اخبار داغ

ویروس کرونا ارزش‌های آمریکایی را به محاق برد

ویروس کرونا ارزش‌های آمریکایی را به محاق برد
شیوع وحشتناک ویروس کرونا در ایالت‌های متعدد آمریکا منجر به جدی گرفتن کمک دولتی به اقتصاد این کشور و همچنین افزایش تنش‌های سیاسی و حتی تمسخر نحوه مدیریت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بحران همه‌گیری شیوع کرونا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، شیوع وحشتناک ویروس کرونا در ایالت‌های متعدد آمریکا منجر به جدی گرفتن کمک دولتی به اقتصاد این کشور و همچنین افزایش تنش‌های سیاسی و حتی تمسخر نحوه مدیریت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بحران همه‌گیری شیوع کرونا شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
سناتور میچ مک‌کانل رئیس مجلس سنای آمریکا که اکثریت اعضای آن را جمهوری‌ خواهان یعنی هم‌حزبی‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور تشکیل می‌دهند ، دیروز ۲۵ مارس ۲۰۲۰ از حصول توافق با سناتورهای متعلق به حزب دموکرات و همچنین مقامات کاخ سفید بر سر طرح کمک ۲ هزار میلیارد دلاری به اقتصاد ایالات متحده آمریکا در پی بحران شیوع بیماری کرونا خبر داد.
,
 
,
به گزارش نشریه معتبر هیل که متعلق به کنگره آمریکاست ، این طرح که کمک بزرگی به اقتصاد آمریکا که طبق ادعای آمریکایی‌ها به طور خصوصی و مستقل از کمک‌های دولتی رشد می‌کند ، محسوب می‌شود جهت مقابله با تبعات سنگین ناشی از شیوع بیماری کرونا پس از تصویب در سنا و پیش از امضای رئیس جمهور آمریکا قرار است در مجلس نمایندگان آمریکا نیز تصویب شود.
,
 
,
گفتنی است که در قالب این بسته حمایتی به اکثر آمریکایی‌های بزرگسال کمک هزینه ۱۲۰۰ دلاری اهدا می‌شود و ۳۶۷ میلیارد دلار وام نیز برای کمک به مشاغل و کسب و کارهای کوچک در نظر گرفته شده است. همچنین صندوقی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد دلار برای کمک فوری به صنایع ، شهرها و ایالت‌های بحران زده تاسیس خواهد شد. همچنین بر اساس این بودجه حمایتی ، ۱۳۰ میلیارد دلار به بیمارستان‌ها و بخش خدمات بهداشتی و درمانی آمریکا کمک خواهد شد و با هدف افزایش پوشش بیمه بیکاری ۱۵۰ میلیارد دلار در اختیار دولت قرار خواهد گرفت.
,
 
,
اما این کمک‌ها به اقتصاد آمریکا و شیوع وحشتناک ویروس کرونا منجر به فروکش کردن آتش نزاع‌های سیاسی در این کشور آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ نشده است. در همین رابطه هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ که اکنون از تاثیرگذارترین اشخاص پشت پرده حزب دموکرات آمریکا به حساب می‌آید ، با ارسال پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر توصیه‌های پزشکی و بهداشتی ترامپ را برای مقابله با ویروس کرونا به سخره گرفت.
,
 
,
کلینتون در این باره نوشت: لطفا از مردی که خودش مستقیم به خورشید‌گرفتگی زل زده است توصیه پزشکی قبول نکنید.
,
 
,
طعنه رقیب پیشین ترامپ در حالی منتشر می‌شود که وی در روزهای گذشته اعلام کرد داروهای ضد مالاریا می‌تواند علیه بیماری کرونا مؤثر باشد و وی همچنین اعلام کرد که مایل است آمریکایی‌ها زودتر به سر کار برگردند نه دیرتر.
,
 
,
هیلاری کلینتون همچنین چند روز پیش نیز در توییتر نوشته بود: در ماه ژانویه بود که به دولت ترامپ گفتند ویروس کرونا احتمالاً همه‌گیر می‌شود. اما آنها از ترس راکد شدن بازارها نخواستند وارد عمل بشوند و ما چندین هفته را برای آماده شدن از دست دادیم، زمانی که دیگر بر نمی‌گردد.
,
 
,
از طرفی اختلاف آشکاری میان نحوه مدیریت بحران کرونا در کاخ سفید و مقامات دولت آمریکا با مقامات فرمانداری ایالت نیویورک و سایر مسئولین کالان شهر نیویورک وجود دارد.
,
 
,
مسئولان کاخ سفید از افرادی که کلان‌شهر نیویورک را ترک می‌کنند درخواست کرده‌اند که خود را به مدت چهارده روز قرنطینه کنند. این درحالیست که دونالد ترامپ رئیس نیز از حاد بودن شرایط در نیویورک در پی انتشار ویروس کرونا خبر داده است. اما از طرف دیگر آندرو کومو فرماندار نیویورک اعلام کرده است که به دلیل شرایط موجود که وی نیز آنرا حاد و خطرناک توصیف کرد با برداشته شدن قرنطینه در موعد مقرر مخالف است.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه