اخبار داغ

کرونا در کمین است؛

لزوم جدی گرفتن هشدارهای کرونایی/ سفر نرویم و در خانه بمانیم

لزوم جدی گرفتن هشدارهای کرونایی/ سفر نرویم و در خانه بمانیم
هشدارهای مسئولان در راستای خطرات کرونا را جدی بگیریم و تا شکست کرونا در خانه بمانیم و سفر نرویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، اواخر بهمن‌ماه بود که نخستین خبر از شیوع کروناویروس در کشور منتشر شد، ویروسی که از ورود و شیوع یک بیماری مرگبار خبر می داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

این بیماری از طریق عطسه و سرفه افراد آلوده، حضور در تجمعات و مکان های پر ازدحام و یا سطح مختلف منتقل می شد و طبق تاکید متخصصان در صورت رعایت بهداشت فردی و جلوگیری از عدم حضور در مکان های شلوغ این بیماری قابلیت انتقال خود را از دست می داد.

,

کرونا ویروس تاکنون جان بیش از دو هزار نفر را در کشور گرفته و هزاران نفر را مبتلا کرده است، به طور کلی همه شهرهای کشور درگیر این ویروس بی رحم بوده و بیش از یک ماه است که برای نابودی این ویروس و جلوگیری از شیوع بیشتر اقداماتی صورت می گیرد.

,

قطع زنجیره بیماری کرونا با ماندن در خانه

, قطع زنجیره بیماری کرونا با ماندن در خانه, قطع زنجیره بیماری کرونا با ماندن در خانه,

در گام اول، مدارس کشور تعطیل شد تا به دلیل حضور دانش آموزان در مدرسه این بیماری شیوع پیدا نکند، ضدعفونی کردن مکان های مختلف، تعطیلی بازار و مغازه های مختلف نیز در مراحل بعدی در دستور کار قرار گرفت.

,

این در حالیست که شیوع این بیماری مصادف با رسیدن نوروز شد، ایامی که سفرهای نوروزی و دید و بازدید اصلی ترین بخش سال جدید بوده اما برای جلوگیری از شیوع کرونا، قرنطینه خانگی بهترین راه بود که نه تنها پویش ها و کمپین هایی در این راستا راه اندازی شد بلکه پزشکان و مدافعان سلامت نیز تاکید داشتند که مردم در خانه بمانند تا زنجیره انتقال کرونا قطع شود.

,

متاسفانه برخی چندان توجهی به قرنطینه خانگی ندارند، شاید سلامتی خودشان وسایر افراد را نعمت نمی دادند و در این روزهای بحرانی کرونا، بار سفر را برای شهرهای دیگر بسته اند.

,

این افراد گویا لذت نوروز را در این روزهای کرونایی، فقط و فقط در سفر می دانند و به هر قیمتی راهی جاده ها می شوند در حالی که نمی دانند شاید ناقل کرونا باشند و این ویروس منحوس را با خود به شهری دیگر ببرند و یا از شهر دیگری کرونا را به سوغات بیاورند.

,

در حالی که قرار بود در ورودی های شهرها از ورود خودروهای غیر بومی جلوگیری شود اما در بسیاری از شهرها خودروهای غیر بومی تردد می کردند و کرونا را چندان جدی نگرفته بودند.

یک سهل‌انگاری، یک عمر پشیمانی

,
,
, یک سهل‌انگاری، یک عمر پشیمانی, یک سهل‌انگاری، یک عمر پشیمانی,

در حالی که روزانه آمار جدید مبتلایان و جانباختگان کرونا در کشور اعلام می شود، می تواند تلنگری باشد برای افرادی که کرونا را جدی نمی گیرند.

,

شاید این روزها افرادی که راهی سفر می شوند، توقع و انتظار ندارند که احتمالا روزی کرونا آنها را نیز غافلگیر کند، این افراد تصور می کنند که کرونا افراد خاصی را مبتلا می کند.

,

زحمات مدافعان سلامت را دوچندان نکنیم

, زحمات مدافعان سلامت را دوچندان نکنیم, زحمات مدافعان سلامت را دوچندان نکنیم,

در این روزهایی که مدافعان سلامت شبانه روز در بیمارستان برای حفظ جان هموطنانمان تلاش می کنند، شایسته نیست با سفر رفتن و دید و بازدید و احتمال انتقال کرونا، زحمات آنان را دوچندان کنیم.

,

در تصاویر مختلف و فیلم ها، پرستاران و پزشکان زیادی از مردم خواسته اند تا قرنطینه خانگی شوند و با ماندن در منزل کمک کنند تا کرونا را شکست دهند.

,

به سلامتی خودمان و همه مردم احترام بگذاریم

, به سلامتی خودمان و همه مردم احترام بگذاریم, به سلامتی خودمان و همه مردم احترام بگذاریم,

مهدی محمدی دادستان بروجرد در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: برای جلوگیری از شیوع کرونا در ورودی های شهرستان، ایستگاه هایی برپا شده و از ورود مسافران به شهرستان جلوگیری می شود.

,

وی افزود: از مدتها قبل اعلام شد که امسال به دلیل شیوع کرونا، خدمات مورد نیاز به مسافران و گردشگران ارائه نمی شود و بهتر است که مردم در خانه های خود بمانند تا هر چه سریعتر شیوع کرونا کاهش یابد.

,

دادستان بروجرد تصریح کرد: در همین راستا در ورودی های بروجرد نیروهایی مستقر شده و از ورود خودروهای با پلاک غیر بومی ممانعت می شود.

,

وی گفت: بسیاری از خودروها با پلاک های غیر بومی روز گذشته بازگشت داده شدند و در صورت مشاهده تردد خوردوهای غیر بومی در شهرستان این خودروها توقیف می شوند مگر اینکه ثابت شود این افراد سکونت در شهرستان را داشته باشند.

,

محمدی بیان کرد: برای شکست کرونا ویروس ضروری است تا همه مردم همکاری لازم را داشته باشند و باید به سلامتی خودمان و همه شهروندان و هموطنانمان احترام بگذاریم.

,

وی خاطرنشان کرد: در این روزها بهتر است که شهروندان در منزل بمانند و از سفر رفتن اجتناب کنند و سفر را به زمانی دیگر موکول کنند.

بستن راه های مناطق گردشگری بروجرد

,
,
, بستن راه های مناطق گردشگری بروجرد, بستن راه های مناطق گردشگری بروجرد,

در حالی که مناطق گردشگری این روزها شلوغ تر از هر زمان دیگری است، از روز گذشته راه ورود به مراکز تفریحی و گردشگری بروجرد مسدود شد؛ این اقدام با هدف کاهش شیوع کرونا صورت گرفته و شهروندان نیز با قرنطینه خانگی و رعایت نکات بهداشتی می توانند از کرونا دور شوند.

,

محمد کاکاوند رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۷۰ نفر در شهرستان بروجرد به کرونا مبتلا شده اند؛ بسیاری از این مبتلایان پس از بستری در بیمارستان و بهبودی از بیمارستان ترخیص شده و هم اکنون ۱۸ نفر تحت درمان قرار دارند.

,

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۳ نفر نیز از بیمارستان ترخیص شده اند افزود: شهروندان در خانه که امن ترین محیط است بمانند تا زنجیره کرونا قطع شود، چرا که بهترین راه مقابله با کرونا و کاهشی شیوع، قرنطینه خانگی است.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد عنوان کرد: مردم تلاش کنند از حضور در محیط های شلوغ و سفر رفتن خودداری کنند و این برنامه ها را به زمان های دیگری موکول کنند تا زنجیره انتقال این ویروس قطع شود.

به هر حال این روزها با همه تلخی هایی که دارد می گذرد، می طلبد صبور باشیم و با ماندن در خانه این روزها را زودتر سپری کنیم و برای حفظ جان خود و دیگران نکات مورد نیاز را رعایت کنیم.

,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه