اخبار داغ

فرمانده سپاه کربلا مازندران اعلام کرد

فعالیت 124 هزار بسیجی در مازندران در خط مقدم شکست کرونا/ 548 هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین مردم توزیع شد

فعالیت 124 هزار بسیجی در مازندران در خط مقدم شکست کرونا/ 548 هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین مردم توزیع شد
محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان فعالیت بیش از 124 هزار نیروی بسیجی در خط مقدم شکست کرونا در استان گفت: در این مدت بیش از یک میلیون و 770 هزار عدد انواع نیازهای بهداشتی توسط بسیجیان در مازندران تولید شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار محمدحسین بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به شوک حاصل از ورود ویروس کرونا به کشور برای مجموعه‌های درمانی و مردم، اظهار کرد: نیاز بود تا با یک عزم همگانی برای کاهش آثار مخرب این ویروس تلاش کنیم.

وی افزود: برهمین اساس سپاه کربلا از همان ابتدا با هدف مشارکت عامه مردم بنا را بر این گذاشت تا از کوچکترین واحد یعنی پایگاه مقاومت تا مرکزیت سپاه استان قرارگاه پدافند زیستی تشکیل شود و این بسیار موثر نیز بوده است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان سازماندهی نیروهای بسیجی در چهار نوع فعالیت با عنوان رزمندگان مدافع سلامت، خاطرنشان کرد: افرادی در قالب موضوعات آموزشی با عنوان سفیران سلامت معین شدند تا مردم را با این مشکل و راه‌های درمانی آن آشنا کنند.

این مسئول اضافه کرد: البته روز به روز کار این افراد بیشتر می‌شود و امروز پشتیبانی از کسانی که دوره بیماری را گذرانده و در منازل خود باید دوره نقاهت را بگذرانند از جهت یادآوری و آموزش امور مرتبط بر عهده این نیروها است.

وی گفت: عده دیگری از بسیجیان در فضای میدانی با عنوان ناظران سلامت به کارگیری شدند تا با کمک به اداره صمت و غله در بخش‌هایی از نانوایی‌ها و پمپ بنزین‌ها نظارت داشته و همچنین در جریان قاچاق و احتکار مواد مورد نیاز این روزهای مردم مانند مواد ضدعفونی کننده و وسایل فردی بهداشتی نظارت و کنترل کنند.

بابایی به فعالیت گروه دیگر فعال بسیجی در این مدت پرداخت و تصریح کرد: این افراد به صورت عملیاتی به کارگیری شده‌اند که فعالیت آن‌ها شامل ضدعفونی و رفع آلودگی سطح معابر، خودروها، عابربانک‌ها و سایر محل‌های پر تردد شهرها و روستاها، حضور در بیمارستان‌ها از کمک به کادر درمان تا نگهبانی و خدمات براساس نیازهای بیمارستان‌ها می‌شود.

وی ستاد پشتیبانی سلامت را چهارمین گروه فعال بسیجیان استان برشمرد و افزود: این گروه بیشتر در کارگاه‌ها مشغول بوده و با یک تلاش بسیار عالی و شبانه‌روزی در سراسر استان این فعالیت هم‌اکنون ادامه دارد که از نیمه اسفند تا کنون اقدامات بسیار خوبی شده است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران به برخی از آمار فعالیت‌ها تا کمتر از یک هفته گذشته نیز پرداخت و اذعان کرد: 15 هزار و 155 خیاط تاکنون به صورت مستمر و نیمه مستمر در یک هزار و 179 کارگاه خیاطی بزرگ و کوچک مشغول فعالیت بوده‌اند که حاصل کار آن‌ها تا دومین روز از فروردین ماه یک میلیون و 770 هزار و 780 عدد انواع نیازهای بهداشتی ازقبیل ماسک، گان، روپوش و لباس ایزوله بیمارستانی، دستکش، آستین پرستاری، کلاه، روتختی و بالشت تولید شده است.

این مسئول اضافه کرد: این عدد وقتی اهمیت پیدا می‌کند که تمام این فعالیت‌ها به صورت صلواتی و با تأمین مواد اولیه توسط خیرین درحال انجام است.

وی ادامه داد: دو میلیون و 34 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و محلول تهیه شده و استفاده شده در ضدعفونی همه روستاها و شهرها نیز در این مدت صورت گرفته که اگر جایی هم از قلم افتاده به سپاه شهرستان‌ها اطلاع داده شود تا آنجا نیز تحت پوشش قرار بگیرد.

بابایی در ادامه به کشفیات اخیر نیز اشاره و تأکید کرد: درکنار همه این اتفاقات خوب، زیبایی‌ها و فعالیت خداپسندانه حدود 124 هزار نفر، عده‌ای نیز از این فرصت سو استفاده کردند و 113 دستگیری داشتیم که احتکار و قاچاق را شامل شده است.

وی افزود: حاصل این کشفیات نیز یک میلیون و 142 هزار و 890 قطعه از انواع وسایل ذکر شده بوده که همه مستقیم تحویل دانشگاه علوم پزشکی شد تا با مدیریت آن‌ها توزیع شود و 124 هزار و 510 لیتر نیز مواد ضدعفونی کشف شده است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران بیان کرد: البته این عدد کشفیات نیاز بیمارستان‌ها را تأمین نمی‌کرد اما با این کار بسیار بزرگ بسیجیان عزیز خانم و آقا امروز نیازهای مردم به ماسک و نیازهای اولیه به حد معمولی رسیده و آرامشی در جامعه وجود دارد خصوصا نگرانی بیمارستان‌ها از نیازهای اولیه خارج شده و بیشتر درمورد دارو و روحیه پرسنل است.

این مسئول به یک فعالیت و خدمت ارزشمند دیگر بسیجیان در این مدت نیز پرداخت و اضافه کرد: در شرایطی که به خاطر این بیماری این روزها عده‌ای بیکار شده و سر کار نمی‌روند که سبب کاهش درآمد آنها و نیاز به حمایت از آن‌ها شده درمجموع با کمک خیرین و تلاش بسیجیان تاکنون 336 هزار و 609 بسته معیشتی کالا توزیع کنیم و 211 هزار و 768 بسته بهداشتی توزیع شده است.

وی گفت: امیدواریم این حرکت ادامه پیدا کند و تلاش خود را به صورت مستمر داشته باشیم تا اینکه این ویروس منحوس برطرف شود و خدا را شاکریم که در این کشور عده زیادی سربلند بیرون آمدند مانند کسانی که حتی ساعت تحویل سال را در این کارگاه‌ها به سر بردند.

بابایی متذکر شد: حاصل این کار شبانه‌روزی در جای جای این استان تولید نزدیک به دو میلیون قطعه تولیدی و نا امیدی و ناراحتی دشمنان مردم و کشور ایران شد و صدمه‌ای به مردم زده نشد.

وی افزود: مردم ما در برابر این سختی نیز با صبر‌، ایستادگی و تلاش مضاعف توانستند به آرامشی برسند که امیدواریم با تلاش محققان و کادرهای پزشکی راه‌های بهتر درمانی نیز شناسایی شوند تا مبتلایان به این بیماری درمان شوند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه