اخبار داغ

بررسی پیامدهای محدودیت‌های تردد بر سلامت روان جامعه؛

انزوای بدون تدبیر عامل تشدید آسیب‌های روانی است/ ضرورت ماندن در خانه برای حفظ سلامت عمومی

انزوای بدون تدبیر عامل تشدید آسیب‌های روانی است/ ضرورت ماندن در خانه برای حفظ سلامت عمومی
تأثیر روانشناختی قرنطینه می تواند منجر به طیف وسیعی از نگرانی‌های سلامت روان از اضطراب و خشم تا اختلالات خواب و افسردگی شود. انزوای اجتماعی (بدون روش‌های جبران کننده) باعث تشدید اضطراب، افسردگی و احساس درماندگی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ محدودیت‌های تردد یک چالش عاطفی است، اما راه هایی وجود دارد که مقامات کشورها می توانند با اجرای آنها تحمل آن را آسان تر کنند. اجتناب از اعمال بد می تواند آسیب های سلامت روانی را کاهش دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

وقتی چین در ماه ژانویه به منظور کاهش شیوع کووید19 برخی از شهرها را تعطیل و قرنطینه کرد، کارشناسان هشدار دادند که سایر کشورها ممکن است قادر به اجرای چنین سیاست هایی نباشند. اما طی هفته های گذشته، شهرها، ایالت ها و کشورهای سراسر جهان به هدف توقف شیوع این ویروس، تحرکات مردم را به روش مشابهی محدود کرده اند.

,

برخی از افراد که در معرض ویروس قرار داشتند باید به مدت 2 هفته از دیگران دور شده و در قرنطینه رسمی قرار بگیرند. دیگر جوامع مملو از افرادی است که ابتلای آنها به ویروس محرز و مستند نشده است، اما از آنها خواسته شده تا برای کمک به کاهش روند پاندمیک (همه‌گیری) در خانه بمانند.

,
, ,

"نیل گرینبرگ" استاد کالج کینگ لندن و رئیس انجمن ترومای روانشناسی انگلستان گفت: "تحقیقات قبلی نشان می دهد که این حکم ها چه در سطح فردی یا اجتماعی، پیامدهای عاطفی را به دنبال دارد. هیچ یک از آن تحقیقات که بر تأثیر روانی قرنطینه در مدت شیوع بیماری هایی مانند سارس و ابولا تمرکز کردند، کاملا با وضعیت کنونی جهان مطابقت ندارند. اما راهنمایی های خوبی را در طول این همه گیری ارائه می دهند."

, نیل گرینبرگ,

گرینبرگ شواهد موجود در مقاله ای که در مجله پزشکی The Lancet منتشر شد را بازگو کرد: "پیام کلیدی که وجود دارد این است که اگر قرنطینه یا انزوا را به طرز نامناسبی انجام دهید، به جای اینکه فقط اضطراب آور و ناراحت کننده باشد، می تواند اثرات روانشناختی بلندمدتی بر جای بگذارد. مدارکی از افسردگی و برخی علائم اختلال استرس پس از حادثه (PTSD) وجود دارد."

,
 
,

این مجله (Lancet) طی تحقیقاتی جدید خاطرنشان کرد که تأثیر روانشناختی قرنطینه می تواند گسترده باشد و منجر به طیف وسیعی از نگرانی های سلامت روان از اضطراب و خشم گرفته تا اختلالات خواب، افسردگی و اختلال استرس پس از حادثه شود. مطالعات جداگانه بر افرادی که به دلیل بیماری سارس در سال 2003 قرنطینه شدند دریافت که بین 10 تا 29 درصد از اختلال استرس پس از حادثه (PTSD) رنج می بردند.

, Lancet,

گزارش Lancet نشان داد که نگرانی های بهداشت روان ممکن است با عوامل استرس زا در قرنطینه مانند؛ ترس از سرایت، نا امیدی، کسالت، منابع ناکافی، فقدان اطلاعات، تنگنای مالی و ننگ ابتلا به بیماری برانگیخته شود.

,

این مسئله تنها برای افرادی نگرانی های بهداشت روان دارند نیست، بلکه می تواند برای کسانی که ظاهرا از سلامت روانشناختی خوبی برخوردار هستند نیز پیش بیاید.

,

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا (CDC) با شناسایی نگرانی های بهداشت روان خاطرنشان کرد که افراد باید به علائم اختلال سلامت روان در خود و دیگران توجه کنند. این علائم ممکن است شامل موارد زیر باشند:

,

- ترس و نگرانی از سلامت خود

,

- تغییرات در الگوی خواب و غذا خوردن

,

- ایجاد مشکل در خواب یا تمرکز

,

- بدتر شدن مشکلات مزمن سلامتی

,

- استفاده بیشتر از الکل، تنباکو یا دیگر مخدرها

,
, ,

"ایان هیکی" استاد دانشگاه مرکز مغز و ذهن سیدنی گفت: "انسان ها، حیواناتی اجتماعی هستند. قرنطینه طولانی مدت یا انزوای اجتماعی (بدون روش های جبران کننده) باعث تشدید اضطراب، افسردگی و احساس درماندگی می شود."

,

در طول همه گیری مانند این مورد، قرنطینه افراد و درخواست ماندن آنها در خانه برای بهداشت و سلامت عمومی ضروری است. اما مقامات کشورها می توانند قرنطینه را به روش هایی که تأثیر روانشناختی آن سیاست ها را به حداقل می رساند اجرا کنند. به عنوان مثال به مردم وعده قرنطینه برای یک مدت معین را ندهند تا بعدا با افزایش آن به جامعه لطمه وارد نشود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه