اخبار داغ

گزارشی از حال و هوای این روزهای کرونای اردبیل؛

یامردم گوش شنوا ندارند یا مسئولان نمی توانند/ اردبیلی ها گلایه مند از جولان مسافران و خودروهای با پلاک غیر بومی

یامردم گوش شنوا ندارند یا مسئولان نمی توانند/ اردبیلی ها گلایه مند از جولان مسافران و خودروهای با پلاک غیر بومی
درحالی که 6 روز از عید سال1399 می گذرد، هنوز بسیاری از استان های کشور با وضعیت بحرانی شیوع کرونا ویروس همچون سایر کشورهای سراسر دنیا درگیر هستند، استان اردبیل نیز با شرایط کنونی که دارد بحرانی تر از هر روز، روزهای سخت خود را طی می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، تذکرات روزانه و لحظه ای رسانه ها بر عدم تردد در خیابان ها و با پویش در خانه بمانیم درصدد جلوگیری از شیوع این ویروس مرموز در جامعه شاهد هستیم، که تا حدودی تردد ها کم رنگ تر شده است اما آن چیزی که امروز نگران کننده است جولان مسافرانی با پلاک های غیر بومی که این روزها بیشتر از روزهای دیگر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

با وجود اینکه روزانه بر تاکید عدم تردد و در خانه ماندن همه خانواده ها از سوی مسئولان و رسانه ها صورت می گیرد، با وجود ممنوعیت مسافرت های نوروزی در کشور بازهم می بینیم که بسیاری از هم وطنان عزیز کشورمان به قانون محدودیت های شیوع کرونا ویروس در کشور بی اعتنایی کرده و اقدام به مسافرت های خود به سایر استان ها می کنند.

,

تنها سه روز بعد از سال تحویل شاهد کم رنگ تر شدن جاده ها در ورودی ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل بودیم که بعد از این سه روز بازهم شاهد افزایش ترددها هم در داخل شهر و هم در محورهای منتهی به مرکز استان اردبیل بودیم که مسئولان نیز هنوز هیچ عکس العملی بر این موضوع نداشته اند هرچند محدویت های طرح ترافیکی از بعد از ظهر هر روز ساعت 16 در داخل شهرهای استان اردبیل اعمال می شود اما آیا این محدویت های ترافیکی در مقابله با شیوع کرونا ویروس کافی است؟

,

مسئولان جولان خودروهای با پلاک غیر بومی را در داخل شهرها جدی نگرفته اند

, مسئولان جولان خودروهای با پلاک غیر بومی را در داخل شهرها جدی نگرفته اند, مسئولان جولان خودروهای با پلاک غیر بومی را در داخل شهرها جدی نگرفته اند,

یا مردم گوش شنوا ندارند و یا مسئولان نمی توانند مردم را قانع کنند وجلوگیری کنند که از خانه بیرون نروند کدام یک؟!

,

اگر تلویزیون ها را از صبح تا شب باز کنیم و ببینیم 80 الی 90 درصد برنامه ها و یا میان برنامه های مرتبط به شیوع کرونا ویروس، تذکرات و مطالب آموزنده در رابطه با مقابله با شیوع کرونا ویروس است که با پویش عظیم ملی و حتی جهانی با عنوان در خانه بمانیم دنبال می شود، اما آن چیزی که در جامعه نشانگر آن هستیم بر عدم رعایت برخی از شهروندان و هم وطنان عزیز و بی اعتنایی آنان به تذکرات رسانه، پزشکان، مسئولان و آحاد مختلف مردم دیده می شود.

,

بر همین اساس به سراغ چند تن از شهروندان اردبیلی در داخل شهر رفتیم که بخاطر خرید نان، واقلام ضروری مجبور به ترک خانه و به دل بازار تعطیل و سوت کور اردبیل زده بودند که در ابتدا به یکی از شهروندان در مقابل نانوایی برخوردیم.

,

بانوی اردبیلی که در حال خرید نان بود با پاسخ به سوال ما مبنی بر اینکه چقدر توانسته اید تذکرات مسئولان و پزشکان را توجه و عملی کنید؛ گفت: برای حفظ جان خود، فرزندان خود، آینده خود و کشور حتما باید به این تذکرات توجه کنیم و از خانه بیرون نرویم جز زمان خرید اقلام ضروری که آن هم فقط یک نفر خرید کنه و به خانه ببرد تا شاهد ترافیک و شلوغی شهر در این زمان های بحرانی در جامعه نباشیم.

,

محمد پور از دیگر شهروندان در حال خرید گوشت قرمز بود که به سراغ این عزیز رفتیم که با پاسخ به سوال ما مبنی بر اینکه فکر نمی کنید شهر این روزها خیلی شلوغ شده از تردد خودرو ها با عصبانیت و لحنی تند پاسخ داد: مگر مردم گوش می کنند، کو گوش شنوا، این همه تذکر می دهند که از خانه بیرون نروید هنوز خانوادگی بار سفر بسته اند و دل به جاده ها زده اند از این شهر به اون شهر از اون شهر به اون شهر اگر جان خودشان را دوست ندارند لاقل به ما ها رحم کنند.

,

این شهروند اردبیلی با سینه ای پر از حرف و با ناراحتی که از روی چهره و لحن سخنانانش پیدا بود با اشاره به اینکه مردم انگار نه انگار که هرروز رسانه ها از افزایش مبتلایان و کشته شدگان و زنگ های هشدار و خطر خبر می دهند اما توجه نمی کنند، ادامه داد: تا زمانی که مسئولان با شدت برخود نکنند این جماعت در خانه نمی ماند خوب هست که می بینند کشورهای اروپایی به چه روزی افتاده است.

,

حال باید مسئولان پاسخگو باشند که چرا تنها به نظارت در ورودی های شهر با تب سنج ها اکتفا کرده اند و در داخل شهر تنها به طرح ترافیکی و تعطیلی برخی مغازه ها و ادرات و چرا برای قطع این زنجیره اپیدمی کرونا ویروس اقداماتی دیگر و برخورد شدید قانونی صورت نمی گیرد.

,

اگر با همین روش و ایده آل رفت و آمد خودروها، مسافران و مردم در سطح شهر ادامه بدهیم قطعا باید آمار مبتلایان را در  روزهای آینده چند برابر از آمار فعلی دید آماری که دیگر نمی توان کنترل آن را به همین منول فعلی به دست گرفت و آن روز هست که متوجه خواهیم شد باید قوانینی بیشتر از قوانین فعلی بر وضعیت فعلی جامعه و شهروندانی که بی اعتنایی به تذکرات و شعار در خانه بمانیم داشتند وضع می کردیم.

,

وضعیت رفت و آمدها در داخل شهرها عادی است

, وضعیت رفت و آمدها در داخل شهرها عادی است, وضعیت رفت و آمدها در داخل شهرها عادی است,

با وجود تعطیلی پارک ها اما پارک ها فعال تر از روزهای دیگر

,

امروز سخنگوی دولت برای خبرنگاران گفت: تمام پارک ها، بوستان ها و محل‌های تراکم جمعیت تعطیل خواهد شد.

,

باید در کنار هم بااعتماد به نظام سلامت و تصمیمات دولت از این مرحله سخت عبور کنیم.

,

این سیاستها بایدبه یک قرارداد اجتماعی بین همه ما تبدیل شود. مشارکت همه هموطنان، سبب کاهش طول دوره بیماری و هزینه‌های انسانی خواهد بود.

,

با وجود اینکه دولتمردان کشور تذکرات خود را در تمام بی خیالی از طریق رسانه ها به مردم گزارش می دهند اما در عمل که می رسیم داخل شهر ها چیز دیگر را نشان می دهد که نمی دانیم این ضعف از مسئولان استانی است یا بی اعتنایی مردم به تذکرات که در این شرایط است که باید قوانینی با کمک گیری از سایر نهاد ها برای مقابله با افرادی که قوانین کنونی وضع شده در کشور را زیر سوال می برند برخود جدی صورت گیرد تا شاهد افزایش بیش از این مبتلایان و اپیدمی کرونا ویروس در کشور نباشیم.

,

و یک سوال خبرنگاری در پایان این گزارش از مسئولان استانی؛ آقای مسئولی که می گویید مبادی ورودی استان اردبیل کنترل می شود، جولان خودروهای با پلاک غیر بومی در اردبیل و سایر شهرها از کجا نشات گرفته است؟ نکند از آسمان به داخل شهر اردبیل رسیده اند، چرا متوقف نمی کنید؟

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه