اخبار داغ

در قالب عملیات دفاع بیولوژیک شهدای مدافع سلامت انجام شد؛

۱۴۳۰۰ محصول ساخته شده برای مقابله با کرونا توسط دانشجویان کُردستانی

۱۴۳۰۰ محصول ساخته شده برای مقابله با کرونا توسط دانشجویان کُردستانی
دانشجویان کردستانی با تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا از همان روزهای ابتدایی اسفند به جنگ بیولوژیکی با کرونا رفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، در قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا جهادگران بی وقفه سراغ ساخت ضدعفونی، لباس ایزوله، شیلد محافظتی، ماسک و آب ژاول بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

امروز که همزمان با سراسر کشور مراسم عملیات سراسری دفاع بیولوژیک شهدای مدافع سلامت برگزار شد، قرارگاه جهادی ویترینی از محصولات ساخته شده این قرارگاه نوپا را به نمایش گذاشت.

,

, ,

دبیر قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا در کردستان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: قرارگاه جهادی تنها با هدف حمایت از کادر درمان و سلامت آعاز به کار کرده و تمامی محصولات با مجوز بهداشتی و کاملا مناسب و درست با دستورالعمل ویژه و صحیح ساخته شده است.

,

دکتر ابراهیم اسدی بیان کرد: گروه های جهادی که غالبا از دانشجویان سطح استان تشکیل شده در قالب گروه های مختلف اقدام به انجام ضدعفونی کردن معابر در غالب دو گروه ۳۰ نفره کرده اند.

,

, ,

وی گفت: همچنین گروه های بعدی در تیم های مختلف تقسیم شده و به انجام کارهای مختلف از جمله ساخت شیلد محافطتی کادر درمان در کارگاه تولیدی و با حضور ۱۲ نفر کردند که ۳۰۰۰ عدد شیلد تاکنون ساخته شده است.

,

اسدی بیان کرد: تولید ماسک توسط دانشجویان در ۳ کارگاه و با حضور ۳۵ نفر دانشجو که روزانه ۲۵۰۰ ماسک را تولید می کنند.

,

, ,

وی عنوان کرد: همچنین تعداد ۲۵ نفر از دانشجویان ما یک کارگاه تولید آب ژاول ضدعفونی را که ۸۰۰۰ بطری با ظرفیت ۱۶۰۰۰ لیتر را راه اندازی و اجرای کرده است.

,

اسدی خاطرنشان کرد: لباس ایزوله مخصوص کادر درمان هم در قالب یک کارگاه و با حصور ۲۵ نفر از دانشجویان اقدام به ساخت ۸۰۰ دست لباس کرده است.

,

دبیرقرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا در کردستان همچنین عنوان کرد: این محصولات ساخته شده به صورت روزانه بعد از تولید در اختیار کادر درمانی و مراکز بیمارستانی قرار خواهد گرفت و امروز هم بخش عمده ای از محصولات در اختیار سپاه استان قرار خواهد گرفت تا در مکان مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

,

, ,

گفتنی است قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در سنندج از ۶ اسفند تاکنون تشکیل و اقدام به کمیته بندی در زمینه های مختلف از جمله مشارکت در تیم های گندزدایی شبانه، تولید محتوا جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و امیددهی به مردم در قالب تهیه بروشور، ارسال پیامک و تشکیل کانال تلگرامی با ویوی بالا کرده است.

,

همچنین در تولید و ساخت البسه و ماسک و مواد ضدعفونی توانسته اقدامات خوب و ارزشمندی را انجام دهد.

,

, ,

لازم به ذکر است، عملیات دفاع بیولوژیک شهدای مدافع سلامت به صورت سراسری در کردستان و همزمان با سراسر کشور با رمز یا اباعبدالله الحسین(ع) آغاز شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه