اخبار داغ

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان پاسخ می‌دهد؛

در پارک‌موزه دفاع مقدس سمنان چه موقع به روی مردم باز می‌شود؟

در پارک‌موزه دفاع مقدس سمنان چه موقع به روی مردم باز می‌شود؟
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌گوید تلاش می‌شود تا در پارک‌موزه دفاع مقدس تا هفته دفاع مقدس به روی مردم گشوده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، در واپسین روز کاری سال 98، فهرستی از وعده‌هایی که مسئولان برای این سال به مردم دادند، پیش روی شما مخاطبان گرامی گذاشتیم و آخرین وضعیت وعده‌ها را نیز از مسئولان ذی‌ربط پیگیری کردیم. از این پس به تدریج، به وعده‌های مسئولان و توضیحات آنان خواهیم پرداخت. در بخش نخست، به وعده افتتاح پارک‌موزه دفاع مقدس تا پایان سال 98 می‌پردازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در نوزدهم تیرماه سال 1398، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این که محوطه‌سازی مجموعه فرهنگی پارک‌موزه دفاع مقدس به انجام رسیده است، از افتتاح کامل این پروژه تا پایان سال 1398 خبر داده بود. مدیرعامل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور نیز این خبر را یک‌روز پیش از مدیرکل استانی خودمان اعلام کرده و گفته بود که افتتاح 10 موزه دفاع مقدس در استان‌ها تا پایان امسال در زمره برنامه‌های بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس قرار دارد و سمنان یکی از این استان‌ها محسوب می‌شود.

,

سرهنگ سلامی در دی‌ماه سال جاری نیز پیشرفت فیزیکی پارک‌موزه را 90 درصد اعلام کرد و گفت که نصب تجهیزات برقی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان با همکاری شهرداری سمنان انجام می‌شود و 2 میلیارد تومان هزینه دارد.

,

اکنون سرهنگ سلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت می‌گوید:«کار عمرانی ساختمان اصلی به مساحت 4 هزار مترمربع به پایان رسیده است و فاز بعدی، موزه‌آرایی است. بخشی از تجهیزات موزه‌آرایی باید خریداری و بخشی باید ساخته شود. برای موزه‌آرایی یک قرارداد یک میلیارد تومانی با هنرمندان منعقد شده است. امیدواریم در هفته دفاع مقدس در پارک‌موزه به روی مردم گشوده شود.»

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این که مطابق وعده سازمان برنامه و بودجه، در سه ماهه نخست سال 99 نیز 2.5 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور برای تکمیل پارک‌موزه اختصاص خواهد یافت گفت: البته با توجه به شرایط کشور، بعید می‌دانیم که اعتبارات به موقع پرداخت شود اما در حال حاضر کار موزه‌آرایی باقی مانده و امید می‌رود این اقدام در شش‌ماهه نخست سال جاری به تمام برسد.

,

سرهنگ سلامی گفت: پیش‌بینی ما این است که در پارک‌موزه دفاع مقدس را در هفته دفاع مقدس به روی مردم باز کنیم؛ از طرفی می‌کوشیم تا مسیر زائران امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) را به پارک‌موزه دفاع مقدس باز کنیم؛ در این خصوص جلساتی نیز با مدیرکل راه و شهرسازی و نیز وزیر راه و شهرسازی داشتیم.

,

وی با اشاره به رایزنی‌های صورت‌گرفته برای باز کردن یک مسیر به پارک‌موزه از جاده اصلی تهران-مشهد گفت: افزون بر این، می‌کوشیم در سال جاری بخشی از برنامه‌های مساجد و پایگاه‌ها به یادمان شهدای گمنام پارک‌موزه دفاع مقدس منتقل شود؛ ضمن آن که زمینه‌های حضور گسترده دانشجویان و دانش‌آموزان را در پارک‌موزه فراهم می‌کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه