اخبار داغ

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد؛

رتبه پنجم اردبیل در طرح ملی غربالگیری کرونا/ 12روز تا آغاز روند نزولی مبتلایان به کرونا در اردبیل

رتبه پنجم اردبیل در طرح ملی غربالگیری کرونا/ 12روز تا آغاز روند نزولی مبتلایان به کرونا در اردبیل
فتحی قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه اگر روند مشارکت مردم ادامه پیدا کند، 12 روز دیگر شاهد آغاز روند نزولی بیماری در اردبیل خواهیم بود، گفت: هم اکنون 257 تخت فعال نیز در مراکز نقاهت آماده خدمت رسانی به نجات یافتگان از کرونا ویروس هستند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ افشین فتحی قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به تشریح وضعیت بیمارستان های اردبیل در بحران کرونا ویروس پرداخت و با بیان اینکه بیمارستان های اردبیل از لحاظ تعداد تخت و تجهیزات در وضعیت خوبی قرار دارند، گفت: اگر مردم همکاری کرده و به توصیه های پزشکی توجه کننده طی 12 روز آینده ، کرونا در اردبیل روند نزولی را آغاز خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

فتحی در ادامه سخنان خود به روند غربالگیری مرکز بهداشت استان اردبیل نیز اشاره کرد و با بیان اینکه تا کنون 93درصد مردم غربالگیری شدند شدند از این لحاظ اردبیل طبق اعلام مراکز رسمی در رتبه پنجم کشوری قرار دارد.

,

وی با بیان اینکه در طرح غربالگیری، افراد مشکوک تحت رصد مداوم قرا دارند و توسط ماموران لحظه به لحظه از طریق تماس تلفنی و مراجعه حضوری کنترل می شوند، گفت: افرادی که احساس شوند مبتلا شده اند سریعا جهت ویزیت به بیمارستان اعزام می شودند.

,

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت تخت ها و تجهیزات بیمارستانی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه هم اکنون 730 تخت فعال به بیماری کرونا اختصاص یافته است، گفت: در صورت پر شدن تخت های پیش بینی شده برای کرونا، تعداد 1180 تخت فعال نیز در نظر گرفته شده که این میزان تا 1600 تخت قابل افزایش است.

,

وی افزود: این درحالی است که هنوز ظرفیت مراکز درمانی بخش خصوصی لحاظ نشده  و ظرفیت آنها باقی است.

,

فتحی به تولید تجهیزات پزشکی در داخل استان نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون روزانه 10 هزار ماسک n95 در اردبیل تولید می شود و برای تامین سایر تجهیزات نیز قراردادهای لازم منعقد شده است.

,

وی به دوران نقاهت بیماران کرونایی نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون تعداد 257 تخت در مراکز نقاهت و تکمیل درمان اردبیل فعال شده که تا 400 تخت نیز قابل افزایش است و در صورت نیاز نیز می توان با راه اندازی مراکز دیگر کمبودها را مرتفع کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه