اخبار داغ

مأموریت «پزشکان بدون مرز» متعلق به ارتش امریکا در اصفهان چه بود؟ / «کوشنر»، حامی منافع اسرائیل در پزشکان بدون مرز چه می کند؟

مأموریت «پزشکان بدون مرز» متعلق به ارتش امریکا در اصفهان چه بود؟ / «کوشنر»، حامی منافع اسرائیل در پزشکان بدون مرز چه می کند؟
سازمان پزشکان بدون مرز زیر نظر ارتش امریکا در حال فعالیت است و برنار کوشنر چهره شناخته شده این سازمان هم فعالیت های عجیبی از سازمان مجاهدین خلق تا سوریه و اسرائیل داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ببه نقل از صاحب نیوز؛ چند روزی است که ماجراهای حضور تیم پزشکی فرانسوی اعزامی از سوی سازمان پزشکان بدون مرز در رسانه ها به چشم می خورد. ماجرا از زمانی آغاز شد که سفیر ایران در فرانسه خبر از اعزام تجهیزات برای برپایی بیمارستان صحرایی داد و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم آن را تأیید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

در این میان نکات و ملاحضات زیادی مطرح می شود. بهتر است برای بررسی این اتفاق ماجرا را از اول بسیار سریع مرور کنیم. سازمان پزشکان بدون مرز چیست؟

,

دکترین نیروهای مسلح امریکا که تدوین شد رسماً در آن قید شده است که سازمان ملل جزئی از ارتش امریکاست و این سازمان هر کجا بخواهد اقدامی انجام بدهد باید زیر نظر فرمانده نظامی امریکا در آن منطقه باشد. در این سند آمده است که بسیاری از سمن ها و نهادها که یکی از آن ها پزشکان بدون مرز است، زیر نظر ارتش امریکا هستند. به عبارت دیگر سازمان پزشکان مرز به طور مستقیم تابع سیاست های نیروهای مسلح امریکاست. برای درک بهتر این موضوع بهتر است این کلیپ را مشاهده کنید:

,

 

,

, ,

 

,

اما در این میان نام برنارد کوشنر را می توان به وضوح و به راحتی با جستجوی نام سازمان پزشکان بدون مرز در هر منبعی یافت. برنار کوشنر در اول نوامبر سال 1939 در آوینیون به دنیا آمد. او یکی از موسسان اصلی این سازمان بین المللی و پزشک متخصص داخلی است. اما زندگی کوشنر آن قدر ها هم فرانسوی ها و منابعی مانند ویکی پدیا می گویند شفاف نیست. کوشنر یک یهودی الأصل است و اگر شعار اسرائیل مبنی بر این که هر یهودی در هر نقطه از دنیا سفیر دولت اسرائیل است را مد نظر قرار دهیم موضوع کمی جالب تر می شود.

,

نام برنار کوشنر را بر خلاف آوازه خوبی که سعی داشته با پوشش سازمان پزشکان بدون مرز برای فعالیت های به ظاهر عام المنفعه برای خود بسازد، در میان تجزیه طلبان دیده می شود. برخی اخبار حاکی از آن است که در سال 1999 کوشنر به ناتو برای تجزیه یوگسلاوی فشار می آورد که در انتها هم همین اتفاق رخ می دهد و بلایی بر سر این کشور می آید که ضرب المثل بالکانیزه شدن وارد ادبیات سیاسی جهان می شود.

,

اما رد پای کوشنر کمی این طرف تر هم دیده می شود. تصویر زیر مربوط به ملاقات کوشنر با رهبران جبهه نصرت است که خرابکاری های فراوانی در سوریه داشته و مورد حمایت غرب بودند.

,

 ط

,  ط,

 

,

نامی از کوشنر در سازمان مجاهدین خلق هم دیده شده. تصویر زیر گویای این ادعاست:

,

ی

, ی,

 

,

تصاویری هم از دیدارهای کوشنر با شیرین عبادی، صادق قطب زاده، شیمون پرز و جالب تر از همه گفتگوی این فرد معلوم الحال با ربع پهلوی در دست است.

,

ز

, ز,

, , ,

موسس سازمان پزشکان بدون مرز با نام به ظاهر مثبتی که برای خود ساخته است چرا باید این همه دیدارهای سیاسی ضد ایرانی داشته باشد و اصلا چرا پای این فرد به سوریه باز شد. این ها همه گواهی بر تلاش های او برای تأمین منافع اسرائیل در فرانسه و منطقه خاورمیانه دارد. از این به بعد کوشنر و سازمان او را قطعاً به هر نامی بشناسیم، به نام نیک نخواهیم شناخت.

,

همان طور که تا به این جا بررسی کردیم سازمان پزشکان بدون مرز متعلق به ارتش امریکا و کوشنر هم یک فرد با زوایای مختف سیاسی و امنیتی است. اما سوال بعدی این است که چرا این تیم پزشکی از فرانسه آماده اعزام شدند و از آن کشور برخی تجهیزات به اصفهان ارسال شد. این موضوعی است که در آینده ای نه چندان دور زوایای مختلف آن آشکار خواهد شد اما شاید اتفاقی هیمن دوسال پیش بی ارتباط با موضوع فرانسوی ها نباشد. اگر به یاد داشته باشید برخی چهره های سینمایی و افراد متوهم سلبریتی نما مردم را ترغیب به ارسال نمونه ای آب دهان یا بزاق یا همان خلط دهان کردند تا به موسسه ای برود تا اگر فردی روزی دارویی خواست به آن موسسه بتواند کمک شایانی به سلامت بشر ارائه بدهد. فیلم زیر را حتما ببینید:

,

, ,

فراموش نکنید که طراح و مدیر چنین پروژه هایی رژیم صهیونیستی است. همان رژیمی که کوشنر سفیر آن در هر نقطه ای است که پا می گذارد. آن ها بزاق حلق و حنجره را می خواستند چون بیشترین مشکلات حلق و حنجره از آن ایرانی هاست و از این راه بهتر به ژنوم ایرانی ها دست پیدا می کنند. اخبار غیر رسمی حاکی از این است که 500 هزار نمونه بزاق دهان برای این موسسه ناشناس ارسال شد و همین برای تشخیص بیت به بیت ژن ایرانی ها کافی بود.

,

حال دیگر به طور کاملاً رسمی سایت پزشکان بدون مرز هم ورود محوله فرانسوی را به اصفهان و مشخصاً بیمارستان امین را تأیید می کند. این سایت نوشته است:

, حال دیگر به طور کاملاً رسمی سایت پزشکان بدون مرز هم ورود محوله فرانسوی را به اصفهان و مشخصاً بیمارستان امین را تأیید می کند. این سایت نوشته است:, حال دیگر به طور کاملاً رسمی سایت پزشکان بدون مرز هم ورود محوله فرانسوی را به اصفهان و مشخصاً بیمارستان امین را تأیید می کند. این سایت نوشته است:,

« پزشکان بدون مرز یک بیمارستان 50 تختخواب و یک تیم فوریت های پزشکی را به اصفهان ، در مرکز ایران فرستاده است تا بیماران را که با بیماری COVID-19 روبرو هستند ، معالجه کند.

,

بیمارستان بادی از مرکز لجستیکی MSF در بوردو ، فرانسه ارسال شده و قرار است در مجتمع بیمارستان امین اصفهان مستقر شود. این واحد برای معالجه بیماران مریض بحرانی که نیاز به نظارت و مراقبت مداوم پزشکی دارند ، مجهز شده است.

,

تیم پزشکان دون مرز برای درمان کرونا ویروس در استان سخت در کنار کارمندان محلی یک تیم MSF متشکل از 9 پزشک و بخش مراقبت های ویژه (ICU) و لجستیست ها هستند که این واحد را اداره می کنند. این تیم با هماهنگی نزدیک با مقامات بهداشتی ایران با کادر پزشکی محلی همکاری خواهد کرد. جولی Reversé ، نماینده MSF در ایران می گوید: "ایران به سخت ترین کشور در منطقه و اصفهان دومین استان تحت تأثیر قرار گرفته است." "ما امیدواریم که کمک های ما حداقل برخی از فشارها بر سیستم بهداشت محلی را تسکین دهد."

,

Reversed می گوید: "ما درخواست های مقامات ایران را برای پشتیبانی بیشتر برای کمک به آنها در مقابله با شیوع بیماری شنیدیم." "ما به عنوان یک سازمان پزشکی که در حال حاضر در کشور وجود دارد ، به ما پیشنهاد کردیم تا آنچه را که ما معتقدیم می تواند بیشترین ارزش را داشته باشد. »

,

* تجربیات تلخ از فرانسوی ها 

, * تجربیات تلخ از فرانسوی ها , * تجربیات تلخ از فرانسوی ها ,

حال موضوعی که حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با صاحب نیوز مطرح کرد را کنار این موضوعات مطرح شده می گذاریم. وی گفت: ما تجربه ای در جنگ و دفاع مقدس داشتیم که از آن طرف سلاح های شیمیایی خودشان را علیه مردم و رزمندگان ما استفاده می کردند و پزشکان بدون مرز آن ها به کشور ما آمدند تا تأثیر نوع بمب را روی افراد سنجش کنند و اگر اثر کمی داشته آن ها را قوی تر کنند؛ این ها چنین افرادی هستند.

, صاحب نیوز,

البته ما موضوعات فوق العاده مهم دیگری مانند خون های آلوده را فراموش نمی کنیم. اتفاقی که به علت جنایت فرانسه، ایدز وارد کشور ما شد و هزاران نفر را درگیر کرد.

, خون های آلوده,

این ها گوشه ای از حقیقت ورود فرانسوی ها به ایران و اصفهان بود.

,

حال نکته دیگر اینجاست که این تصمیم در حالی گرفته شده رهبر معظم انقلاب در صحبت های نوروزی خود هشدارهای لازم درباره ورود بیگانگان به این ماجرا را فرموده بودند. همچنین بنا بر اعلام رسمی کلیه مسئولان، ظرفیت بسیار عظیمی در رابطه با بیمارستان های صحرایی نیروهای مسلح در کشور وجود دارد و از طرفی خود سپاه و ارتش کادر پزشکی مجرب و آماده ای دارد که هنوز از آن ها استفاده نشده است. بسیاری از بیمارستان های رزرو در کشور دست نخورده مانده است و در تولید ماسک و گان و مواد ضدعفونی کننده هم اقدامات عجیبی در حال رخ دادن است؛ به نحدگوی که به زودی روزانه ۳ میلیون ماسک تولید خواهد شد و قطعا ۱۰۰۰ عدد ماسکی که فرانسوی ها با خود آورده اند توان تولید نیمی از فعالیت روزانه یک پایگاه بسیج هم نبود.

,

حال که سخنگوی وزارت بهداشت هم در حساب توئیتری خود عدم نیاز به این امکانات فرانسوی ها را اعلام کرد و وزیر هم گفت بدون اطلاع من بوده؛ پس چه کسی مسبب ورود این تجهیزات و نیروی انسانی به کشور شد؟ و آیا مگر می شود در یک بیمارستان تجهیزاتی در حال نصب باشد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و به تبع به دلیل حضور خارجی ها مدیران وزارت بهداشت از آن آگاه نباشند؟

,

امیدواریم تجربیات تلخ دیگری مانند سرقت اطلاعات ژنتیکی، خون های آلوده، ارائه سلاح های مرگبار به صدام ... در اثر خواب غفلت مسئولان و یا مسئولان به خواب زده رخ ندهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه