اخبار داغ

درآمدی بر ماجرای خون های آلوده فرانسوی؛

«فرشتگان قصاب»، فیلمی که این روزها باید دید/ پزشکان بدون مرز و اعضای صلیب سرخ در کشورهای دنیا چه جنایاتی می‌کنند؟

«فرشتگان قصاب»، فیلمی که این روزها باید دید/ پزشکان بدون مرز و اعضای صلیب سرخ در کشورهای دنیا چه جنایاتی می‌کنند؟
فرشتگان قصاب به سراغ پاک ترین چهره های یک کشور رفته که همواره به دلیل روپوش سفید و کمک به هم نوعان لقب فرشتگان را یدک می کشند، جامعه پزشکی. اما این بار واقعیتی از جهان اول را به نمایش می گذارد، واقعیتی که ممکن است چهره واقعی این فرشته ها را بیشتر برای جامعه نمایان کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ ما همیشه از فرشتگان انتظار نجات داریم و از آن ها می‌خواهیم که ما را به مرتبه‌ای بالاتر برسانند اما فرشتگانی این بار با این ادعا وارد خاک افغانستان شده‌اند، در باطن برای تاراج این سرزمین رفته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وقتی فیلم را می بینید، در ابتدا با قصه جذاب و پر کشمکش روبرو می شوید و آرام آرام به عمق تفکرات فیلمساز پی می‌برید؛ فیلم فرشتگان قصاب فیلمی ست که این روزها باید آن را بازخوانی کرد، فیلم بر خلاف کلیشه ها لحظات نفس گیری را درون خود دارد که یادآور عمق فجایع رخ داده در دل یک کشور اشغال شده به دست آمریکا است.

,

فرشتگان قصاب به سراغ پاک ترین چهره های یک کشور رفته که همواره به دلیل روپوش سفید و کمک به هم نوعان لقب فرشتگان را یدک می کشند، جامعه پزشکی؛ اما این بار واقعیتی از جهان اول را به نمایش می گذارد، واقعیتی که ممکن است این فرشتگان سفیدپوش غربی را تبدیل به قصابانی کنند که سفیدی لباس خود را به دلارهای سبز فروخته اند.

,

تیزر این فیلم جذاب را می توانید در ادامه ببینید:

,
, ,

چند سال پیش و پس از زلزله پورتوپرنس در هائیتی روزنامه جروزالم پست چاپ تل‌آویو در گزارشی نوشت: «ایزاک هرزوگ، وزیر رفاه و خدمات اجتماعی اسرائیل اعلام کرد که این رژیم در راستای آنچه آن را کمک‌های انسان‌دوستانه به زلزله‌زدگان هائیتی خوانده بود، کودکانی را از این کشور که والدین خود را از دست داده بودند به فرزندی قبول کرد». اما این تمام ماجرا نبود و پس از مدتی کودکانی از بیمارستان های این کشور ناپدید شدند و وضع تا آن جا پیش رفت که حتی صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف» درباره قاچاق کودکان این کشور بحران‌زده تحت‌پوشش فرزندخواندگی به دیگر نقاط جهان هشدار داد.

,

رژیم صهیونیستی در کارنامه خود قاچاق ۲۵ هزار کودک اوکراینی و انتقال آن ها به خاک فلسطین اشغالی و قاچاق کودکان کشورهای فقیر آفریقایی و هندی و پاکستانی را در کارنامه خود دارد.

,

آریانیوز، خبرگزاری به نام افغانی در گزارشی که ماه حوت سال 1393 به زبان فارسی دری منتشر کرده است نوشت:« قاچاقبران انسان از فقر اقتصادی مردم در کشور ما سوء استفاده می کنند و با وعده های دروغین به خانواده های فقیر، کودکان آنها را به منظور بهره برداری هایی مانند استفاده از اعضای بدن،‌ کارهای شاقه و سوء استفاده های جنسی از طریق کشورهای همسایه به کشورهای مختلف قاچاق می کنند. متاسفانه قاچاق کودکان در افغانستان هم مانند کارهای بزرگ غیر قانونی دیگر توسط افراد زورمند و گروههای مافیایی اجرا می شود. قاچاقچیان انسان با همکاری برخی متنفذین، کودکان و حتی برخی از باشندگان را در شهرهای مختلف افغانستان خریداری کرده و آنها را به کشورهای همسایه و حتی اروپا منتقل می‌کنند.
پدیده شوم قاچاق کودکان در افغانستان نیز میراث شوم غربیها به ویژه آمریکا در کشور ما است همانگونه که تمامی فسادها از بی بندوباری زنان و مردان گرفته تا فسادهای کلان مالی و گسترش روزافزون مواد مخدر و ترویج ناامنی و بی ثباتی های سیاسی همه زیر سر کاخ سفید است.

,
,

برای اثبات این مطلب هم همین کافی است که وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده که قاچاق انسان دومین جرم پس از قاچاق موادمخدر در این کشور است.»

,

این ها تنها بخشی از واقعیت های کشوری در همسایگی ما است که رسانه ها توانسته اند آن را بیان کنند و طبق روال همیشگی در دنیا باز هم پای آمریکا و لابی های صهیونیستی در یک جنایت دیگر در دنیا در میان است.

,

بر اساس همین واقعیت سهیل سلیمی، کارگردانی که بیشتر او را با آثار مستند می شناسیم به سراغ این فیلمنامه رفته است؛ سهیلی پیرامون فیلمنامه خود این گونه می گوید: «خبری را در روزنامه خواندنم در این خصوص که امریکایی ها مناطقی که درگیر حوادثی مانند سیل و زلزله شده اند را زیر پوشش قرار می دهند و در این میان تحت پوشش صلیب سرخ و به بهانه نجات مجروحان، اعضای بدن مجروحان و اجساد را خارج می کنند. ماحصل آن فیلم نامه فرشتگان قصاب شد که در سال ۷۸ به رشته تحریر در آوردم.»این فیلم بیان واقعیتی است در مورد صداقت و انسانیت غربی، شاید اگر این اخبار و فیلم را در کنار اخباری که روزهای اخیر در سطح کشور منتشر شده است بگذارید؛ نتیجه های دقیق تری از اتفاقات روز بگیرید.

,

آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز دوشنبه 4 فروردین ماه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کارشناسان سازمان پزشکان بدون مرز، چند روز گذشته با حضور در مرکز پزشکی امین در کلانشهر اصفهان، وضعیت و شرایط موجود را بررسی و تمهیدات لازم برای استقرار بیمارستان صحرایی مجهز ۴۸ تختخوابی را پیش بینی کردند.

,

وی با بیان اینکه مقرر است این بیمارستان صحرایی در محوطه بیمارستان امین اصفهان ایجاد شود، اضافه کرد: تعدادی از پزشکان و متخصصان از کشورهای دیگر در این بیمارستان صحرایی حضور خواهند یافت.

,

این صحبت ها بلافاصله با واکنش های نمایندگان استان اصفهان و نامه نگاری حاجی دلیگانی به وزیر بهداشت همراه بود که وزیر بهداشت هم در پاسخ به نامه حاجی، از بی اطلاعی خود نسبت به این موضوع و لغو حضور این پزشکان در اصفهان خبرداد.

,

اما بلافاصله پس از این لغو فعالیت این گروه، برخی کانال های سلطنت طلب و ضدانقلاب به دفاع از حضور این گروه از پزشکان و آسمان به ریسمان بافتن از خسارت ایران برای حضور این گروه با تجهیزات برای کم تر از 40 نفر بیمار و دو هزار ماسک اهدایی آن ها بود.

,

شاید بازخوانی فیلم سینمایی فرشتگان قصاب، ماجرای خون های آلوده فرانسوی و دریغ کردن اروپایی ها از کمک به همسایه خود ایتالیا که وضعی به مراتب بدتر از ایران و چین دارد، دید بهتری نسبت به اخبار این روزها به ما بدهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه