اخبار داغ

بررسی پیامدهای قرنطینه بر سلامت روان جامعه؛

مردم برای ماندن در خانه دلیلی منطقی می خواهند/ لزوم اجرای اقدامات محدودکننده پیش از مرگ و میر ناشی از کرونا

مردم برای ماندن در خانه دلیلی منطقی می خواهند/ لزوم اجرای اقدامات محدودکننده پیش از مرگ و میر ناشی از کرونا
یکی از مزایای قرنطینه این است که می توانید در این مدت ارتباط بهتری با عزیزان خود داشته باشید. اگر افراد متحمل خسارات مالی شده و احساس کنند که قادر به ادامه زندگی نیستند تأثیر بدی بر سلامت روان آنها دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "نیل گرینبرگ" استاد کالج کینگ لندن و رئیس انجمن ترومای روانشناختی انگلستان مصاحبه ای با وبسایت آمریکایی The Verge درباره عواقب آسیب های سلامت روان ناشی از قرنطینه انجام داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, The Verge,
به سؤال و جواب های مطرح شده در این مصاحبه می پردازیم:
,
 
,
, ,

- قرنطینه بد چگونه است؟

, - قرنطینه بد چگونه است؟, قرنطینه بد چگونه است؟,

قرنطینه بد به این معناست که مردم اطلاعات درستی درباره آنچه انجام می دهند کسب نمی کنند و دلیل منطقی برای لزوم رعایت این قرنطینه ندارند. آنها به امکانات اولیه یا مراقبت های بهداشتی دسترسی نداشته و ارتباط خوبی ندارند. اگر افراد متحمل خسارات مالی شده و احساس کنند که قادر به ادامه زندگی نیستند و اگر در آخرین لحظه، کسی مدت زمان قرنطینه را تغییر دهد و آن را طولانی تر کند تأثیر بدی دارد. این یک دستورالعمل نه تنها برای انزوای بی فایده، بلکه برای سلامت روان ضعیف است.

,

- مقامات و دولت ها چقدر باید خوب عمل کنند تا اطمینان دهند که این قرنطینه ها بد نیستند؟

, - مقامات و دولت ها چقدر باید خوب عمل کنند تا اطمینان دهند که این قرنطینه ها بد نیستند؟, مقامات و دولت ها چقدر باید خوب عمل کنند تا اطمینان دهند که این قرنطینه ها بد نیستند؟,

پاسخ به این سؤال در مورد کشورها بسیار متفاوت است. برخی از کشورها سیاست های بسیار سخت و بی رحمانه (دراکونی) و برخی سیاست های سست تری دارند. مسئله اصلی درباره انزوا در سراسر جهان این است که مردم یک دلیل منطقی خوب برای همکاری در زمینه قرنطینه می خواهند. میزان مرگ و میر فراوانی که در ایتالیا شاهد آن هستند، یک دلیل منطقی خوب برای چرایی نیاز دولت به تحمیل یک رژیم محدودکننده وجود دارد و این کمک کننده است.

,

در شرایطی که ما از مرگ و میر فراوان، بسیار نگران هستیم اما تعداد کشته ها در حال حاضر کم است، ممکن است مردم شروع به پرسیدن دلیل منطقی قرنطینه کنند. در آن مرحله، این نگرانی وجود دارد که افرادی که باید منزوی شوند این کار را انجام نمی دهند. چرا این اتفاق رخ می دهد؟ چرا مردم به آن پایبند نیستند؟

,
, ,

- اما متخصصان بهداشت عمومی می گویند که اقدامات محدودکننده اگر پیش از مرگ و میرهای فراوان اعمال شوند بهترین کار است. چگونه می توانیم مردم را مجبور کنیم که منطقی به این اقدامات نگاه کنند؟

, - اما متخصصان بهداشت عمومی می گویند که اقدامات محدودکننده اگر پیش از مرگ و میرهای فراوان اعمال شوند بهترین کار است. چگونه می توانیم مردم را مجبور کنیم که منطقی به این اقدامات نگاه کنند؟, اما متخصصان بهداشت عمومی می گویند که اقدامات محدودکننده اگر پیش از مرگ و میرهای فراوان اعمال شوند بهترین کار است. چگونه می توانیم مردم را مجبور کنیم که منطقی به این اقدامات نگاه کنند؟,

مانند کارهایی که در تمام ابعاد زندگی انجام می دهیم. ما سعی می کنیم تا تجربیات گذشته در مورد اهمیت این موضوع را به تصویر بکشیم. مطمئنا در میان جامعه علمی درباره آنفلوانزای اسپانیایی سال 1918 بحث شده است. خطر اینجاست که مردم معتقدند که مراقبت های بهداشتی که اکنون دارند در آن زمان وجود نداشته است.

,

یک فرض این است که این بحران تمام می شود و دفعه دیگر مردم به مراتب بیشتر از گذشتگان درک می کنند. برای دولت ها دشوار است از آنچه که اکنون در حال وقوع است سر در بیاورند. در این مورد، حتی درک گزارش ها و اطلاعات شفاف علمی برای افراد دشوار است.

,

- آیا از نظر روانشناختی تفاوتی میان قرنطینه شدن به عنوان یک فرد یا قرنطینه کردن یک شهر یا ایالت وجود دارد؟

, - آیا از نظر روانشناختی تفاوتی میان قرنطینه شدن به عنوان یک فرد یا قرنطینه کردن یک شهر یا ایالت وجود دارد؟, آیا از نظر روانشناختی تفاوتی میان قرنطینه شدن به عنوان یک فرد یا قرنطینه کردن یک شهر یا ایالت وجود دارد؟,

وقتی به جنگ یا تروریسم که بر تمام شهرها تأثیر گذاشته نگاه می کنید، می بینید که اگر در کنار هم باشید کارها راحت تر است. به طور کلی، افراد در معرض خطر یا افرادی که قرنطینه شده اند می توانند لکه ننگ باشند. آنها به نظر کثیف و آلوده می آیند. چنانچه کسی با آنها بوده باشد شما نمی بینید. این امر می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی در سلامت روان شود.

,

اگر در سال 1938 از مردم اروپا می پرسیدید که چگونه سالها با بمباران کنار می آیند، همه می گفتند که غیر ممکن است. اما یک مرتبه احساس جدیدی از آنچه که برای یک جامعه عادی است به شما دست می دهد، مردم سازگار می شوند و کنار می آیند.

,

- دولت ها و افراد پس از اتمام این وضعیت باید چه کاری برای کمک به بهبود افرادی که در قرنطینه مشکلات احساسی داشته اند انجام دهند؟

, - دولت ها و افراد پس از اتمام این وضعیت باید چه کاری برای کمک به بهبود افرادی که در قرنطینه مشکلات احساسی داشته اند انجام دهند؟, دولت ها و افراد پس از اتمام این وضعیت باید چه کاری برای کمک به بهبود افرادی که در قرنطینه مشکلات احساسی داشته اند انجام دهند؟,

این اقدام باید بخشی از روند بهبود باشد. اما از اینکه این افراد مدتی طولانی دچار مشکلات روانی خواهند بود گریزی نیست. برخی از افراد به خصوص کارکنان مراقبت های بهداشتی که با مشکلات خارق العاده ای مواجه هستند به روش عجیب و غریبی بهبود می یابند. آنها ممکن است آنچه ما رشد استرس پس از حادثه می نامیم را داشته باشند.

,

مشکل این است که چگونه می توانید وقتی درصد اندکی از افرادی که دچار مشکلات سلامت روان هستند را شناسایی می کنید، یک جمعیت، یک خانواده و یک تیم را پیش ببرید؟ چگونه به آنها کمک می کنید تا به مراقبت های لازم دست یابند؟ دسترسی به مراقبت های بهداشتی می تواند در بهترین زمان دشوار باشد و هیچ دلیلی برای فکر کردن به اینکه آسان تر خواهد بود وجود ندارد. ما باید در برنامه بهبود خود به چگونگی شناسایی و کمک به آن افراد فکر کنیم.

,

اگر به دنبال مزایای این شرایط هستید باید یاد بگیرید که چگونه می توانید در قرنطینه ارتباط بهتری با عزیزان خود داشته باشید. ممکن است وقتی به جامعه عادی بازگشتید، نسبت به گذشته جامعه ای با ظرفیت بهتر برای پیوندها داشته باشید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه