اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

هیچ کمبودی در تجهیزات پزشکی نداریم/ در مقابله با کرونا به بن‌بست نرسیده‌ایم

هیچ کمبودی در تجهیزات پزشکی نداریم/ در مقابله با کرونا به بن‌بست نرسیده‌ایم
رئیس جمهور در خصوص وضعیت کرونا در مشهد اعلام کرد ۶۰درصد تخت بیمارستانی و ۳۰ درصد تخت بخش مراقبت‌‌های ویژه خالی است این در حالی است که رئیس شورای شهر مشهد در صفحه توئیتر خود نوشت: «آمار فوت شدگان در حال افزایش است، لااقل دستور بدهید تجهیزات ICU برای مشهد ارسال شود»!.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، با اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در کشور آمار مبتلایان در اقسا نقاط کشور نیز به طور رسمی منتشر شد و این آمار در مشهد و خراسان رضوی به طور نگران کننده ای در حال افزایش است به گونه ای که به نظر بسیاری از متخصصان، مشهد در وضعیت قرمز قرار گرفته است و باید چاره ای برای کنترل ویروس کرونا در این شهر گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

با این وجود حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان در جلسه امروز هیأت دولت در خصوص وضعیت کرونا و کادر پزشکی در مشهد گفت: خوشبختانه تا امروز کمبود تخت، پرستار و پزشک نداشتیم. در مشهد ۶۰ درصد تخت بیمارستانی و ۳۰ درصد تخت بخش مراقبت‌‌های ویژه خالی است.

,

, ,

 

,

این در حالی است که محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد امروز در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: واقعیت‌های بیماری کرونا باید شفاف‌تر توسط رسانه‌ها و صدا و سیما منعکس شود تا بخشی از مردم که این موضوع را جدی نگرفته‌اند خطر را احساس کنند.

,

همچنین وی با انتقاد از تصمیمات دولت در خصوص مشهد گفت: از باب مصلحت عمومی و سلامت مردم تصمیم به توقف فعالیت مترو و اتوبوسرانی در مشهد گرفتیم که با مقاومت‌هایی نیز از سوی تهران مواجه شدیم اما با ایستادگی و حمایت مدیریت استان این تصمیم عملیاتی شد.

,

علاوه بر این رییس شورای شهر مشهد در صفحه توئیتر خود نوشت: «آمار فوت شدگان در حال افزایش است، لااقل دستور بدهید تجهیزات ICU برای مشهد ارسال شود». که این حرف بر خلاف اظهار نظر رئیس جمهور در خصوص وضعیت بیمارستان های مشهد در مقابله با کرونا است.

,

, ,

 

,

برای روشن شدن موضوع تماسی با سید محمد حسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتیم و کمبود تخت و تجهیزات بیمارستانی را از وی جویا شدیم. بحرینی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد:  ما در مشهد برای مقابله با کرونا به بن‌بست نرسیده‌ایم اما امکان دارد نسبت به رفتار مردم در آینده به بن‌بست بخوریم اما هنوز در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تخت و تجهیزات ICU به میزان کافی داریم و ظرفیت پذیرش بیمار ما تکمیل نشده است.

,

, ,

وی افزود: دوستان در شورای شهر مشهد نگران آینده هستند و ما نیز نگران هستیم اما تلفات ما در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به حدی نبوده که آمار مرگ‌ومیر بر اثر کرونا، جهش ناگهانی داشته باشد از این رو می‌توان گفت اوضاع در مشهد از نظر دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی تحت کنترل است اما برای کنترل بیشتر باید روی فرهنگ‌سازی مردم کار شود.

,

بحرینی بهترین راه مقابله با ویروس کرونا را در خانه ماندن شهروندان دانست و خاطر نشان شد: متأسفانه بسیاری از افراد خطر کرونا را هنوز جدی نگرفته‌اند و آن را شوخی می‌گیرند اما با نگاهی به دیگر کشورها می‌بینیم ذره‌ای غفلت در ایتالیا، چه بلایی بر سر این کشور آورده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه اصناف غیرضروری نباید باز باشند، تصریح کرد: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در مشهد، خواستار تعطیلی تمام مشهد تا پایان فروردین ماه هستیم لذا طی جلساتی که با رئیس اتاق اصناف داشته‌ایم، متعهد شده‌اند که تمامی اصناف تا پایان فروردین ماه تعطیل شوند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، نیروی انتظامی اقدام به پلمپ آن واحد صنفی کند.

,

وی عنوان کرد: متأسفانه پیش‌ازاین تصمیماتی از سوی مدیران محلی در مشهد و خراسان رضوی جهت کنترل ورودی‌های مشهد گرفته شد اما مدیران مشهدی در سطح ملی حمایت نشدند و مسئولان در تهران بنا بر مصالحی با خواسته‌های ما مخالفت کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه