فاصله ی بین آنها را درهم نوردیده تا جایی که بارها و بارها عاشق و معشوق خود را کنار یکدیگر میبینند. در ادامه  داستان به سمت و سویی پیش می رود که خواننده دوست دارد ولی پایان آن باز گذاشته شده است تا خواننده طبق سلیقه و ذوق خود آنطور که میپسندد داستان را به پایان برساند.

,
,
,
,
,
,
, ,

معرفی کتاب مجموعه اشعار دل صخره

, معرفی کتاب مجموعه اشعار دل صخره,

شاعر : استاد محمد رضا رحمانی(رحمان)
تاریخ چاپ:1398
تعداد صفحات:238
سایز: رقعی
قیمت: 400000ریال
انتشارات حوزه مشق و کشف استعداد برتر

این اثر شامل اشعار گوناگون در قالب‌های عزل، مثنوی، قطعه و دوبیتی در زمینه های عرفانی، اجتماعی، مذهبی و درخواستی از دوستان و همکاران شاعر و با الهام از طبیعت بکر و زیبای برزکِ کاشان و سفرهای شاعر در ایران عزیز سروده شده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

به رنگ سُهره

, به رنگ سُهره,

نویسنده: دکتر عادله رحمانی
صفحات: ۱۸۵
سایز: رقعی
قیمت: ۳۰هزار تومان
انتشارات حوزه مشق و موسسه کشف استعداد برتر

کتاب به رنگ سُهره، مجموعه اشعاری‌ست شامل غزلیات، مثنویات، قطعات، رباعیات و دوبیتی‌ها که بیش‌تر مضمون عاشقانه دارند و نگاهی سرشار از احساس به جهان و روابط انسانی دارد؛ ضمن این‌که بخشی از کتاب شامل سروده‌های مذهبی و بخشی نیز سروده‌های مناسبتی‌ست.

,
,
,
,
,
,
,
, ,

مجموعه داستان کوتاه

, مجموعه داستان کوتاه,

نویسنده: مینا کارگرزاده
صفحات: ۱۹۲
سایز: رقعی
قیمت ۳۳ هزار تومان
انتشارات حوزه مشق و موسسه کشف استعداد برتر

,
,
,
,
,

این کتاب  شامل چند داستان کوتاه با مضامین اجتماعی، که تقریبا سوژه و فکر اولیه اغلب آنها برخاسته از گذر ایام زندگی مردم جامعه ی پیرامون ماست.

,

در واقع چون نیک بنگریم زندگی هر یک از ما آدمیان کتابیست سرشار از حوادث بزرگ و کوچک که نقل برخی از آنها می تواند به عنوان تجربه ای به دیگران منتقل شود. این کتاب قصد دارد تعدادی از این اتفاق ها را با زبان قلم روایت کند ، شاید خواندنش خالی از لطف نباشد.

,
, ,

این چشم ها مال من نیست

, این چشم ها مال من نیست ,

شاعر: آرزو احمدوند
صفحات: ۱۶۰
سایز: رقعی
قیمت: ۲۶ هزار تومان
انتشارات حوزه مشق و موسسه کشف استعداد برتر

لحن شاعر آمیخته به زنانگی و سرشار از ذوق و قریحه ی اوست و بقدری با مخاطب نزدیک است که عاشقانه هایش را تاثیر گذار و پرطرفدار می کند ‌.

,
,
,
,
,
,
,

تبریک به شاعر آرمانگرا و عاشقانه نویس که عاشقانه هایش را برای هدیه به دیدگان مخاطبان بر روی کاغذ می آورد.

,
, ,

تعبیر‌یک رویا

, تعبیر‌یک رویا ,

شاعر: مژگان عبدالرحیمی
صفحات:۸۸
سایز: رقعی
قیمت: ۲۲ هزار تومان
انتشارات حوزه مشق و موسسه کشف استعداد برتر

کتاب تعبیر یک رویا، گزیده ای از اشعار این شاعر می باشد که در طی سالها سروده، اشعاری است توام از کلاسیک و غزل که میتوان گفت روایتی است از اتفاقات و ماجراهای رخ داده در زندگی این شاعر

,
,
,
,
,
,
,
, ,

من_پیامبر_را_دوست_دارم"( به زبان انگلیسی)

, من_پیامبر_را_دوست_دارم"( به زبان انگلیسی),

مترجم:فردین_احمدی
صفحات:۲۳ رنگی
قیمت: ۲۳ هزار تومان
انتشارات حوزه مشق و موسسه کشف استعداد برتر

,
,
,
,

این کتاب بر اساس یکی از بهترین روش ها برای معرفی شخصیت های مذهبی نوشته شده است. در این روش، تنها به جنبه های تاریخی زندگی این شخصیت ها بسنده نمی شود؛ بلکه در کنار توجّه به جنبه های تاریخی، مقام معنوی، سبک زندگی، افکار و اندیشه ها و سخنان آنان نیز متناسب با مخاطب کودک و نوجوان مورد توّجه قرار می گیرد. قرآن کریم نیز همین روش را برای معرّفی انبیا و اولیا به کار می برد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه