اخبار داغ

نایب رئیس کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

دولت در ایجاد محدودیتها قاطع عمل نکرده است/ لزوم نگاه تردیدآمیز به اقدام پزشکان بدون مرز

دولت در ایجاد محدودیتها قاطع عمل نکرده است/ لزوم نگاه تردیدآمیز به اقدام پزشکان بدون مرز
خاتمی نایب رئیس کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مبارزه با کرونا باید به ظرفیت‌های داخلی اتکا کنیم گفت : دولت در ایجاد محدودیتها قاطع عمل نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مرتضی خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه ویروس کرونا در حال حاضر جهان‌گیر شده و تقریبا کل کشورها با بیماری کرونا درگیر هستند اظهار کرد : مبارزه جهانی با بیماری کرونا در حال شکل‌گیری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد : خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران با تمام محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه‌ای که اعمال شده با انسجام ملی و بسیج همگانی مقابله با بیماری کرونا شکل گرفته است.

,

نایب رئیس کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید این تصمیمات و هماهنگی‌ها منسجم‌تر اتفاق بیفتد عنوان کرد : پیشگیری و ایزوله کردن بیماران باید بیشتر از پیش در دستور کار قرار بگیرد.

,

وی با اشاره به بخشنامه وزارت بهداشت در خصوص پیدا کردن بیماران کرونایی به دانشگاه‌ها  عنوان کرد : با افزایش ظرفیت آزمایشگاهی و توان تولید کیت تشخیصی امیدواریم بتوانیم قطع زنجیره انتقال بیماری را با کمک مردم عملیاتی کنیم.

,

خاتمی با تاکید براینکه دولت در زمینه ایجاد محدودیت به صورت قاطع عمل نکرده است افزود: امیدوایم این رویکرد هر چه سریع‌تر شکل بگیرد و ما بحث قرنطینه را جدی‌ بگیریم چرا که این بحث یک موضوع علمی است و باید اصل بحث مورد پذیرش قرار بگیرد.

,

وی با تاکید براینکه رعایت اصول پذیرفته شده بنا به شرایط باید مورد توجه قرار بگیرد عنوان کرد : بنده معتقدم نه تنها تا 15 فروردین باید ادارات تعطیل می‌شد بلکه در 15 روز دوم فروردین نیز کاهش تعداد پرسنل ادارات باید مورد توجه دولت قرار بگیرد.

,

نایب رئیس کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای نیز بدون ملاحظه باعث انتقال بیماری به دیگران می‌شوند افزود : از مردم عزیز انتظار داریم موضوع کرونا را جدی‌ تر بگیرند هر چند خیلی‌ها با آگاهی کامل با بیماری کرونا برخورد کرده اند.

,

وی با اشاره به اینکه از آحاد مردم انتظار همکاری بیشتر برای مقابله با شیوع بیماری کرونا را داریم بیان کرد : رسیدن به وضعیت بهتر پایبندی به توصیه های ستاد ملی مقابله با کرونا را می‌طلبد که این اتفاق با همکاری مردم محقق می‌شود.

,

خاتمی با بیان اینکه قرار دادن مواد ضدعفونی کننده و ماسک در اختیار مردم با تاخیر انجام شد ولی هم اکنون افزایش میزان تولید مورد توجه جدی وزارت صمت قرار گرفته است خاطر نشان کرد : وضعیت تولید مواد ضدعفونی به غیر از ماسک که محدودیت آن در سراسر کشور وجود دارد مطلوب بوده و میزان تولید نسبت به چند هفته اخیر افزایش یافته است.

,

وی با بیان اینکه تامین اقلام بهداشتی مراکز درمانی در اولویت قرار دارد چرا که پزشکان و پرستاران و عوامل بیمارستانی در خط مقدم مقابله با این بیماری قرار دارند ابراز کرد : افزایش تولید مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده همچنان ضرورت دارد چرا که با شرایط گسترش این بیماری در سراسر جهان تامین مواد بهداشتی از طریق واردات ممکن نیست.

,

نایب رئیس کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه کمک‌های بین‌المللی به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی را با بررسی‌های درست رد نمی‌کنیم و شاید منطقی هم نباشد بیان کرد: البته این کمک‌ها تاثیری آن چنانی نخواهد داشت و ما باید به ظرفیت‌های داخلی متکی باشیم.

,

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح کشورمان توانستند در مدت 48 ساعت 2 هزار تخت را برای شرایط نقاهتگاهی ایجاد کنند و همچنین بخش‌های ویژه صحرائی در کنار آن ایجاد کنند بیان کرد: این نشان می‌دهد که کشورمان ظرفیت بالایی دارد و تا به امروز اقدامات مقابله با بیماری کرونا با آبرومندی پیش رفته است.

,

خاتمی با تاکید بر اینکه عملکرد کشورمان در مقابله با بیماری کرونا با وجود همه مضائق، نسبتا خوب پیش رفته حتی قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته نیست افزود : این شرایط خوب با همکاری و کمک مردم و مسئولین نظام و نیروهای مسلح٬ اعم از ارتش، بسیج و سپاه ایجاد شده است.

,

وی با تاکید براینکه این مسائل یک ظرفیت خوب و غرور آفرین است عنوان کرد: برای استفاده خوب از این ظرفیت‌ها نیاز است که مردم به توصیه‌ها بیشتر عمل کنند و مبارزه ملی را جدی‌تر بگیرند و اجازه ندهند موجی از مبتلایان و بیماران جدید به بیماران کرونایی موجود اضافه شود.

,

نایب رئیس کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موضوع بیماری کرونا می تواند شبیه حملات بیولوژیک باشد، افزود : حملات بیولوژیک می تواند عمدی یا غیرعمدی باشد. و اساسا باید مورد توجه قرار گیرد، چون  دشمنان و بدخواهانی داریم و لذا باید این احتمالات مورد بررسی قرارگیرد.

,

وی خاطر نشان کرد: ممکن است دشمنان و کارتلهای اقتصادی دنیا برای تحقق اهدافشان به هر وسیله‌ای متوسل شوند؛ بنابراین آمادگی برای هر نوع حرکتی از تروریسم اقتصادی گرفته تا حمله بیولوژیکی همواره باید مورد توجه قرار بگیرد.

,

خاتمی با اشاره به بحث پزشکان بدون مرز  گفت: واقعیت اینست که اساسا ما هم منابع مالی داریم و امکانات داخلی و منابع انسانی هم فراوان داریم. مجامع بین المللی بهتر است بجای اینگونه کمکها فشار بیاورند تا پولهای بلوکه شده ما آزاد شود. ما فکر می کنیم با اینگونه پیشنهادات زشتی تحریمها را پوشش می دهند بعلاوه کمک مؤثری هم نیستند. البته کمکهای انساندوستانه نقدی در این شرائط، بی شائبه تر و مفیدتر خواهد بود. لذا به حضور این گروهها باید تردید داشت البته وزارت بهداشت به این مسئله پاسخ داد که نیازی به این گونه کمک ها نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه