اخبار داغ

دبیر اتاق اصناف همدان:

چک‌های بازاریان به اجرا گذاشته شده است/ مسئولان هیچ تدبیری نکرده‌اند

چک‌های بازاریان به اجرا گذاشته شده است/ مسئولان هیچ تدبیری نکرده‌اند
احمد گازرانی گفت: در صورتی که باید با در نظر گرفتن شرایط بحرانی به بازاریان مهلت داده می‌شد، بسیاری از چک‌های آن‌ها به اجرا گذاشته شده است و کسبه منتظر برنامه یا بسته حمایتی هستند تا بتوانند زندگی روزمره خود را بگذرانند ولی تا به‌حال هیچ تدبیری اندیشیده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ کمتر از چند روز است که کرونا باعث تعطیلی بیشتر اصناف در همدان شد و فقط چند صنف خاص که مایحتاج ضروری مردم را تامین می کنند فعالیت دارند که در این مدت کوتاه هم چندین متخلف به تعزیرات معرفی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در همین خصوص احمد گازرانی، دبیر اتاق اصناف همدان در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ با بیان اینکه سال گذشته سال خوب کاری برای کسبه و بازار نبود، اظهار کرد: در روزها و ماه های آخر هر سال بازاریان اوج درآمد و دخل خود را دارند که متاسفانه امسال شیوع بیماری کرونا ناخواسته باعث تعطیلی بازار شد.

,

وی با اشاره به حضور نیافتن مردم از ترس کرونا ویروس در بازار گفت: نبود مشتری در بازار در تمام صنف ها باعث شد کاسبان درآمد خوبی نداشته باشند و نتوانند به تعهدات خود عمل کنند در نتیجه بسیاری از چک های آنها به اجرا گذاشته شد در صورتی که باید شرایط بحرانی در نظر گرفته و به آنها مهلت داده می شد.

,

دبیر اتاق اصناف همدان افزود: متاسفانه دولت با تدابیری که در نظر گرفت بازار را تعطیل و از طرف دیگر بانک ها را فعال کرد و این نوع تصمیم گیری قطعا بدون منطق و تدبیر گرفته شده و همه ادارات و مشاغل باید در کنار یکدیگر زنجیره انسانی ویروس را قطع کنند.

,

وی گفت: امروز یک بازاری که زنجیروار چک‌های مختلف دارد و اعتبار چندین ساله اش بستگی به این دارد که این چک ها را پاس کند با بسته شدن بازار و باز شدن بانک ها اعتبار چندین ساله اش را از دست داده است.

,

گازرانی با بیان اینکه بازاری ها همیشه حامی و همراه مردم بوده اند، افزود: از مسئولین انتظار داریم همان طور که همیشه بازار حامی و همراه آن ها بوده شرایطی ایجاد کنند که این اعتبار و آبروی رفته اصناف برگردد.

,

دبیر اتاق اصناف همدان با تاکید بر اینکه ما مخالف باز شدن بازار هستیم، گفت: اتاق اصناف و بازاری های همدان هم به دنبال خروج هر چه سریعتر این ویروس هستند بر عکس خیلی از دستگاه ها که خود را همراه این آلودگی کرده اند.

,

گازرانی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا بازاریان را با مشکلات معیشتی زیادی مواجه کرد، گفت: بازار درحالی تعطیل می شود که صف های طولانی بانک ها و دفاتر پیشخوان زنگ خطر بزرگتری برای شیوع بیماری کرونا هستند.

,

صف های طولانی بانک ها و دستگاه های پیشخوان دولت باید تعطیل شوند 

, صف های طولانی بانک ها و دستگاه های پیشخوان دولت باید تعطیل شوند , صف های طولانی بانک ها و دستگاه های پیشخوان دولت باید تعطیل شوند ,

وی با اشاره به اینکه امروز خط مقدم اول همه این درگیری بازار است، افزود: بازاری ها اکثرا خانه نشین شده اند و منتظر برنامه یا بسته حمایتی هستند تا بتوانند زندگی روزمره خود را بگذرانند ولی تا بحال هیچ تدبیری اندیشیده نشده است.

,

گازرانی با بیان اینکه آیا خسارت کرونا را فقط بازاری باید بدهد، گفت: امروز مخابرات راحت موبایل و تلفن را یکطرفه می کند و اداره آب و برق قبض های خود را وصول می کنند و فقط کسبه و بازار هستند که آسیب می بینند.

,

دبیر اتاق اصناف همدان با تاکید بر اینکه سال آینده بازار با تعداد زیادی کسبه ورشکست مواجه است، افزود: از مسئولین درخواست داریم وقتی تصمیمی می گیرند از خود اصناف هم دعوت کنند که در تصیممی گری ها دخیل باشند.

,

وی اعطای وام های کم بازده و بسته های حمایتی را یکی از مهمترین اقدامات برای بازاری ها دانست و گفت: با پخش بسته های حمایتی و وام های کم بهره می توانیم از ورشکستگی خیلی از کسبه جلوگیری کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه