اخبار داغ

اسپوتنیک: کرونا و پیش بینی 700 هزار کشته در فرانسه

اسپوتنیک: کرونا و پیش بینی 700 هزار کشته در فرانسه
در حالی که فرانسوی ها به شیوع گسترش ویروس کرونا بی اعتنایی می کنند، کارشناسان تلفات 700 هزار نفری برای فرانسه پیش بینی کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خبرگزاری اسپوتنیک در پی شیوع سریع ویروس کرونا به کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، به انتشار نظرات گائل گیرو Gaël Giraud رئیس اقتصاددان های موسسه توسعه فرانسه که در حساب توییتری خود منتشر کرده، مبادرت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این خبرگزاری نوشت: آمارهای جدیدی در رابطه با نرخ ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه منتشر شده است. شمار مبتلایان در فرانسه ممکن است به 30 میلیون نفر برسد و احتمالا 700 هزار تن از این مبتلایان جان شان را از دست خواهند داد. این آمار توسط گائل گیرو ارائه شده است. این در حالی است که بنا بر آخرین آمارها تا لحظه نگارش این مقاله 127 نفر از مبتلایان در فرانسه جان شان را از دست داده اند.

,

گائل گیرو نوشت: در صورتی که دولت از فردا به قرنطینه سراسری کشور تصمیم نگیرد، ظرف 50 روز به نقطه اوج اپیدمی کرونا خواهیم رسید که در این صورت امکان جان باختن 700 هزار تن از مبتلایان دور از ذهن نیست. سیستم بهداشت و درمان فرانسه، در برخی مناطق از هم اکنون از هم گسیخته است.

,

ارزیابی های مشابه

, ارزیابی های مشابه,

روزنامه فرانسوی لوموند چندی پیش با تکیه بر ارزیابی های انجام گرفته توسط محققان شورای علمی که از سوی کاخ ریاست جمهوری فرانسه «الیزه» انتخاب شده اند، مقاله ای منتشر کرد. این محققان نیز سناریوی تاریکی ارائه کردند که طی  آن بیماری واگیردار کووید – 19 در فرانسه تا 500 هزار قربانی برجای می گذارد. وقتی الیزه در این خصوص مورد سوال قرار گرفت، خاطر نشان کرد که سناریوی های متفاوتی از سوی این شورا به رئیس جمهور ارائه شده، اما اعضای این شورای بر سر این سناریوهای احتمالی اتفاق نظر ندارند.

,

سنگین تر شدن آمارهای مربوط به کرونا در فرانسه

, سنگین تر شدن آمارهای مربوط به کرونا در فرانسه,

بنا بر اطلاعات منتشر شده از سوی آژانس ملی بهداشت عمومی در 15 مارس، آمار قربانیان بیماری واگیردار ویروس کرونا تا یکشنبه (15 ماه مارس) به 127 نفر – 37 نفر بیشتر از آمار منتشر شده در روز شنبه - رسیده است. بنا بر این آمار در فرانسه ابتلای 5 هزار و 423 نفر به ویروس کرونا – 900 نفر بیشتر از آمار قبلی- تایید شده است.

,

این در حالی است که نشریه «سود اوئست» در مقاله ای "فرانسوی های بی نظم" را به باد انتقاد گرفت. این نشریه نوشت: فرانسوی ها از یک هفته پیش با ماجرای غیرمنتظره ای روبرو شدند. اما آن ها دیروز چنان به فعالیت های شان ادامه می دادند که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است. آن ها گاهی گروهی و بدون رعایت هیچ تمهید پیشگیرانه ای در مقابل ویروس کرونا، از هوای آفتابی استفاده می کردند. امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در برابر این فرانسوی های بی نظم و قانون ناپذیر، ناگزیر است به مسئله مهمی همچون قرنطینه عمومی و اجباری و البته قرنطینه ای بلند مدت – مثل  ایتالیا - فکر کند.

,

به دنبال افزایش بی سابقه تعداد قربانیان مبتلا به ویروس کرونا و گسترش سریع آن به سراسر کشور، دولت یکشنبه از مردم خواست به توصیه ها برای جلوگیری از شیوع این ویروس عمل کنند.

,

اداره کل بهداشت فرانسه  هشدار داد، به رغم تصورات قبلی، جوانان نیز به طور جدی به نوع وخیم این بیماری مبتلا می شوند.

,

36 قربانی در 24 ساعت

, 36 قربانی در 24 ساعت,

بر اساس آمار رسمی منتشر شده در عصر روز یکشنبه، 36 نفر در عرض 24 ساعت بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. 400 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شدند. اولین قربانی فرانسوی در مناطق «آنسوی آب ها» جان خود را از دست داد. وی زن 86 ساله ای بود و در منطقه مارتینیک جان سپرد.

,

در میان شخصیت های سیاسی، کریستین جاکوب Christian Jacob  رئیس حزب جمهوریخواهان یکی از شخصیت هایی است که به ویروس کرونا مبتلا و در خانه اش قرنطینه شده است. تعداد بالای تلفات در فرانسه در عرض یک روز نشان از گسترش شدید این بیماری دارد. همین مسئله موجب شد که دولت وضعیت هشدار را به درجه 3 افزایش دهد.

,

اولیویه وران وزیر بهداشت از تمامی مردم خواست با توجه به وخامت اوضاع و با هدف کاهش سرعت گسترش بیماری، به توصیه ها عمل کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه