اخبار داغ

نماینده مردم جنوب استان کرمان در مجلس:

پیگیر جبران خسارات سیل از محل صندوق کمک های اضطراری خواهم بود

پیگیر جبران خسارات سیل از محل صندوق کمک های اضطراری خواهم بود
احمد حمزه گفت: کشاورزان و دامداران منطقه مناطق سیل زده جنوب استان کرمان بیمه نیستند و به منظور جبران خسارات ناشی از سیل از محل صندوق کمک های اضطراری خواهم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد حمزه در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص آخرین وضعیت وقوع سیل در شهرستان های جنوبی گفت: پس از وقوع سیل جلسه ستاد بحران با حضور استاندار تشکیل شد و از ساعات ابتدایی این رخداد نیروهای سپاه ثارالله استان، هلال احمر، گروه های خَیر و دیگر نهادهای امدادی حضور پیدا کردند و کمک رسانی به مردم منطقه آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم در روزهای آینده شاهد کمک های بیشتر و بهتر برای به سامان رسیدن مردم باشیم، تصریح کرد: آنچه که هم اکنون برای مردم منطقه بسیار مهم است، جبران خسارات ناشی از سیلاب است.

,

وی ادامه داد: درآمد مردم منطقه عمدتا کشاورزی و دامداری سنتی است و منبع درآمد دیگری ندارند که متأسفانه در مناطق زهکلوت، سرخ قلعه و کهنوج خسارات شدیدی به بخش کشاورزی، جاده، زیر ساخت های آب، برق و گاز وارد شده است.

,

حمزه با تأکید بر اینکه لازم است که سرعت بازسازی به اندازه ای باشد که مردم به روال عادی زندگی خود بازگردند و مسیرهای مسدود بازگشایی شود، افزود: خسارات وارده شده به بخش کشاورزی و دامپروری متأسفانه بسیار سنگین است؛ بنابراین جبران این موارد اولین مسئله ای است که مردم منطقه از مسئولان و دولت انتظار دارند.

,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هزینه های کشت و کار در سال گذشته به دلیل بالا رفتن قیمت ها، بسیار سنگین بوده است و می توان گفت تمامی مردم در این منطقه مقروض و بدهکار هستند و چنانچه به آنان کمک نشود آسیب جدی به مردم منطقه وارد خواهد شد.

,

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در زمینه ضرورت تمهیدات ویژه برای شهرستان های جنوب استان عنوان کرد: شرکت سهامی آب منطقه ای باید برای مناطق بالا دست شهرستان های جنوبی استان و در مسیر سیلاب ها یک کار علمی و جامعی را انجام دهد که این امر موجب می شود که بتوانیم سیلاب ها را مهار  و از منطقه شهری و روستایی دور کنیم.

,

حمزه با بیان اینکه بارندگی در شمال کشور بیشتر از مناطق جنوب استان کرمان صورت می گیرد؛ اما مشکلات و خساراتی همانند استان کرمان برای آن مناطق به وجود نمی آید، تصریح کرد: می توانیم از تجارب مهار بارندگی و سیل در شمال کشور استفاده کنیم.

,

وی  با تأکید بر اینکه به منظور جلوگیری از تکرار حوادث در سال های آینده باید اقداماتی با استفاده از امکانات استاندارد و به صورت علمی انجام شود، خاطر نشان کرد: کشاورزان و دامداران منطقه بیمه نیستند و در این اتفاقات از صندوق کمک های دولت وجود دارد که در این زمینه استاندار باید این مسئله را منعکس کند و بنده هم به سهم خودم برای جبران خسارات مردم مطقه از محل صندوق کمک های اضطراری و ستاد بحران کشور پیگیری خواهم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه