اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌ حیدریه خبر داد؛

خسارت 7 میلیارد ریالی سیل به کشاورزان تربت حیدریه

خسارت 7 میلیارد ریالی سیل به کشاورزان تربت حیدریه
محمدرضا عباسپور گفت: بر اثر بارش‌های بهاری دو روز اخیر، مبلغ هفت میلیارد و 300 میلیون ریال خسارت به کشاورزان منطقه وارد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا عباسپور، مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: طی بارش های ۴۸ ساعت گذشته به 20 درصد از 85 هکتار مزارع زعفران در بخش‌های بایگ و کدکن خسارت وارد شد که میزان آن سه میلیارد و 500 میلیون ریال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی بیان کرد: همچنین به 35 درصد از 140 هکتار مزارع تحت کشت گندم و جوی بخش‌های رخ و کدکن خسارت وارد شد که میزان آن سه میلیارد و 800 میلیون ریال است.

,

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌ حیدریه با بیان اینکه از مجموع تولیدات بخش کشاورزی شهرستان، 345 هزار تن شامل انواع محصولات زراعی و باغی و 75 هزار تن نیز شامل محصولات دامی است افزود: مهمترین محصولات بخش زراعی این شهرستان گندم، جو، سیب زمینی، چقندرقند و مهمترین محصولات باغی نیز زعفران، آلو، سیب و بادام است.

,

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: در این مدت مهمترین محصولات زراعی و باغی منطقه تربت‌ حیدریه گندم، جو، زعفران، پسته، سیب‌زمینی و چغندرقند است و این شهرستان در تولید محصولاتی چون زعفران، توت، جو، سیب‌زمینی، چغندرقند، بادام، زردآلو و آلو رتبه‌های اول تا سوم استان را داراست.

,

لازم به ذکر است که ارزش ناخالص اقتصادی مجموع تولیدات بخش کشاورزی منطقه ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سال است که این رقم معادل پنج درصد کل تولیدات استان است و بیش از ۱۲ هزار نفر بهره بردار کشاورزی در تربت‌ حیدریه مشغول فعالیت هستند.

,

بر اساس اعلام هواشناسی در تربت حیدریه طی ۴۸ ساعت گذشته ۵۰.۵ میلی متر باران باریده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه