اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان خبر داد؛

خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت های کشاورزی جنوب کرمان

خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت های کشاورزی جنوب کرمان
سعید برخوری گفت: حجم خسارات وارد آمده به بخش کشاورزی و دامداری جنوب کرمان گسترده است، بنا بر گزارشات اولیه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت های این حوزه خسارت وارد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید برخوری در ارتباط با خسارات وارد شده به کشاورزان ناشی از سیل اخیر به خبرنگار راه آرمان گفت: متاسفانه سیل اخیر خسارت گسترده ای به بخش دامداری و کشاورزی جنوب استان وارد کرد، بر اساس برآورد اولیه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان افزود: تاکنون بررسی اولیه خسارات توسط کارشناسان این سازمان صورت گرفته و جزئیات این خسارات با تکمیل فرم هایی به اطلاع مراجع ذی صلاح می رسد.

,

وی مطرح کرد: آب بردگی مزارع کشاورزان، تلفات دامی خسارت به سیستم آبیاری تحت فشار و خسارت به چاه های آب کشاورزی گوشه ای از خسارات ناشی از وقوع سیل اخیر هستند، وسعت خسارات به اطلاع وزارتخانه مربوطه رسیده است.

,

برخوردی بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی کنونی در منطقه تاکنون دام های تلف شده توسط دامپزشکی معدوم شده و دام هایی که تحت تاثیر قرار گرفته اند، علیه بیماری هایی که احتمال شیوع آن ها وجود دارد، واکسینه شده اند.

,

سیلاب موجود در مزارع و باغات فروکش کرده است

, سیلاب موجود در مزارع و باغات فروکش کرده است,

رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان یادآور شد: سیلاب موجود در مزارع و باغات فروکش کرده و تقریبا حجم آب ورودی به آن ها کاهش یافته، سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان در تلاش است تا منابعی را برای جبران قسمتی از خسارات دریافت کند.

,

وی تاکید کرد: لازم به ذکر است که بازسازی زیر ساخت های آبی تخریب شده به آسانی میسر نیست چرا که خسارت وارد آمده سنگین است از این رو اطلاع رسانی های لازم به مسئولان استانی و کشوری انجام شده و منتظر دریافت تسهیلات هستیم.

,

برخوری ادامه داد: جبران خسارات های زیر بنایی به چاه های آب، خطوط انتقال آب، قنات ها و بخش زیادی از گلخانه ها در شهرستان کهنوج نیازمند مدت زمان بیشتر و هزینه ای بالا است که امیدواریم با تامین آن ها این بخش ها نیز مجددا ترمیم شوند.

,

رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان در ارتباط با پرداخت خسارت به کشاورزان عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان خسارات های وارد آمده به کشاورزان را مشخص کرده و به اطلاع مسئولان امر در استانداری، ستاد بحران وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی می رساند، بسته به شرایط کشور و تصمیم مسئولان در صورت در نظر گرفتن تسهیلات، کمک هایی به کشاورزان می شود.

,

وی تصریح کرد: سال گذشته خسارتی که در اثر وقوع سیل به کشاورزان وارد شد، اندک بود با  این حال کمک هایی به کشاورزان صورت گرفت، در سیل دی ماه هم خساراتی وارد آمد که مراحل قانونی آن طی شده و به زودی به کشورزان پرداخت می شود.

,

برخوری گفت: خسارت سیل اخیر به بخش کشاورزی در جنوب کرمان بسیار بالا بوده و لازم است که مسئولان به جد ارائه تسهیلات به کشاورزان را پیگیری کرده و کمک های قابل توجهی به این مقوله اختصاص دهند.

,

احداث سیل بند تنها راهکار مقابله با هجوم سیلاب

, احداث سیل بند تنها راهکار مقابله با هجوم سیلاب,

رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان افزود: با توجه به شرایط خاصی که در منطقه حاکم است در ۳ شهرستان جنوبی عمدتا به واسطه شرایط جغرافیایی که دارا هستند، سیل خیز بوده از این رو راهکارهای مقابله با سیل با استاندار کرمان و رئیس جمهور در میان گذاشته شده  است.

,

وی اظهار کرد: برای مقابله با سیل لازم است در شهرستان های رودبار، قلعه گنج و فاریاب سیل بندهایی تعبیه شود چرا که ساخت سیل بند در منطقه جیرفت موثر بودن این سازه را تایید کرده و خسارتی در این منطقه وارد نکرده است.

,

برخوری بیان کرد: ساخت این سیل بندها نیازمند مطالعات میدانی و مشخص کردن مسیر سیلاب دارد و باید در بالا دست شهرستان های رودبار جنوب، زهکلوت، فاریاب و قلعه گنج احداث شوند.

,

رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: در احداث این سازه ها باید حجم آب ورودی بر اساس آورد دراز مدت در ۱۰۰ سال گذشته توسط شرکت های مطالعاتی مشخص شود و ضمن مشخص شدن مسیر آب، زاویه بندی مشخص شده و آب به مسیری مشخص هدایت شود.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که این سیل بندها احداث نشود هر سال در این منطقه کشاورزان با سیل دسته و پنجه نرم می کنند و خسارت های فراوانی را متحمل می شوند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه