اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

شمار مبتلایان به کرونا در خراسان‌جنوبی به 225 نفر رسید/ توزیع دستکش در داروخانه‌های استان از فردا

شمار مبتلایان به کرونا در خراسان‌جنوبی به 225 نفر رسید/ توزیع دستکش در داروخانه‌های استان از فردا
دهقانی گفت: امروز 8 نمونه مثبت جدید ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی اعلام شد و بدین ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در استان به 225 نفر رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمد دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امشب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز 8 نمونه مثبت جدید ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی اعلام شد و بدین ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در استان به 225 نفر رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی افزود: از ابتدا 676 آزمایش در خراسان جنوبی انجام شده که تاکنون 451 نمونه منفی و 225 نمونه مثبت شده است.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از 225 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی 160 بیمار بهبود یافته و مرخص شدند، 45 بیمار بستری و با دو نفر فوتی جدید امروز که 77 و 89 ساله بودند شمار بیماران فوتی ناشی از کرونا دراستان به 20 نفر رسید.
,
 
,
دهقانی با بیان این‌که تا کنون درمان قطعی برای کرونا کشف نشده، عنوان کرد: اما سه دارو وجود دارد که شدت بیماری را درافراد کاهش داده و مدت زمان بستری بیمار را کاهش می‌دهد و در خراسان‌جنوبی نیز از این داروها استفاده می‌شود.
,
 
,
وی در مورد کیت‌های تشخیص کرونا موجود در استان، گفت: عمده کیت‌های استفاده شده در خراسان‌جنوبی را انستیتو پاستور تهران تهیه میکند و کیت های مورد استفاده در استان از کیت های خارجی است و کیت داخلی در استان نداریم.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد طرح غربال‌گری بیان کرد: تا ساعت 19 امشب 171 هزار و 787 خانوار معادل 70 درصد خانوار استان در طرح ملی غربال‌گری شرکت کردند.
,
 
,
دهقانی گفت: از این تعداد 83 نفر نیاز به ارجاع به بیمارستان داشتند و برای 4 نفر درمان دارویی آغاز شده است.
,
 
,
وی عنوان کرد: تاکنون 53 هزار و 477 نفر در طرح خوداظهاری شرکت کرده و پرسشنامه وزارت بهداشت را پر کردند.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان این‌که 70 درصد جمعیت استان در خانه ماندند که از آنها تشکر میکنم، گفت: بنابر دستور رئیس جمهور رفت و آمد ها ممنوع  سختگیری هایی انجام خواهد شد و در یک بازه زمانی مشخص به افرادی که در مسافرت هستند مهلت برگشت داده خواهد شد.
,
 
,
دهقانی خاطرنشان کرد: تمامی سختگیری ها برای حفظ سلامت مردم است.
,
 
,
وی تصریح کرد: مادران باردار با خیال راحت به بیمارستان ولی عصر (عج) مراجعه کنند و مطمئن باشند در بخش زنان و زایمان بیمارستان ولی عصر (عج) هیچ مشکلی وجود ندارد و کاملا فضا از بخش بیماران مبتلا به کرونا جداسازی شده است.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از توزیع تعداد زیادی دستکش از فردا در داروخانه های استان خبر داد و افزود: با توزیع محلول های ضدعفونی در سطح استان قسمت عمده ای از نگرانی های مردم برطرف میشود.
,
 
,
دهقانی از تمامی اصنافی که برای حفظ سلامت مردم صنوف خود را تعطیل کردند نیز تشکر کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه