اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در گفتگو با دانا:

وجود 600 هزار واحد صنفی سرمایه بزرگی برای تحقق «جهش تولید» است/ واحدهای تولید پوشاک به تولید ماسک تبدیل شده‌اند

وجود 600 هزار واحد صنفی سرمایه بزرگی برای تحقق «جهش تولید» است/ واحدهای تولید پوشاک به تولید ماسک تبدیل شده‌اند
غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: در سال 99 با هدف گذاری که توسط رهبری ایجاد شد، وجود 600 هزار واحد صنفی یک سرمایه بزرگی برای تحقق «جهش تولید» به شمار می رود.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیش از 10 سال است که آمریکا با عنوان "مادر تحریم ها" ایران را در شرایط بحرانی اقتصادی قرار داده و انتظار می رود تا برای اقتصاد کشور برنامه هایی اثر گذار پیش بینی کرد. در همان سال های اولیه که سر و صدا ها زیاد بود، رهبری با نام گذاری در اعیاد نوروزی سعی به مهار این بحران ها تلاش کردند. ایشان با استفاده از کلید واژه هایی مانند اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مردمی، تولید و اشتغال نقشه اقتصادی ایران را ترسیم کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مادر تحریم ها,

در همین رابطه غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص راهبرد های رهبری در چند سال گذشته با تاکید بر اقتصادی مولد محور عنوان کرد: در شرایطی که هجمه های اقتصادی بیگانه، فشار حداکثری را برای کشور به وجود آورد، اقتصاد ایران باید به گونه ای عمل می کرد تا جواب گوی همه نیاز های جامعه باشد. این مستلزم آن است که اقتصاد ایران به اقتصادی مولد تبدیل شود که برای رسیدن به این هدف نیاز به استفاده از ظرفیت های داخلی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: تنها اقتصاد مولد محور می تواند کشور را از بیکاری، تورم، نبود امنیت اقتصادی برای افراد و سیل عظیمی از حفره های اقتصادی که کشور را وارد بحران کرده است، نجات دهد. در پنج سال گذشته اصناف در حل مشکلات اقتصادی کشور ثابت قدم بودند تا جایی که با تولیدات انبوه، کشور را از برخی بحران های اقتصادی نجات دادند.

,

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به لوازم و ملزومات شعار «جهش تولید» عنوان کرد: در حال حاضر ۶۰۰ هزار واحد تولیدی در ایران فعالیت دارند که نیازمند حمایت هستند. تمام دستگاه های اجرایی باید تمام توان خود را برای رسیدن به هدف "جهش تولید" به کار گیرند و از این واحد های صنفی در بزنگاه های اقنصادی استفاده کنند. در سال 99 با هدف گذاری که توسط رهبری ایجاد شد، وجود 600 هزار واحد صنفی یک سرمایه بزرگی برای تحقق «جهش تولید» به شمار می رود.

, رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به لوازم و ملزومات شعار «جهش تولید» عنوان کرد: در حال حاضر ۶۰۰ هزار واحد تولیدی در ایران فعالیت دارند که نیازمند حمایت هستند. تمام دستگاه های اجرایی باید تمام توان خود را برای رسیدن به هدف "جهش تولید" به کار گیرند و از این واحد های صنفی در بزنگاه های اقنصادی استفاده کنند. در سال 99 با هدف گذاری که توسط رهبری ایجاد شد، وجود 600 هزار واحد صنفی یک سرمایه بزرگی برای تحقق «جهش تولید» به شمار می رود.,

حسن پور تصریح کرد: اصلاح قانون های دست و پا گیر، ایجاد فضای رقابتی جهت بالا بردن کیفیت کالای ایرانی، فراهم کردن بستر صادرات حداقل در سطح منطقه‌ای و ... همگی می توانند تولید را از مرحله رونق به مرحله جهش برساند.

,

وی با بیان اینکه کشور علاوه بر اصلاح ساختاری نیازمند فرهنگ سازی درست در جهت شکوفایی "جهش تولید" است اضافه کرد: خوشبختانه نگاهی که به جنس خارجی بود تغییر کرده است و مردم حمایت بیشتری از کالای ایرانی دارند بنابراین فرصت خوبی است تا جهش در اقتصاد رخ دهد اما نیاز به حمایت بیش از قبل وجود دارد. فرهنگ همیشه جلوتر از هر تکنولوژی حرکت می کند لذا اگر فرهنگ وجود نداشته باشد، هیچ گاه به شعار جهش تولید دست نخواهیم یافت.

, وی با بیان اینکه کشور علاوه بر اصلاح ساختاری نیازمند فرهنگ سازی درست در جهت شکوفایی "جهش تولید" است اضافه کرد: خوشبختانه نگاهی که به جنس خارجی بود تغییر کرده است و مردم حمایت بیشتری از کالای ایرانی دارند بنابراین فرصت خوبی است تا جهش در اقتصاد رخ دهد اما نیاز به حمایت بیش از قبل وجود دارد. فرهنگ همیشه جلوتر از هر تکنولوژی حرکت می کند لذا اگر فرهنگ وجود نداشته باشد، هیچ گاه به شعار جهش تولید دست نخواهیم یافت.,

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به شایع شدن ویروس کرونا در سطح کشوری عنوان کرد: باوجود اینکه این بیماری ضربه شدیدی به اقتصاد و تولید می زند اما در این بین اتفاق های خوبی رخ داد که می توان به تبدیل شدن واحد های پوشاک به واحد های تولید ماسک اشاره کرد. تا امروز هفت میلیون ماسک در این واحد ها تولید شده که کمک خوبی برای مهار این ویروس بود. تولید ماسک تا شکست ویروس کرونا در این واحد های تولیدی ادامه خواهد داشت.

,

حسن پور در خصوص وجود سرمایه های عظیمی از جوان های با استعداد که می تواند ابزار خوبی برای رسیدن به جهش تولید محسوب شود خاطر نشان کرد: متاسفانه سیل وسیعی از جوانان پشت درهای بسته سازمان ها و شرکت ها قرار گرفتند. یکی از راه رسیدن به "جهش تولید" در اقتصاد، استفاده از همین جوانان با انگیزه است که مقام معظم رهبری بارها آینده ایران را در دستان جوانان ایرانی دیده اند و بر بکارگیری آنان در همه پست ها و کار تاکید داشتند. در تمام شعار ها و هدف گذاری هایی که رهبری در سال های متمادی ایراد کردند، روح فرهنگ وجود داشته است و به همین جهت می توان گفت "جهش تولید" با یک فرهنگ سازی می تواند به رونق تولید و ایجاد اشتغال تبدیل شود.


انتهای پیام/

, حسن پور در خصوص وجود سرمایه های عظیمی از جوان های با استعداد که می تواند ابزار خوبی برای رسیدن به جهش تولید محسوب شود خاطر نشان کرد: متاسفانه سیل وسیعی از جوانان پشت درهای بسته سازمان ها و شرکت ها قرار گرفتند. یکی از راه رسیدن به "جهش تولید" در اقتصاد، استفاده از همین جوانان با انگیزه است که مقام معظم رهبری بارها آینده ایران را در دستان جوانان ایرانی دیده اند و بر بکارگیری آنان در همه پست ها و کار تاکید داشتند. در تمام شعار ها و هدف گذاری هایی که رهبری در سال های متمادی ایراد کردند، روح فرهنگ وجود داشته است و به همین جهت می توان گفت "جهش تولید" با یک فرهنگ سازی می تواند به رونق تولید و ایجاد اشتغال تبدیل شود.,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه