اخبار داغ

در گفت‌وگو با قدیری‌ابیانه بررسی شد؛

عوامل تأثیرگذار در جهش تولید چه مواردی هستند؟

عوامل تأثیرگذار در جهش تولید چه مواردی هستند؟
کارشناس مسائل سیاسی چندین عامل مهم و تأثیرگذار را برای تحقق شعار جهش تولید در سال 99 نام برد که باید این عوامل هم از سوی مردم و هم از سوی دولت رعایت شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن قدیری‌ابیانه، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی  تهران نیوز اظهار داشت: اگر هرچه سریع‌تر کرونا مهار شود، امکان برنامه‌ریزی قوی‌تر برای جهش تولید فراهم است، البته در صورتی که جبران ایام تعطیلی و قرنطینه خانگی هم صورت بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تهران نیوز,  تهران نیوز,  تهران نیوز,
وی گفت: برای جهش تولید پنج ضلع باید فعال شوند که این پنج ضلع عبارتند از مراکز پژوهشی و دانش‌بنیان، تولیدکنندگان اعم از مدیران و کارکنان، دستگاه‌های حکومتی، نظام توزیع و نیز مردم.
,
 
,
کارشانس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس در سال جهش تولید باید قوانینی وضع کنند که کسب و کار در ایران به راحتی انجام شود، اما متأسفانه بروکراسی اداری که در کشورمان مشاهده می‌شود به موانع کسب و کار تبدیل شده است.
,
 
,
قدیری‌ابیانه با بیان این‌که فساد در میان کارکنان دولتی عمیق است و باید هم با مفسدان برخورد شود و هم ریشه‌های فساد خشکانده شود، افزود: خشکاندن ریشه‌های فساد و اصلاح نظام اقتصادی کشور در دست مجلس، دولت و دستگاه‌های حکومتی است.
,
 
,
به گفته او؛ شفاف‌سازی در زمینه‌های مختلف از موارد مهم در حوزه گسترش کسب و کار است.
,
 
,
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این مطلب که فرهنگ کار، بهره‌وری و تولید در کشور ضعیف است، عنوان کرد: روزهای تعطیل نسبت به سایر کشورها بسیار زیاد بوده، ساعت مفید کاری بسیار پایین به هیچ‌وجه قابل قبول نیست و وجدان کاری نیاز به تقویت دارد.
,
 
,
به گفته قدیری‌ابیانه؛ سرمایه‌ها باید از دلالی به سمت تولید سوق پیدا کند.
,
 
,
او عنوان کرد که در کشور فرهنگ غلط مصرف‌گرایی رواج یافته و هنوز هم متأسفانه مصرف کالاهای خارجی نوعی افتخار و فخر اجتماعی محسوب می‌شود.
,
 
,
کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: مردم توجه ندارند که مصرف کالاهای خارجی موجب تقویت پول ملی، اقتصاد و اشتغال کشورهای تولیدکننده کالاهاست و کسانی که کالاهای خارجی خریداری می‌کنند، این اقدام به ضرر پول ملی، اقتصاد و اشتغال داخلی است؛ بنابراین باید یک تعصب قوی در مصرف کالاهای داخلی در کشور شکل گیرد.
,
 
,
قدیری‌ابیانه با بیان اینکه دشمن سعی می‌کند با تحریم اجازه صادرات کالاهای ایرانی را ندهد، یادآور شد: متأسفانه گاهی اوقات در هم‌صدایی با دشمن، بازار داخلی خود را در اختیار آنها قرار داده‌ایم و متأسفانه علت این مشکل تا حد زیادی به فرهنگ عمومی باز می‌گردد.
,
 
,
وی افزود: اگر دولت، مراکز پژوهشی و تولیدکنندگان به وظایف خود به خوبی عمل کنند و به تولید رونق دهند و مردم خرید جنس ایرانی را به جنس خارجی ترجیح دهند، همه سرمایه‌گذاری‌های دشمن از بین خواهد رفت.
,
 
,
کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: برخورداری از جهش تولید و تقویت تولید ملی به چندین عامل بستگی دارد که مردم مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کنند.
,
 
,
کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی در سال جهش تولید
,
قدیری‌ابیانه با بیان اینکه جهش تولید یک امر ممکن، لازم و واجب است، گفت: توطئه دشمن و تحریم نفتی سبب شده تا صادرات نفتی کشور روزانه حدود ۲ میلیون بشکه کاهش یابد و در تلاش است تا میزان صادرات نفت را به صفر برساند و از سوی دیگر قیمت نفت به یک‌سوم کاهش یافته و بدهی دولت هم به ۸۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده که معادل چند سال درآمد نفتی است؛ بنابراین رهایی ذهنی از وابستگی به درآمدهای نفتی امر ضروری و مهم تلقی می‌شود.
,
 
,
وی عنوان کرد: اقتصاد کشور باید بر پایه کار، تلاش و تولید استوار شود و برای پیشرفت راهی جزو این سه وجود ندارد. همچنین دولت باید کوچک شود، هزینه‌های دولت باید کاهش یابد، فساد باید برچیده شود، جلوی قاچاق باید با شدت گرفته شود و تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی به صفر برسد و نیز سیستم آموزشی کشور باید آموزش مهارت‌های زندگی را در اولویت قرار دهد و از طرفی همه باید با رعایت انضباط اجتماعی آشنا شوند. با رعایت این موارد، راه برای پیشرفت اقتصادی بیش از پیش هموار خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه