اخبار داغ

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی:

با جهش تولید ایران در عرصه‌ اقتصادی بین‌المللی کشوری مستقل خواهد بود

با جهش تولید ایران در عرصه‌ اقتصادی بین‌المللی کشوری مستقل خواهد بود
فلاحتی گفت: با جهش تولید در مقابل زورگویی عناصر قدرت آمریکایی و اروپایی مقاوم خواهیم شد و ایران با اقتدار که یکی از مولفه‌های آن قدرت اقتصادی است در عرصه‌های بین‌المللی به عنوان یک کشور مستقل قدرتمند خود را نشان خواهد داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد شعار سال 99 با عنوان "جهش تولید"، اظهار کرد: کشور ایران سال‌های زیادی است که در تحریم اقتصادی اَبرقدرت‌های دنیا به خصوص آمریکا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,
 
,
وی افزود: همچنین در چند سال اخیر شدت تحریم‌های آمریکای مستکبر علیه جمهوری اسلامی قوی‌تر شده و عملا در تمامی حوزه‌ها تحریم شده‌ایم.
,
 
,
شکوفایی اقتصاد مستلزم اقتصاد مقاومتی است
, شکوفایی اقتصاد مستلزم اقتصاد مقاومتی است, شکوفایی اقتصاد مستلزم اقتصاد مقاومتی است,
 
,
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: راه مقابله با تحریم‌ها شکوفایی اقتصاد داخلی است و برای شکوفایی این اقتصاد نیز نیاز به اقتصاد مقاومتی داریم.
,
 
,
فلاحتی عنوان کرد: یکی از راه‌های اقتصاد مقاومتی و جهت‌های این اقتصاد، تولید داخلی و ملی است.
,
 
,
وی اظهار کرد: راهبرد مقام معظم رهبری در طی سالیان گذشته تاکنون تولید داخلی و ملی بوده و کشور را به این سمت هدایت فرمودند که ما در زمینه اقتصاد به نحوی توانمند شویم و از تکانش‌های اقتصادی دنیا و تحریم‌های ظالمانه کشورهای مستکبر بی‌نیاز و توانمند شویم تا معیشت مردم دچار مشکل و خسران نشود.
,
 
,
راه‌های بی‌نیاز شدن کشور از خارج
, راه‌های بی‌نیاز شدن کشور از خارج, راه‌های بی‌نیاز شدن کشور از خارج,
 
,
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: راه بی‌نیاز شدن از خارج توجه به تولید، استفاده از ظرفیت‌ها و نیروهای جوان داخلی، استفاده از تفکرات علمی و فناوری‌های دانش بنیان است و همه اینها به این نقطه قوت رسیده و ما نشان دادیم در زمینه تولید محصولات داخلی توانمند هستیم می‌توانیم بی‌نیاز از بسیاری از کشورها روی پای خود بایستیم.
,
 
,
فلاحتی بیان کرد: در سال گذشته بسیاری از کشورها صحنه اقتصادی ایران را ترک کرده و متاسفانه قول‌های خود را نسبت به ایران فراموش کردند.
,
 
,
وی ادامه داد: کشورهای آلمان، فرانسه و بسیاری از کشورهای دوست ما که تحت فشار آمریکا قرار گرفتند از جمله چین مجبور شدند در بسیاری از عرصه‌های اقتصادی خود را کنار بکشند و حتی علی‌رغم میل باطنی خودشان با ایران مراوده اقتصادی نداشته باشند.
,
 
,
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مملکت ایران در این شرایط که کشورهای دیگر ارتباط خود را با ما قطع کردند با توان داخلی خودمان اداره شد هرچند که فشار مضاعفی به کارخانه دارها و وضعیت معیشتی مردم وارد شد اما خیلی زود توانستیم محصولات داخلی‌مان را در داخل تهیه کنیم.
,
 
,
فلاحتی با بیان این‌که بحث تورم و افزایش قیمت را در کشور شاهد بودیم که این بحث جدایی است، عنوان کرد: مشکل کمبود کالا و خدمات به سرعت در کشور ایران برطرف شد.
,
 
,
تولید داخلی نیاز به تحرک عمیق‌تر دارد
, تولید داخلی نیاز به تحرک عمیق‌تر دارد, تولید داخلی نیاز به تحرک عمیق‌تر دارد,
 
,
وی افزود: تولید داخلی نیاز به تحرک عمیق‌تر دارد و امسال در فرمایشات مقام معظم رهبری در اولین روز سال 1399 خود را نشان داد و رهبر معظم انقلاب در سال جدید خواستار جهش تولید شدند.
,
 
,
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: جهش تولید یعنی ما می‌توانیم 10 برابر آنچه که موجود است تولید داشته باشیم. تولید هم انواع متعددی دارد و فقط مربوط به تولید کارخانجات نیست منظور از تولیدات، تولیدات پر محتوا در عرصه فرهنگی اجتماعی، رسانه‌ای، فضای مجازی و برون مرزی و تولید محصولات علمی داخلی به عنوان فناوری و شرکت‌های دانش بنیان همه و همه می‌توانند یک بسته تولیدی قوی را در کشور ایجاد کنند که کشور را از تکانه‌های اقتصادی و فرهنگی مصون بخشی کند و مشکلی در عرصه‌های متعدد نداشته باشیم.
,
 
,
فلاحتی خاطرنشان کرد: امسال بهترین سال است برای این‌که دولتمردان، بخش تولیدی اقتصادی خصوصی، بخش فرهنگی و اجتماعی و تمام ارکانی که در تولید کشور از تولیدات کشاورزی گرفته و نهاده‌های آن تا تولیدات فرهنگی، رسانه‌ای و تولیدات خانگی همه و همه برای این‌که داخل را از آورده‌های خارجی بی‌نیاز کنیم و بتوانیم بازارهای هدف همسایگان ایران را به دست آوریم باید حرکت پرشتابی را آغاز کنیم.
,
 
,
با همکاری همه جانبه جهش تولید را رقم خواهیم زد
, با همکاری همه جانبه جهش تولید را رقم خواهیم زد, با همکاری همه جانبه جهش تولید را رقم خواهیم زد,
 
,
وی گفت: اگر تمام ارکان حاکمیتی اعم از قوه مجریه، مقننه و قضائیه پای کار باشند و با تمام توان و قدرت بدانندکه در این عرصه می‌خواهند چکار کنند و از طرف دیگر تمام جوان‌ها و نیروی خلاق کشور، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها، وزارت آموزش و پرورش، فضای رسانه‌ای، اجتماعی و صدا وسیما اهداف مشخصی داشته باشند و مردم نیز در حمایت از افرادی که وارد این عرصه می‌شوند توجه به خرید لوازم داخلی و تولید داخل داشته باشند تمام بخش‌های تولیدی خصوصی و دولتی ان‌شاءالله سال 99 را با جهشی در تولید مواجه خواهد کرد که بی نیازی اقتصادی را از اقتصادهای برتر دنیا رقم بزند.
,
 
,
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با جهش تولید در مقابل زورگویی عناصر قدرت آمریکایی و اروپایی مقاوم خواهیم شد و ایران با اقتدار که یکی از مولفه‌های آن قدرت اقتصادی است در عرصه‌های بین‌المللی به عنوان یک کشور مستقل قدرتمند خود را نشان خواهد داد.
,
 
,
فلاحتی بیان کرد: در سال 1398 مشکلاتی زیادی در کشور در زمینه اقتصادی داشتیم.
,
 
,
وی اظهار کرد: از نیمه‌های سال گذشته مسئولان کشور فهمیدند باید در زمینه مسائل اقتصادی چکار کنند چون دولت و ارکان اقتصادی کشور به تمامی از آمریکا، برجام و اتحادیه اروپا دل بریدند و فهمدیدند که این کشورها دلسوز ایران نیستند.
,
 
,
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مادامی که به برجام و آمریکا امیدوار بودند و در جلسات مربوط به پسا برجام شرکت می‌کردند و شرکت‌های اروپایی وعده‌هایی می‌دادند بحث اینستکس را مطرح کردند و اقتصاد ایران وابسته به آن شد و خیلی جهشی در مسائل اقتصادی کشور و مباحث داخلی دیده نشد مگر مباحث جزئی که در برخی از نقاط کشور شاهد آن بودیم.
,
 
,
فلاحتی گفت: وقتی دولت و وزاری اقتصادی دولت خاطر جمع شدند که آمریکا با اروپا هیچ تفاوتی ندارد، اینستکس شعاری بیش نیست، وعد‌ه‌های آمریکایی‌ها وعده سرخرمن است و وقتی شرکت‌های بزرگ اقتصادی آنها علی‌رغم تعهدات محکمی که در ایران داشتند ایران را رها کردند و رفتند از جمله شرکت خودرو سازی پژو، برخی از شرکت‌های پتروشیمی و نفتی و ... وقتی همه اینها اتفاق افتاد دولت و ملت ایران را به این سمت کشاند که بالاخره باید روی پای خود باستند و آن موقع بود که دولت به طور جدی وارد عرصه تولید داخلی شد و شاهد نتایج خوبی نیز بودیم.
,
 
,
شرکت‌های اروپایی بیش از آنکه سودی برای ایران داشته باشند برای خود منافع کسب می‌کردند
, شرکت‌های اروپایی بیش از آنکه سودی برای ایران داشته باشند برای خود منافع کسب می‌کردند, شرکت‌های اروپایی بیش از آنکه سودی برای ایران داشته باشند برای خود منافع کسب می‌کردند,
 
,
وی تصریح کرد: بعد از آن حرکت‌های خوبی در بحث خودرو سازی، فولاد، گاز، تولید بنزین و در عرصه‌های متعدد اتفاق‌های خوبی در کشور افتاد و ما توانستیم نشان دهیم که اصلا نیازی به حضور بسیاری از شرکت‌های اروپایی نبوده و عملا آنها در کشور ما بیش از آنکه سودی به ما برسانند منافعی را به جیب می‌زدند.
,
 
,
تمامی موفقیت‌های ایران متمرکز بر تولید ملی است
, تمامی موفقیت‌های ایران متمرکز بر تولید ملی است, تمامی موفقیت‌های ایران متمرکز بر تولید ملی است,
 
,
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان ایران بسیار موفق بودند و در مباحث نظامی نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم که تمام اینها محصول تمرکز بر تولید ملی بود. 
,
 
,
فلاحتی بیان کرد: استان خراسان جنوبی نیز از این قضیه مستثنی نبود و بسیاری از کارخانه‌هایی که تعطیل شده بود و سایرمشکلاتی که در استان وجود داشت به برکت تولید ملی حل شد و وضعیت بسیاری از کارخانه‌ها تعیین تکلیف شد.
,
 
,
وی افزود: بسیاری از مشکلاتی که بر سر راه تولید ملی بود و هنوز وجود دارد برای راه اندازی نیاز به همت مضاعف دارد. ما تولید داخلی با شرایطی که یک کارخانه با یک سوم نیرو کار کند را قبول نداریم و مطلوب نیست. ظرفیت اسمی کارخانجات ما حتما باید به حداقل آنچه برای آن تعریف شده برسد و محصولات ما با تولید افزایش پیدا کند و به خوبی به فروش برسد.
,
 
,
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال گذشته در مراحل اولیه تولید پیشرفت خوبی داشتیم اما در سال جاری با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و شعار سال با عنوان "جهش تولید" باید میزان تولید را بالا ببریم که میزان کاریابی بالا برود کاریابی که زیاد شود میزان کشورهای خریدار و مصرف کنندها بالا رفته و اینها اگر همه با هم دیده شود شاهد افزایش رشد اقتصادی کشور خواهیم بود و به طبع آن رشد اقتصادی خانوارها افزایش پیدا خواهد کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه