اخبار داغ

از سوی حاجی دلیگانی مطرح شد؛

تجربه تلخ ایران از حضور «پزشکان بدون مرز» در زمان دفاع مقدس

تجربه تلخ ایران از حضور «پزشکان بدون مرز» در زمان دفاع مقدس
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما تجربه ای در جنگ و دفاع مقدس داشتیم که از آن طرف سلاح های شیمیایی خودشان را علیه مردم و رزمندگان ما استفاده می کردند و پزشکان بدون مرز آن ها به کشور ما آمدند تا تأثیر نوع بمب را روی افراد سنجش کنند و اگر اثر کمی داشته آن ها را قوی تر کنند؛ این ها چنین افرادی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با صاحب نیوز بیان کرد: درباره ورود نیروهای سازمان پزشکان بدون مرز به کشور و اصفهان، با رئیس مجمع نمایندگان استان تماسی داشتم  گفتم که باید در این موضوع ورود پیدا کرده و ابعاد آن بررسی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دیروز با حدود 10 نفر از پزشکان متعهد و مختلف تماس گرفتم و همه از این موضوع ناراحت بودند و این را نوعی توهین به جامعه پزشکی می دانستند؛ از طرفی ملاحظه ای هم داشتیم که ضد انقلاب یا برخی از افراد کم اطلاع نگویند که این ها با هر گونه کمک رسانی محتلف هستند، از این بابت نامه ای را برای وزیر بهداشت تنظیم کردم.

,

وی گفت: اگر خارجی ها علم بیشتری دارند به پزشکان ما منتقل کنند، اگر تجهیرات و یا داروی موثرتری دارند ارائه بدهند اما با این که پزشکان خارجی بیماران ما را ببینند و معالجه کنند مخالف هستم؛ چرا که به هیج وجه به صحیح بودن کارهای آنها اعتماد نداریم و به عنوان نماینده مردم نمی توانیم اجازه بدهیم که چنین نگرانی برای ملت ایجاد شود و آسیبی به آن ها وارد کنند.

,

حاجی دلیگانی خاطر نشان کرد: ما هیچگاه تجارب خوبی از فرانسوی ها نداشتیم، در طول تاریخ بارها دیدم که کارهای درستی انجام ندادند؛ ما تجربه ای در جنگ و دفاع مقدس داشتیم که از آن طرف سلاح های شیمیایی خودشان را علیه مردم و رزمندگان ما استفاده می کردند و پزشکان بدون مرز آن ها به کشور ما آمدند تا تأثیر نوع بمب را روی افراد سنجش کنند و اگر اثر کمی داشته آن ها را قوی تر کنند؛ این ها چنین افرادی هستند.

,

این نماینده مجلس تصریح کرد: در جنگ امریکا علیه عراق هم که از بمب های اورانیوم ضعیف شده استفاده شد، پزشکان بدون مرز آن جا رفته بودند و اثرات میزان اورانیوم را روی مردم عراق بررسی می کردند.

,

منتخب مردم شاهین شهر و میمه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در بحث خون های آلوده هم یک تهدید جدی علیه جان برخی از مردم ما ایجاد کردند و تجارب دیگر هم همین طور است؛ از طرفی فرانسه خودش درگیر کروناست و چطور می شود که می خواهند این کار را برای ما انجام بدهد.

,

وی افزود: برابر خبری که من داشتم تیمی که تا دیروز آمده بود 12 پزشک متخصص بیهوشی بودند و متخصصان عفونی و ریه و … هم در این کادر نبود.

,

حاجی دلیگانی در پایان گفت: حرکت فرانسوی ها در زمانی اتفاق می افتد که هشدار آن را دو روز قبل رهبری بیان کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه