اخبار داغ

جهاد ادامه دارد؛

ویروسی که همدلی را مُسری کرد

ویروسی که همدلی را مُسری کرد
وقتی که روحیه ایثار و جهاد در عمق وجود جوانان این مرز و بوم ریشه دوانده، به هر بهانه‌ای پا در میدان مبارزه می‌گذارند و امروز این جهادگران پای در میدان مبارزه با کرونا گذاشته‌اند که ما را به یاد جملات معروفی همچون جهاد ادامه دارد می‌اندازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ از همان ساعات اولیه شیوع ویروس کرونا درتربت حیدریه، جمعی از جوانان بسیجی و هیئتی این شهرستان با تشکیل قرارگاهی مردمی به نام سردار شهید سلیمانی اقدام به شستشو و ضدعفونی معابر اصلی و کوچه های فرعی شهر می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
 
,
وقتی که روحیه ایثار و جهاد در عمق وجود جوانان این مرز و بوم ریشه دوانده به هر بهانه ای پا در میدان مبارزه می گذارند، روزی مبارزه به رژیم بعث عراق، روزی با داعش و نظام سلطه و امروز هم در حوزه سلامت که توانسته بازوی نظام سلامت کشور باشند، و ما را به یاد جملات معروفی همچون جهاد ادامه دارد، دفاع همچنان باقیست و خرمشهرها در پیش است، می اندازد.
,
 
,
, ,
 
,
این جوانان آمده اند تا در این شرایط بحرانی با تاسی از سردار عزیز شهید سلیمانی از جان مردم دفاع کنند.
,
آنها در نیمه شب های نوروزی که اکثر مردم در منازل خود استراحت می کنند، بیدار می مانند تا شهر را از وجود ویروس کرونا پاک کنند و از جان مردم شریف شهرشان پاسداری کنند.
,
 
,
آنها راه رزمندگانی که در سال های حماسه و جنگ سالهای عاشقی دفاع مقدس از جان خود گذشتند و از خاک میهن و جان ملت خود دفاع کردند را ادامه می دهند و حالا شبانه از آسایش خود می گذرند و تا سحر، شهر را پاکسازی می کنند. 
,
 
,
, ,
 
,
جوانان جهادی این خطه با مدد از حضرت صاحب الزمان (عجل الله) هر شب آرزو می‌کنند تا هر چه زودتر از شر این ویروس منحوس خلاص شوند.
,
 
,
محمود اشرف زاده، دبیر قرارگاه مردمی پدافند زیستی سردار شهید سلیمانی به روایت ضدعفونی در این شب های شهر تربت حیدریه می پردازد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه ۲۵ تیم جهادی در قالب نیروهای مقاومت بسیج اعم از بسیج طلاب، بسیجیان داوطلب و جوانان هئیت های مذهبی تشکیل شده است، می‌ افزاید: هر تیم که بین ۸ تا ۱۰ نفرند هر شب اقدام به شستشوی معابر و کوچه های شهر می کنند.
,
 
,
اشرف زاده تصریح کرد: هر یک از این نیروهای داوطلب با خود وسایلی همراه آورده‌اند و ۱۵ ماشین فعال هم با مخزن های ۱۰۰۰ لیتری مجهز برای شستشو و ضدعفونی کردن معابر و کوچه های اصلی شهر آماده بکار هستند.
,
 
,
, ,
دبیر قرارگاه مردمی شهید سلیمانی خاطر نشان می‌کند: طبق هماهنگی صورت گرفته با شهرداری تربت حیدریه قرار بر این شده که محلول های تهیه شده ضد عفونی در اختیار قرارگاه جهادی شهید سلیمانی قرار بگیرد و کار بدین شکل است که هر روز آخر وقت آمار محل های آلوده را از دانشگاه علوم پزشکی می گیریم و با تیم بندی های صورت گرفته به صورت پایگاهی و نیروهای جهادی اقدام به شستشوی معابر می کنیم.
,
 
,
اشرف زاده بیان می کند: شب هایی شده است که تا ۱۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی با ماشین های مجهز مصرف شده است، اما چند شبی است که با محیا کردن دستگاه های کوله ای مصرف محلول پایین تر آماده است‌. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه از طریق رایزنی های صورت گرفته تعداد ۴۰ عدد سم پاش کوله ای تهیه شده است، می‌گوید: بچه های قرارگاه از سم پاش ها فقط برای ضدعفونی کوچه ها استفاده می کنند و بیشتر آیفون ها و دستگیره دره‌های منازل در کوچه ها ضدعفونی می شود.
,
 
,
اشرف زاده اضافه می‌کند: تقسیم بندی در هر شب به این صورت است که اول مناطق آلوده شهر شسشتو می شود و سپس به دیگر مناطق کمتر آلوده‌ شهر می رویم. 
,
 
,
وی می افزاید: معابر اصلی شهر را به همراه دوستان جهاد کشاورزی، دامپزشکی و شهرداری توسط دستگاه های پیشرفته هر شب ضدعفونی می‌کنیم. البته در کنار این فعالیت ها 
,
، سایر افراد جهادگر که به صورت جهادی در این امر در نقاط دیگر شهر فعال هستند با این قرارگاه هماهنگی کامل را بر قرار می کنند.
,
 
,
وی ضمن درخواست از مردم مبنی بر در خانه ماندن  در این روزهای پرخطر گفت: از روز اول تاکنون مناطق آلوده‌ شهر سه مرتبه به صورت کامل و دیگر مناطق غیر آلوده دو مرتبه ضدعفونی و شستشو شده است.
,
 
,
, ,
 
,
او می‌گوید: مردم در خانه بمانند و بیرون نیایند و خیال شان راحت باشد که خادمین آنها در قرارگاه جهادی مردمی شهید سلیمانی تا آخرین نفسی که دارند هر شب، خیابان های اصلی و نقاط آلوده و کوچه ها را جهت در امان ماندن مردم عزیز از ابتلا به ویروس کرونا شسشتو می دهند.
,
 
,
دبیر قرارگاه مردمی شهید سلیمانی می افزاید: کار هر شب به صورت مدون به صورت محله محور دنبال می شود و از مردم عزیز و جوانان علاقه مند می خواهیم در صورت داشتن سم پاش های کوله ای برای ضدعفدنی محل خود به پایگاه های بسیج آن محله مراجعه کنند تا سازماندهی شوند.
,
 
,
وی از تهیه و توزیع مواد ضدعفونی دست و سطوح و ماسک در نواحی کم برخوردار و محروم شهر نیز خبر داد و افزود: این قرارگاه مردمی تا امروز ۱۲ هزار بطری یک و نیم لیتری مایع ضدعفونی و ۱۲ هزار ماسک بهداشتی را در بین مردم نیازمند حاشیه شهر توزیع کرده است. 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه