اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد خبر داد؛

نجات هزار هکتار از مزارع زیره خلیل آباد در پی بارش های اخیر

نجات هزار هکتار از مزارع زیره خلیل آباد در پی بارش های اخیر
محمود شبان با بیان اینکه بارندگی های اخیر هزار هکتار از زیره شهرستان خلیل آباد را نجات داد، گفت: تا کنون این بارندگی ها هیچ گونه خسارتی را برای باغداران سطح شهرستان در بر نداشته است و پیش بینی می کنیم برای باغداران سال بسیار خوبی نیز باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود شبان، مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: خوشبختانه با بارندگی های اخیر هزار هکتار سطح زیر کشت زیره شهرستان نجات پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: تا کنون این بارندگی ها هیچ  گونه خسارتی را برای باغداران سطح شهرستان در بر نداشته است و پیش بینی می کنیم برای باغداران سال بسیار خوبی نیز باشد.

, .,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با بیان اینکه بارندگی های اخیر افت دما را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: با توجه به گزارش هواشناسی مبنی بر سردتر شدن هوا ضرورت دارد که باغداران خلیل آبادی، شرایط فنی و توصیه‌های جهاد کشاورزی را رعایت کنند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

, .,

وی با بیان اینکه توقع اندک زیره سبز و سازگاری آن در برابر شرایط نامساعد محیطی و خشکسالی و همچنین توجیه اقتصادی بالای آن باعث شده این گیاه در بسیاری از اراضی شهرستان به عنوان یک گیاه راهبردی و اقتصادی مورد توجه قرار گیرد، اذعان کرد: کشت زیره در شهرستان خلیل آباد با توجه به شرایط آب و هوایی، نوع بستر و شرایط اقلیمی منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و به دلیل خاصیت دارویی، درآمد زایی مناسبی را برای تولید کننده و بهره برداران به وجود آورده است.

,

شبان با تاکید بر اینکه یکی از مزایای کشت زیره صرفه جویی در مصرف آب در واحد سطح است که با توجه به محدودیت منابع آبی و همچنین مدیریت استفاده از آب، کشت این محصول کمک زیادی به افزایش راندمان آبیاری در مزارع شهرستان می شود، عنوان کرد: زیره گیاهی مقاوم در برابر آفات است و شرایط اقلیمی مناسب شهرستان، خنکی هوا، نیاز اندک زیره به آب، دوره رشد کوتاه و خواص دارویی زیره از مهمترین عوامل رغبت کشاورزان خلیل آباد به کشت این محصول است.

,

وی همچنین ادامه داد: در چند سال اخیر کشت گیاهان دارویی نظیر گل محمدی، زیره سبز، گل گاو زبان و آویشن با توجه به مصرف آب کم و ارزش اقتصادی بالا، در شهرستان بسیار مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در پایان خاطرنشان کرد: نیاز آبی کم، دوره رشد کوتاه و خواص دارویی فراوان از ویژگی های زیره سبز است که با خشکسالی های اخیر و کم آبی ها در خلیل آباد، تغییر الگوی کشت اجتناب ناپذیر است و این امر کشاورزان را از کشت گیاهان پر آب طلب به سمت گیاهان کم آب طلب هدایت کرده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه