اخبار داغ

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد؛

سیر صعودی کرونا در خراسان شمالی با ۱۸۹ ابتلا و ۱۹ فوتی / فوت کودک ۶ ساله براثر کرونا در استان

سیر صعودی کرونا در خراسان شمالی با ۱۸۹ ابتلا و ۱۹ فوتی / فوت کودک ۶ ساله براثر کرونا در استان
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، تا ظهر چهارم فروردین، 189 نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و متاسفانه تعداد آمار فوتی ها نیز به 19 نفر افزایش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سید احمد هاشمی،سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان ها نیز اظهار داشت: در شهرستان های بجنورد 104 نفر، شیروان 15 نفر، فاروج 6 نفر، مانه و سملقان 10 نفر، جاجرم 8 نفر، گرمه 9 نفر و اسفراین 37 نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند.️

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  سید احمد هاشمی،سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با , عصراترک , عصراترک , عصراترک , در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان ها نیز اظهار داشت: در شهرستان های بجنورد 104 نفر، شیروان 15 نفر، فاروج 6 نفر، مانه و سملقان 10 نفر، جاجرم 8 نفر، گرمه 9 نفر و اسفراین 37 نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند.️,

وی گفت: به رقم اینکه درصد فوتی‌های کرونا در این استان اکثرا بالای ۶۰ سال بودند ولیکن متاسفانه کودک 6 ساله هم در بین فوتی های استان وجود دارد.

,

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد قابل توجه ای مرگ مشکوک در استان به وقوع پیوسته که منتظر پاسخ آزمایش های تخصصی آنان هستیم.

,

هاشمی با اشاره به استقرار تیم های تب سنجی و غربالگری در مبادی ورودی استان یادآور شد: تاکنون 158 هزار نفر در این ایستگاه ها مورد تب سنجی و غربالگری قرار گرفته اند.

,

وی با اشاره شرایط بوجود آمده هشدار داد : انجام دید و بازدید های مرسوم در آیین نوروز باعث گسترش شدید ویروس کرونا می شود، لذا اگر مردم جان خود و عزیزانشان برایشان اهمیت دارد، قرنطیه خانگی موثرترین راه برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است.

,

وی تاکید کرد: یکی از خطرناک ترین اقدامات در این ایام رفتن به سفرهای غیرضروری بخصوص به استان های درگیر با این بیماری است.

,

هاشمی گفت: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

,

هاشمی همچنین با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون 99 نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده اند.

,

وی افزود: آزمایش 314 نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون 105 بیمار مشکوک به ابتلا به کووید 19 در بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه