اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

قوی شدن اقتصاد مستلزم جهش تولید است/ به تولیدات داخلی باور داشته باشیم

قوی شدن اقتصاد مستلزم جهش تولید است/ به تولیدات داخلی باور داشته باشیم
مزگی‌نژاد گفت: مقام معظم رهبری در سال جدید به پشتوانه اقداماتی که در سال گذشته انجام شده بود عنوان سال 1399 را "جهش تولید" نامگذاری کردند و گفتند ما باید قوی‌تر وارد شویم؛ قوی‌تر وارد شدن بحث رونق تولید نیست بلکه بحث جهش تولید است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مزگی‌نژاد کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد شعار سال 1399 با عنوان "جهش تولید"، اظهار کرد: با توجه به ضعف موجود در عرصه اقتصادی داخل کشورو اقتصاد نابسمانی که منجر به ضعف در عرصه‌های مختلف شده مقام معظم رهبری با شعارهایی که برای هر سال تعیین میکنند خواستار قوی شدن کشور در تمامی زمینه ها به ویژه اقتصادی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
دوای درد مقاومت در مقابل دشمن قوی شدن است
, دوای درد مقاومت در مقابل دشمن قوی شدن است, دوای درد مقاومت در مقابل دشمن قوی شدن است,
 
,
وی افزود: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های سال گذشته فرمودند: "دوای درد مقاومت در مقابل دشمن قوی شدن است" و همانگونه که ما در عرصه‌های نظامی، سیاسی، دفاعی، پزشکی، اجتماعی و بسیاری عرصه‌های دیگر توانسته‌ایم به نقاط قوتی دست پیدا کنیم لازم است در زمینه اقتصاد نیز قوی شویم.
,
 
,
کارشناس سیاسی بیان کرد: متاسفانه به دلیل ضعفی که در اقتصاد وجود دارد با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستیم و وجود تحریم‌ها نیز مشکلات را مضاعف کرده است.
,
 
,
مزگی‌نژاد با بیان این‌که قوی شدن چشم دوختن به دست دشمن نیست، عنوان کرد: قوی شدن یعنی روی پای خود بایستیم و به دشمن ثابت کنیم که در این عرصه اقتصادی نیز ما می‌توانیم کارهایی انجام دهیم که دشمن به اهدافش نرسد.
,
 
,
وی اظهار کرد: برای قوی شدن در اقتصاد یکی از مبانی مهم، تولید اقتصاد است یعنی اقتصادی که تولید در پی داشته باشد و بتواند علاوه بر تامین نیازهای داخلی کشور وابستگی را از کشورهای غربی به صفر برساند و تولیدات خود را به بازارهای منطقه‌ای و جهانی صادر کند.
,
 
,
کارشناس سیاسی گفت: در سال گذشته با توجه به این‌که بخشی از تحریم‌ها تاثیرات منفی بر کشور گذاشت و برخی از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تعطیل شد و منجر به بیکاری بخشی از جامعه شده بود لذا مقام معظم رهبری موضوع "رونق تولید" را در سال 98 مطرح کردند و این شعار با توجه به همکاری برخی افراد و برخی از سیستم‌ها و قوا به نقاط خوبی دست یافت.
,
 
,
مزگی‌نژاد اظهار کرد: در سال گذشته با تلاش‌هایی که برای برخی از کارخانه‌هایی که تعطیل بودند و کارگرهای آنها بیکار شدند صورت گرفت جرقه‌هایی زده شد و روند آغاز بکار برخی از کارخانه‌ها تا پایان سال ادامه داشت.
,
 
,
قوی شدن اقتصاد مستلزم جهش تولید است
, قوی شدن اقتصاد مستلزم جهش تولید است, قوی شدن اقتصاد مستلزم جهش تولید است,
 
,
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال جدید به پشتوانه اقداماتی که در سال گذشته انجام شده بود عنوان سال 1399 را "جهش تولید" نامگذاری کردند و گفتند ما باید قوی‌تر وارد شویم؛ قوی‌تر وارد شدن بحث رونق تولید نیست بلکه بحث جهش تولید است.
,
 
,
کارشناس سیاسی بیان کرد: امیدواریم شعار سال جدید راه چاره‌ای برای افرادی باشد که می‌خواهند این مسیر را ادامه دهند.
,
 
,
اقتصاد مقاومتی نسخه کلان و قوی برای اقتصاد 
, اقتصاد مقاومتی نسخه کلان و قوی برای اقتصاد , اقتصاد مقاومتی نسخه کلان و قوی برای اقتصاد ,
 
,
مزگی‌نژاد با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی یک نسخه بسیار کلان و قوی است که طی یک تا دوسال نمی‌توان نتیجه آن را مشاهده کرد، افزود: اقتصاد مقاومتی پایه‌ها، ظرفیت، کارکرد، هماهنگی، فرهنگ‌سازی، استفاده از ظرفیت‌های جوانان، منابع، امکانات و باورهای مختلفی دارد که همگی باید به ثمر برسد تا شاهد نتیجه اقتصاد مقاومتی باشیم. 
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: اما با تمام این شرایط جاهایی که واقعا به اقتصاد مقاومتی عمل شده رونق تولید و کاهش بیکاری قابل مشاهده است.
,
 
,
قوی شدن در اقتصاد نیازمند اتکای به درون 
, قوی شدن در اقتصاد نیازمند اتکای به درون , قوی شدن در اقتصاد نیازمند اتکای به درون ,
 
,
کارشناس سیاسی تاکید کرد: برای قوی شدن در اقتصاد باید خودمان در بسیاری از کارها به داد خودمان برسیم و بدانیم دشمن هیچ وقت به ما کمک نخواهد کرد بلکه خودمان باید مشکلات را حل کنیم.
,
 
,
شرکت‌های دانش‌بنیان ابزاری برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی
, شرکت‌های دانش‌بنیان ابزاری برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی, شرکت‌های دانش‌بنیان ابزاری برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی,
 
,
مزگی‌نژاد گفت: مقام معظم رهبری تاکنون به صورت تمام قد پشت شرکت‌های دانش بنیان به عنوان پشتیبان ایستادند و شرکت‌ها را تقویت کردند اعتقاد ایشان این است که پیشبرد اقتصاد مقاومتی ابزارهای مختلفی دارد که یکی از ابزارها شرکت‌های دانش بنیان است.
,
 
,
وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی در کشور تاثیراتی داشته اما تاثیرات کلانی که بخواهد نتایج اقتصاد مقاومتی را نشان دهد هنوز دیده نمی‌شود.
,
 
,
کارشناس سیاسی با بیان این‌که بخشی از تاثیرات اقتصاد مقاومتی کشور مربوط به خراسان‌جنوبی می‌شود، اظهار کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی که در طی سال‌های گذشته در استان خراسان‌جنوبی انجام شده و کارکردهایی که شکل گرفت مراوده‌هایی در مرزهای استان با کشور افغانستان انجام شد اما آنچه مطلوب باشد و آثار آن حاصل اقتصاد مقاومتی باشد هنوز انجام نشده.
,
 
,
مزگی نژاد تصریح کرد: در مجموع تلاش‌های فراوانی در کشور انجام شده و هر جایی که واقعا به اقتصاد مقاومتی باور داشتیم به نتایجی در حد توان خود رسیدیم.
,
 
,
مسئولان کشور چشم از خارج بردارند
, مسئولان کشور چشم از خارج بردارند, مسئولان کشور چشم از خارج بردارند,
 
,
وی عنوان کرد: رسیدن به رونق تولید عوامل زیادی دارد و یکی از عوامل این است که مسئولان کشور چشم از خارج بردارند اما هنوز در کشور ما برخی از آقایان چشم به خارج از کشور دوختند انتظار دارند دشمن برای آنها کار انجام دهد و منتظر برداشتن تحریم‌ها هستند. 
,
 
,
کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها برداشته شدنی که نیست هیچ بلکه دشمن هر روز حلقه تحریم را تنگ‌تر می‌کند چون وقتی عطش ما را در برداشتن تحریم‌ها ببیند طبیعتا روی تحکیم تحریم بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کند.
,
 
,
عدم اعتقاد به توانایی‌های داخلی مانع رونق تولید
, عدم اعتقاد به توانایی‌های داخلی مانع رونق تولید, عدم اعتقاد به توانایی‌های داخلی مانع رونق تولید,
 
,
مزگی‌نژاد افزود: هنوز دیدگاه برخی از آقایان به غرب است و عدم اعتقاد به توانایی‌های داخلی دلیل دیگری است که نگذاشته رونق تولید در ایران محقق شود.
,
 
,
وی تصریح کرد: متاسفانه اعتماد به توان داخلی هنوز در فرهنگ داخلی ما جا باز نکرده و از طرف دیگر برخی افراد توانمند و نخبه کشور که اطلاعاتی در مورد اقتصاد دارند و درس هایی در این خصوص گذرانده‌اند احساس می‌کنند در داخل نمی‌توانند به اهدافشان برسند.
,
 
,
کارشناس سیاسی بیان کرد: وقتی دیدگاه‌ها به کشورهای غربی و دشمنان باشد و برخی از سرمایه گذاران به دلیل این‌که با آنها همکاری نمی‌شود به خروج سرمایه از کشور روی ‌آورند اینها همه با هم دلیلی می‌شود و رونق تولید را با مشکل مواجه می‌کند.
,
 
,
لزوم حمایت از کالای داخلی
, لزوم حمایت از کالای داخلی, لزوم حمایت از کالای داخلی,
 
,
مزگی‌نژاد عنوان کرد: یکی دیگر از مصادیق رونق و جهش تولید، فرهنگ سازی برای حمایت مردم از کالای داخلی است اگر مردم از تولید داخل حمایت کنند کالای تولید داخل به راحتی به فروش خواهد رسید و وضعیت کارخانه‌ها و کارگران خوب خواهد شد.
,
 
,
وی تاکید کرد: متاسفانه علی‌رغم این‌که برخی از کالاهای ایرانی قدرت رقابت با کالای خارجی دارند اما متاسفانه فرهنگی که بین مردم جا افتاده است استفاده از کالاهایی با برند خارجی است.
,
 
,
کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: تبلیغات فراوانی که برای کالای خارجی انجام می‌شود و بعضا پایین بودن کیفیت تولید داخلی نیز از جمله دلایلی است که در رونق تولید به نتیجه دلخواه نرسیم.
,
 
,
مزگی نژاد بیان کرد: هنوز ضعف‌هایی در داخل کشور وجود دارد که امیدواریم امسال با شعار سال جدید با عنوان "جهش تولید" گام های بلند و موثری برای رفع مشکلات اقتصادی برداشته شود.
,
 
,
وی تاکید کرد: برای رسیدن به جهش تولید باید همگی با همکاری و تلاش فاصله اقتصادی خود را با طراز جهانی کم کنیم که در سال‌های بعدی بتوانیم نتایج اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و جهش تولید را شاهد بوده و در برابر دشمن حرفی برای گفتن داشته باشیم.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه