اخبار داغ

مسئولان استان کرمان از راهکارهای تحقق "جهش تولید" گفتند؛

از توسعه صنعت گردشگری تا حمایت از اقتصاد دانش بنیان/ "جهش تولید"، تنها شعار بالای سربرگ نیست

از توسعه صنعت گردشگری تا حمایت از اقتصاد دانش بنیان/ "جهش تولید"، تنها شعار بالای سربرگ نیست
برای تحقق «جهش تولید » که کلید نجات کشور از مشکلات اقتصادی محسوب می شود در میدان عمل هر کدام از مسئولان و مردم وظیفه ای به عهده دارند که مدیران ارشد و نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی به این وظایف اشاره کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، مقام معظم رهبری سال های متمادی است که در نامگذاری شعار سال، بر مسائل اقتصادی و رونق تولید تاکید می کنند و با بیان اینکه حل مسائل و مشکلات اقتصادی باید به طور جدی در دستور کار مسئولان قرار گیرد، اقتدار و آبروی کشور را در خودکفایی عنوان کردند و گفته اند که « باید نیاز مهم کشور را خودمان تولید و تامین کنیم».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مقام معظم رهبری با نامگذاری هر ساله شعار سال در واقع خط و محور اصلی حرکت مردم و مسئولان را مشخص می کنند و امسال نیز با تاکید مجدد بر مسئله تولید و انتخاب شعار« جهش تولید» برای سال 99 هوشمندانه باری دیگر به مردم و مسئولان یادآوری کردند که حل مشکلات و گرفتاری های کشور در همه عرصه ها در گرو رونق تولید است و  صحبت های ایشان در آغاز سال جدید نشان داد که کارهای انجام شده در سال گذشته نتوانسته است انتظارات رهبر انقلاب را فراهم کند.

,

کشور ایران با ظرفیت های بی نظیری که در بخش های مختلف دارد، با همت و تلاش مسئولان در کنار استعداد و توانمندی علمی جوانان و پژوهشگران خود می تواند معادلات جهانی را بر هم زند و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند « مسائل و مشکلات اقتصادی باعث شده است که دشمنان ما و در رأس آن امریکا به زعم خود تصور کنند، با تحریم های بی سابقه می توانند به ایران ضربه بزنند در حالی که فلز جمهوری اسلامی به همت مردم و مسئولان مستحکم است.»

,

اما اینکه چگونه می توان جهش تولید را به معنای واقعی کلمه در میدان عمل به بار نشاند و وظیفه هر کدام از مسئولان و ما مردم در راستای تحقق این شعار مهم که کلید نجات کشور از مشکلات اقتصادی محسوب می شود چیست سوالی است که مدیران ارشد و نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی به آن پاسخ دادند.

,

 

,

توانمند سازی صنعت گردشگری گامی موثر در جهش تولید

, توانمند سازی صنعت گردشگری گامی موثر در جهش تولید, توانمند سازی صنعت گردشگری گامی موثر در جهش تولید,

فریدون فعالی در گفت و گو با خبرنگار ما در راستای چگونگی تحقق جهش تولید در صنعت گردشگری اظهار کرد: گردشگری به عنوان یک صنعت پاک معرفی شده و در بسیاری از کشورها، محوراصلی توسعه قرار گرفته است.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: استان کرمان با توجه به ظرفیت های گردشگری که دارد با بیشترین آثار تاریخی ثبت شده در یونسکو و هم چنین با دارا بودن بیشترین آثار ثبت شده ملی می تواند به عنوان فهرست گردشگری جدید برای گردشگران داخلی و خارجی مورد توجه قرار گیرد.

,

فعالی تصریح کرد: اولین اقدامی که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه نامگذاری سال با عنوان جهش تولید می توانیم انجام دهیم این است که با توانمندی سازی محیط های گردشگری در این قالب ورود پیدا کرده و زیر ساخت ها را مهیا کنیم.

,

وی تعداد سرمایه گذاران در بخش گردشگری را قابل توجه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در بخش گردشگری سرمایه گذاران خوبی داریم باید آن ها را به این سمت هدایت کنیم تا بتوانیم جهش مناسبی در اقتصاد استان با افزایش ظرفیت های گردشگری ایجاد کنیم.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه نگاه و رویکرد حوزه گردشگری با شرایط خاصی که دارد باید متفاوت باشد، خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده و حساسیت صنایع گردشگری امیدواریم دولت نسبت به رویدادهای منفی که باعث می شود این صنعت در موقعیت های بحرانی بیشتر از سایر بخش ها از خود واکنش نشان دهد اقدامات مناسبی انجام دهد و حمایت های لازم در بخش های مختلف صورت گیرد.

,

 

,

حمایت از شرکت های دانش بنیان و اقتصاد مبتنی بر دانش لازمه جهش در تولید است

, حمایت از شرکت های دانش بنیان و اقتصاد مبتنی بر دانش لازمه جهش در تولید است, حمایت از شرکت های دانش بنیان و اقتصاد مبتنی بر دانش لازمه جهش در تولید است,

محمد مهدی زاهدی در تشریح شعار سال 99 با عنوان جهش تولید و وظایف دستگاه های مختلف در تحقق این شعار، اظهار کرد: جهش تولید در امتداد نامگذاری سال های گذشته توسط مقام معظم رهبری صورت گرفت و کشور برای استفاده از ظرفیت های بالقوه و بالفعل راهی جز استقلال و خودکفایی در عرصه های مختلف ندارد.

,

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: جهش تولید به معنای حذف بیکاری، از بین رفتن مشاغل کاذب از جمله قاچاق کالا و مواد مخدر و مبارزه با مفاسد اقتصادی است و هم چنین جهش تولید باعث می شود بخشی از تولیدات کشور را که در حال حاضر به صورت خام صادر می شود را فرآوری کنیم که این مسئله بالا رفتن جایگاه اقتصادی کشور را به دنبال دارد و بر اقتدار و توان ما می افزاید.

,

زاهدی با بیان اینکه دولت باید حمایت جدی را از فعالان فضای کسب و کار داشته باشد، عنوان کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان و اقتصاد مبتنی بر دانش و برطرف کردن موانع سر راه فضای کسب و کار باید در دستور کار دولت قرار گیرد و قوانین مالیاتی  به نفع تولید تغییر پیدا کند.

,

وی خاطر نشان کرد: بانک ها نباید بنگاه اقتصادی باشند بلکه باید حامی تولید در بخش خصوصی باشند که در این زمینه ما به قوانین جدیدی نیاز داریم که نظام بانکی ما را اصلاح کند لذا برای جهش در تولید نیازمند مشارکت همه جانبه دستگاه ها هستیم.

,

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای تاکید کرد: نیروی انتظامی، دستگاه های امنیتی و قوه قضائیه باید به شدت با قاچاق مبارزه کنند چرا که قاچاق کالا به رونق و جهش تولید آسیب جدی می زند به عنوان مثال هر ساله میزان زیادی پارچه و لباس وارد کشور می شود و این مسئله به صنایع نساجی ما ضربه سنگینی زده است.

,

زاهدی اظهار کرد: مجلس باید برای جهش تولید به گونه ای ریل گذاری کند که زمان انجام کارهای مرتبط با تولید را کاهش دهد و قوانین دست و پا گیر را کنار بگذارد، به عنوان مثال کسی که به دنبال ثبت شرکت است نباید ۶ ماه دوندگی کند بلکه باید در عرض چند ساعت بتواند این کار را انجام دهد.

,

وی در ادامه مطرح کرد: نهادهایی مثل منابع طبیعی، وزارت نیرو و آب باید انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند و کاری نکنند که در پبچ و خم های اداری سرمایه گذار خسته شود بلکه باید کاری کنیم‌ که دنبال سرمایه گذار برویم نه اینکه سر راه سرمایه گذار سنگلاخ ایجاد کنیم که نتواند به سمت جلو حرکت کند.

,

رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس عنوان کرد: برطرف شدن مشکلات و موانع سر راه تولید نیازمند قانون گذاری و اصلاح سیستم اداری است لذا دولت باید پنجره واحد را از حالت شعار خارج کند و برای صدور مجوز ها، سیستم و دولت الکترونیک باید به معنای کامل آمادگی پیدا کند.

,

زاهدی در پایان اظهار کرد: پنجره واحد باید به صورت الکترونیکی شکل بگیرد که سرمایه گذار بتواند درخواست های خود را ظرف ۳ الی ۴ ساعت انجام دهد نه اینکه چندین ماه از این اداره به آن اداره برود.

,

 

,

جهش تولید تنها شعار بالای سربرگ نیست بلکه یک حکم و فرمان است

, جهش تولید تنها شعار بالای سربرگ نیست بلکه یک حکم و فرمان است, جهش تولید تنها شعار بالای سربرگ نیست بلکه یک حکم و فرمان است,

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در گفتگو با راه آرمان در راستای شعار سال «جهش تولید» اظهار کرد: حضرت آقا بعد از رحلت حضرت امام (ره) تاکنون نزدیک به 19 شعار در حوزه اقتصادی نامگذاری کرده است.

,

وی گفت : معنای شعار  این است که امام جامعه ما به عنوان دیده بان تیزبین انقلاب می بیند که دشمن کدام قسمت از انقلاب را مورد هدف قرار داده است و این رهبر با چه تیزبینی هایی دارند حوزه های اقتصادی را برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و مسئولیت اقتصادی ارائه می کنند.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: بحث تولید یک بحث بسیار مهمی است و یکی از موضوعاتی که اقتصاد کشور ما را از وابستگی نجات می دهد همین تولید داخلی است.

,

سردار معروفی عنوان کرد: در این حوزه دو موضوع مهم نهفته است یکی اینکه باید کیفیت تولید بالا رود و نکته دوم اینکه نگاه مردم باید به تولید داخل باشد.

,

وی تصریح کرد: اگر مردم از تولید داخل حمایت کنند کیفیت خودبخود  بالا می رود زیرا مردم مطالبه گر می شوند.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اذعان کرد: در ابتدا دشمن برای فلج کردن اقتصاد و وابستگی نگاه ما را در حوزه اقتصاد به بیرون برد و به همین دلیل کارخانه ها خوابید  و سیستم تولید در برخی نقاط از کیفیت کمی برخودار شدند.

,

سردار معروفی، با بیان اینکه  همه ما به عنوان مسلمان، شیعه ، مقلد و سرباز این امام  باور داریم که این شخصیت خورشید انقلاب است و نظام الهی و جهاد اسلامی را هدایت می کند، خاطرنشان کرد: همه بدانند نکته ای که حضرت آقا می فرمایند صرفا شعار بالای سربرگ نیست این فتوا و فرمان است.

,

وی به فتوای مرحوم شیرازی در رابطه با تحریم تنباکو ر مقابل کشور انگلیس اشاره کرد و گفت:  در آن زمان تنها یک کشور در مقابل کشور ایران بود اما امروز دنیای استکبار و کفر  در مقابل نظام اسلامی و انقلاب امام زمان (عج) قرار دارد پس این شعار نیست فرمان، فتوا و حکم است و مسئولیت مسئولین ما در راستای عملیاتی کردن این حکم  و فرمان چیست و مسئولیت جامعه اسلامی در مقابل آن چست؟ نکته قابل توجه ای که نیاز به بررسی و اندیشه ورزی برای عملیاتی کردن آن دارد.

,

 

,

درآمد محصولات علمی بیشتر از نفت است/ لزوم مشارکت همه چانبه برای جهش در تولید

, درآمد محصولات علمی بیشتر از نفت است/ لزوم مشارکت همه چانبه برای جهش در تولید, درآمد محصولات علمی بیشتر از نفت است/ لزوم مشارکت همه چانبه برای جهش در تولید,

مقام معظم رهبری همانند سال های گذشته، یک شعار اقتصادی را به عنوان شعار سال 99 انتخاب کردند و درآموزه های دینی نیز مسائل اقتصادی جایگاه بالایی در زندگی افراد دارد به طوری که  گفته شده است اگرفقر از دری داخل شود ایمان از در دیگر خارج می شود.

,

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: بنابراین وظیفه همه مسئولان، سرمایه گذاران و دلسوزان کشور این است که تلاش کنند تا بتوانند زندگی بهتری را برای مردم ایران اسلامی فراهم کنند و این کار جز با تولید بیشتر، خلق ثروت و ایجاد فرصت ها و مزیت های جدید اقتصادی امکان پذیر نیست.

,

حمزه تصریح کرد: در اولین قدم باید کسب و کار و صدورمجوز های لازم برای این امر را در کشور تسهیل کنیم چرا که در حال حاضر شروع یک کسب و کار جدید زمان بر است و متاسفانه روند پیچیده و سختی دارد به نحوی که بسیاری از سرمایه گذاران ازقدم گذاشتن در این عرصه پشیمان می شوند.

,

وی تسهیل فضای کسب و کار را یکی از وظایف دولت برشمرد و گفت: دولت باید با خلق یک پنجره واحد، شروع کسب و کار را تسهیل کند و در دومین اقدام سرمایه داران باید سرمایه خود را به جای کارهای واسطه ای دربخش تولید هزینه کنند تا بتوانند برای کشور ثروت جدیدی حلق کنند.

,

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نظام بانکی کشور نیز باید به سمتی  حرکت کند تا بتوانم منابعی که در کشور وجود دارد به سمت تولید هدایت شود کما اینکه در برخی زمینه ها کشور دارای نقاط قوت خوبی است لذا ورود در این عرصه ها می تواند خلق ثروت بیشتری برای کشور داشته باشد.

,

حمزه خاطر نشان کرد: شرکت های دانش بنیان، نانوتکنولوژی، نانو فناوری و بیوتکنولوژی فرصت های خوبی برای حلق ثروت است چرا که محصولاتی که در این حوزه ها به دست می آید ارزش افزوده خوبی به ویژه در  قسمت های دارویی دارد.

,

وی تاکید کرد: دانشمندان جوان ما باید مورد حمایت دولت قرار گیرند، چرا که حمایت از آن ها می تواند حلق ثروتی که از درآمد نفتی ما بیشتر است را برای کشور به ارمغان آورد و این محصولات به دلیل نو و تازه بودن مورد استقابل بسیاری از کشورهای دنیا قرار می گیرد.

,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، معادن و صنایع وابسته به آن را یکی دیگر از فرصت های پیش روی جهش تولید عنوان و بیان کرد: معادن می توانند مزیت بزرگی برای کشور باشند؛ معادن سیمان و صنایع وابسته به نفت مانند پتروشیمی ها باید مورد توجه قرار گیرند  تا مجبور نباشیم نفت خام را بفروشیم چرا که فرآورده های نفتی ارزش افزوده بالاتری برای کشور دارند.

,

حمزه تصریح کرد: با توجه به سابقه تاریخی و منابع طبیعی که خدا در اختیار ملت ایران قرار داده است بحث گردشگری نیز باید مورد توجه قرار گیرد لذا باید در این حوزه سرمایه گذاری بیشتری کنیم ولی متاسفانه سهم ما از گردشگری دنیا بسیار ناچیز است در صورتی که یکی از راه های اساسی خلق ثروت در کشورها استفاده از ظرفیت گردشگری است.

,

وی بیان کرد: صنایع وابسته به حوزه کشاورزی نیز باید مورد توجه قرار گیرد به ویژه استان کرمان که یکی از قطب های کشاورزی کشور است و اگر برای محصولات با کیفیت ما بازاریابی صورت گیرد بازر مصرفی خوبی وجود دارد.

,

این نماینده مجلس در پایان مطرح کرد: در کنار همه این ها باید مراودات و راوبط خود را با کشورهای همسایه توسعه دهیم تا بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و به امر جهش در تولید  و اشتغال و حلق ثروت برای مردم کمک کنیم.

,

 

,

لزوم اتکا به توان داخلی و متخصصان بومی برای تحقق جهش در تولید

, لزوم اتکا به توان داخلی و متخصصان بومی برای تحقق جهش در تولید, لزوم اتکا به توان داخلی و متخصصان بومی برای تحقق جهش در تولید,

یحیی کمالی پور به خبرنگار ما گفت: از جمله چالش های فرا روی کشورمان طی سالیان اخیر، مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است و هر چه پیش می رویم تنگناها و حصارهای دشمن به مراتب بیشتر می شود به گونه ای که اقتصاد ایران را تحریم کرده اند.

,

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چنین شرایطی تنها راه برون رفت از این چالش ها، گرفتاری ها و کاهش آلام مردم استفاده سرشار از منابع داخلی است.

,

وی با بیان اینکه ایران اسلامی 8 درصد منابع دنیا را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: امروزه درصد کمی از منابع کشورمان را مورد استفاده قرار داده ایم؛ چندین سال است که مقام معظم رهبری شعار سال را بر اساس مسائل اقتصادی نامگذاری کرده اند که این امر بیانگر این موضوع است که باید به اقتصاد داخلی کشورمان توجه شود.

,

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال گذشته سال رونق تولید اقداماتی انجام شد و چرخه صنعت و معدن به حرکت درآمد؛ فعالیت های سال گذشته شروع خوبی بود اما تکمیل کننده نبود.

,

کمالی پور با تأکید بر اینکه شعار امسال تکمیل کننده سایر فرمایشات رهبری در عرصه اقتصاد کشور است، خاطر نشان کرد: از سوی دیگر جهش تولید به این معنا است که ما راهی نداریم جز آنکه تولیدات خود را افزایش و سرعت بخشیم و حرکت اقتصادی کشورمان را با اتکا به توان داخلی و متخصصان خود پیش ببریم.

,

وی در پایان عنوان کرد: تنها راه نجات و ایستادگی کشور در گرو این است که از منابع داخلی می توانیم جهشی که مد نظر است را کسب کنیم.

,

 

,

لازمه جهش تولید؛ اصلاحات اساسی در سیستم بانکی و برنامه و بودجه کشور است

, لازمه جهش تولید؛ اصلاحات اساسی در سیستم بانکی و برنامه و بودجه کشور است, لازمه, جهش, تولید, ؛ , اصلاحات, اساسی, در, سیستم, بانکی, و, برنامه, و, بودجه, کشور, است,

حسین امیر خامکانی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: چندین سال است که رهبر فرزانه انقلاب شعار سال را بر محور مسائل اقتصادی انتخاب می کنند. این نامگذاری ها بیانگر استراتژی و سیاست گذاری ملی است.

,

وی با بیان اینکه با توجه به ساختار حکومتی و اجرایی کشور چنانچه یک هدف به صورت ملی مطرح شود، شانس موفقیت بیشتر خواهد بود، تصریح کرد: در چند سال گذشته شاهد توسعه بسیاری از پروژه های تولیدی و به طبع آن ایجاد اشتغال بوده ایم.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان ابراز کرد: برای کشوری که چندین سال با تحریم، جنگ نفت و جنگ اقتصادی مواجه است، کشوری که نفت در اداره آن نقش کلیدی ایفا می کند؛ اما امروز استوار است و شاهد هستیم که قفسه های فروشگاه های کوچک و بزرگ در سطح کشور پر از کالاهای مورد نیاز مردم است.

,

نماینده مردم زرند و کوهبنان با تأکید بر اینکه مسائل یاد شده بیانگر این است که تولید در کشور نهادیه شده است، ابراز کرد: همتی ملی در تولید و ایجاد اشتغال به وجود آمده است؛ شرکت های مختلفی تشکیل شده و یا در حال شکل گیری هستند.

,

امیری خامکانی افزود: محصولات صد در صد ایرانی تولید می شود و یا با وارد کردن مواد اولیه تولید جریان دارد. این اعتماد در بین مردم به وجود آورده است.

,

وی  بیان کرد: شما این اعتماد را در مقایسه رفتار مردم ایران با بسیاری از کشورها در همین جریان بیماری کرونا در فروشگاهها مشاهده می کنید. البته اینکه  برخی اقلام همچون ماسک و مواد ضدعفونی کننده کمیاب می شود در همه کشورها از جمله ایران کمیاب می شود.

,

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در شرایط عادی مصرف به گونه ای است که تولید کننده و توزیع کننده از نظر اقتصادی و بر اساس نیاز بازار تولید را انجام می دهند؛ اما با افزایش ناگهانی تقاضا، غافلگیر می شوند و البته جدای از این مسئله، فرصت طلبان و سودجویان در این زمینه باید محاکمه شدید شوند.

,

 

,

کالای داخلی باید بر اساس ذائقه مردم و قابل رقابت با کالاهای خارجی باشد

, کالای داخلی باید بر اساس ذائقه مردم و قابل رقابت با کالاهای خارجی باشد, کالای داخلی باید بر اساس ذائقه مردم و قابل رقابت با کالاهای خارجی باشد,

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار کرد: در گذشته که با این شرایط مواجه شدیم؛ مردم دیدند هر چه که تمام می شود در قفسه های فروشگاه های کشور سریعا جایگزین می شد که گفتنی است این کالاها تماما وارداتی نبوده است.

,

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه معتقدم تولید در کشور نهادینه شده است، گفت: شعار امسال «جهش تولید» است و باید یک حرکت جهشی ایجاد شود تا بتواند تولید را از نظر کمی، کیفی و تنوع بخشی توسعه دهد؛ به این معنی که باید آنچه را که داریم بیشتر و بهتر تولید کنیم تا رقابت پذیر شود.

,

امیری خامکانی تأکید کرد: کالاهای تولیدی داخلی باید بر اساس نیاز حداکثری مردم و مطابق با ذائقه و سلیقه آنها که قابل رقابت با کالاهای خارجی باشد، تولید شود؛  از نظر تنوع بخشی هم آنچه که هنوز باید وارد شود فضایی ایجاد شود که در داخل تولید شود البته باید موانع و چالش های پیش رو را در این زمینه برطرف کرد؛ چالش اصلی مواردی است که طی سال های گذشته گفته شده است که باید اصلاح شود.

,

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اصلاحات اساسی در سیستم بانکی، برنامه و بودجه کشور در فضای کسب و کار لازمه جهش تولید است، تصریح کرد: باید فکر اساسی برای واسطه گری در زمینه تولید و توزیع کشور انجام شود.

,

وی بیان کرد: متأسفانه در سیستم تولید و توزیع کشور واسطه گری از مراجعه اولیه تولید کنندگان از لحظه اخذ مجوز و گرفتن زمین و زیر ساخت ها تا تولید و توزیع محصولات وجود دارد.

,

نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین ایام بیماری کرونا با مسائلی مواجه شدیم که علاوه بر خلاف اصلی مثالی از  واسطه گری را عیان کرد یک گالن آب به اسم ماده ضد عفونی کننده از فردی به اسم تولید کننده به قیمت ۸۰۰ هزار تومان خریداری می شود و با چند واسطه نهایتا با قیمت ۲ میلیون تومان به دست مصرف کننده می رسد.

,

امیری خامکانی افزود: این مسئله نشان می دهد که واسطه گری در کیفیت و قیمت کالاها اثر گذار است و این اثرگذاری سبب می شود که رقابت پذیری کالای تولید داخل با کالاهای وارداتی حتی در داخل کشور کم شود و انگیزه مصرف کالاهای تولید داخل در مردم کاهش یابد و  این کاهش مصرف تولیدات داخل سبب ضرر و زیان به واحدهای تولیدی و کاهش گردش مالی آنان می‌شود.

,

وی ادامه داد: سپرده‌های مردم که برای آینده نگری فرزندان خود در بانک ها سپرده می شود؛ با تورم سالانه و با کاهش ارزش پول ملی ارزش خود را از دست می دهد و این سپرده گذاران هم تخصصی در تولید و بورس ندارند و بانکها هم بنگاه داری را بلد نیستند و نمی توانند ارزش افزوده ایجاد کنند و اگر هم ایجاد شود به سپرده گذاران نمی‌رسد.

,

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید نهادهای تأمین منابع تولید با اعتماد مردم و از سپرده‌های مردم شکل گیرد و منابع مردمی به سمت تولید سوق داده شود؛ واردات بی‌رویه و غیرضرور هم یک چالش دیگر است که در این شرایط تحریمی که سیستم بانکی در ارتباط با دنیا مشکل دارد؛گاهی واردات توجیه بردار می شود.

,

نائب رئیس کمیسیون انرژی با تأکید بر اینکه واردات باید مدیریت و به سمت کالاهایی که تولید داخلی ندارند، سوق داده شود، خاطر نشان کرد: اراده ملی از قوای سه گانه و تمامی دستگاه ها مورد نیاز است تا جهش تولید به وجود آید و این مهم چنانچه در تولید کنندگان، مجوزه دهندگان و مصرف کنندگان به وجود آید جهش تولید عملی خواهد شد.

,

 

,

توسعه کشاورزی و صادرات در راستای جهش تولید

, توسعه کشاورزی و صادرات در راستای جهش تولید, توسعه کشاورزی و صادرات در راستای جهش تولید,

حسن شهباز پورنیز در گفت و گو با خبرنگارما اظهار کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال منشوری است برای یک سال که کارگزاران و مسئولان باید مد نظر قرار دهند.

,

وی با بیان اینکه در سال رونق تولید اقدامات خوب و مناسبی اتخاذ و انجام شد، تصریح کرد: در سال گذشته استان کرمان در راستای تبیین شعار سال گل کاشت و پروژه های زیادی در این زمینه افتتاح شد.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه «جهش تولید» مسئولیت ما را در استان پهناور کرمان چند برابر خواهد کرد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در بودجه از مباحث نفتی فاصله خواهیم گرفت، یکی از جایگزین هایی که باید مد نظر قرار دهیم، عرصه کشاورزی است.

,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر خلاف آنکه همگان احساس می کنند که استان کرمان، استانی خشک و کویری است؛ اما به همت فرزندان این خطه، اولین استان در بخش های مختلف کشاورزی به شمار می آید به گونه ای که قریب به 70 درصد کل پسته ایران در استان کرمان تولید می شود که می تواند ارز آوری داشته باشد.

,

حسن پور افزود: 25 درصد مرکبات کشور از استان کرمان تأمین می شود که کمتر به این مسائل پرداخته شده است؛ همچنین استان در زمینه خرما و گردو رتبه اول را دارد و در ده ها فاکتور دیگر نیز حائز رتبه اول است.

,

وی با تأکید بر اینکه در سال 99 در زمینه جهش تولید بخش کشاورزی تمامی دست اندرکاران باید اهتمام جدی داشته باشند، عنوان کرد: در زمینه معادن نیز خوشبختانه استان کرمان ظرفیت بسیار خوبی دارد و کارهای مناسبی در دستور کار است.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سال 99، سال«جهش تولید» پیگیر این مسئله خواهیم بود که استان کرمان در تمامی عرصه های علمی، دانشگاهی، حوزوی و ... جهش خوبی داشته باشد.

,

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کرمان باید جهش بسیار بهتری در عرصه مسائل فرهنگی داشته باشد و استان می تواند در تمامی زمینه ها پیش قراول تولید باشد، خاطر نشان کرد: امسال باید در زمینه فرش استان کارهای بیشتری باید انجام شود همان گونه که گلیم شیریکی پیچ سیرجان ثبت جهانی است و انتظار می رود که در راستای صادرات از همه ظرفیت های استان استفاده شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه