اخبار داغ

درخواست نهادها و سیاستمداران آلمانی برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران

درخواست نهادها و سیاستمداران آلمانی برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران
برخی نهادها و سیاستمداران آلمانی تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را به ویژه در دوران شیوع کرونا غیرقانونی دانسته و خواستار لغو آن شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نشریه "فوکوس" آلمان، برخی کارشناسان و سیاستمداران آلمانی با توجه به بحران کرونا خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

"عدنان طباطبائی" از کارشناسان مسائل ایران در آلمان هم در گفتگو با دویچه وله آلمان خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شده و تاکید کرده که آسیب های وارده از این تحریم ها بسیار بالا است.

,

این کارشناس مقیم آلمان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بخش بهداشت و درمان در ایران سال هاست با این مسئله که داروهای مهم و تجهیزات پزشکی نمی‌توانند وارد ایران شوند دست و پنجه نرم می کند. همچنین باید این مسئله را مد نظر داشت که تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران عمدتا هیچ پایه و اساس قانونی ندارد.

,

عدنان طباطبائی که کارشناس علوم سیاسی و مدیر اتاق فکر "کارپو" در شهر بن است همچنین تاکید کرد که این تحریم ها صرفا یک ابزار سیاسی خودسرانه است. چنین تحریم هایی در دوران شیوع یک بیماری همه گیر اقدامی غیر مسئولانه است.

,

"فولکر پرتز"، رئیس موسسه علم و سیاست برلین هم تحریم ها علیه ایران را با دید انتقادی نگریسته و گفت: بسیاری افراد نه تنها به دلیل بیماری همه گیر فعلی خواستار لغو این تحریم ها هستند.

,

پرتز همچنین تاکید کرد که در اصل هیچ دلیل قانع کننده ای برای این وجود ندارد که تجارت های بر اساس قوانین بین المللی قانونی با ایران از طریق تحریم های مستقیم و یا تهدید تحریم علیه کشورهای ثالث متوقف شود.

,

وی همچنین با توجه به بحران کرونا این مسئله را حائز اهمیت تر دانسته و گفت: حداقل چیزی که همچنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن در حال حاضر می توانند از آمریکا انتظار داشه باشند این است که واشنگتن وام احتمالی صندوق بین المللی پول و دیگر اقدامات کمکی از جمله کمک های مالی و یا تحویل کالا برای ایران را مسدود نکند.

,

"امید نوری پور"، از نمایندگان بلند پایه حزب سبز آلمان هم خواستار اقدامات سریع در این راستا شده و گفت: هر دو طرف باید جدی بودن اوضاع را مد نظر قرار دهند. این بدین مفهوم است که تحریم های آمریکا باید لغو شده و شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران باید آزاد شوند. تا زمانی که هر یک از طرفین منتظر حسن نیت طرف مقابل باشد مردم در معرض خطر قرار می گیرند.

,

"عدنان طباطبائی" هم گفته است که با توجه به شرایط اضطراری فعلی گره زدن مسئله لغو تحریم ها علیه ایران با برخی شرایط، نامناسب است. وی تاکید کرد که یک مبارزه سخت سیاسی برای پیش شرط ها صرفا جان انسان ها را می گیرد.

,

"فولکر پرتز"، رئیس موسسه علم و سیاست برلین هم گفته است که اقدامات انسانی نباید با خواسته های سیاسی ارتباط پیدا کند. به گفته وی ایالات متحده خود باید تصمیم بگیرد که تا چه اندازه می خواهد همچنان به عنوان یک ابرقدرت اخلاق مدار شناخته شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه