اخبار داغ

رکوردزنی شهرداری سمنان در مسابقه عدم تحقق بودجه!/ نرود میخ آهنین در سنگ

رکوردزنی شهرداری سمنان در مسابقه عدم تحقق بودجه!/ نرود میخ آهنین در سنگ
شورا و شهرداری به جای عبرت آموختن از آن‌چه که به واسطه تصویب غیرکارشناسی بودجه بر سر «مدیریت» آوردند، بودجه 99 را نه تنها کاهش ندادند، بلکه افزایش هم دادند تا مصداقی نوین برای ضرب‌المثل «نرود میخ آهنین در سنگ» باشند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، در حالی که کارشناسان، رسانه‌ها و مقامات استان در اواخر سال 97 و اوایل سال 98 بارها نسبت به عواقب تصویب بودجه بادکنکی شهرداری سمنان هشدار داده بودند اما رئیس شورای شهر و شماری دیگر از اعضای شورای شهر از آن دفاع کردند تا در نهایت عدم تحقق بودجه در سال 98 رکورد بزند! بودجه 98 مطابق قانون باید تابعی از میزان تحقق بودجه 97 می‌بود و رشد جهشی آن نسبت به بودجه 97 آشکارا غیرمنطقی و به مثابه خروج از ریل‌گذاری قانونی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مونولوگ به جای دیالوگ؛ سکوت به جای گفتگو!

, مونولوگ به جای دیالوگ؛ سکوت به جای گفتگو!, مونولوگ به جای دیالوگ؛ سکوت به جای گفتگو!,

در این میان، فرمانداری سمنان نیز چشم خود را بر این تخلف از قانون بست و در حالی که کمیته تطبیق فرمانداری وظیفه داشت، مصوبات شورا را با قوانین و بخشنامه‌ها تطبیق بدهد، بودجه 98 را که با دستورالعمل‌های قانونی مطابقت نداشت، به تصویب رساند. در مقابل این انتقادات، سیدمسعود سیادتی، رئیس و سخنگوی شورای شهر که تا کنون حاضر به مباحثه با رسانه‌ها نشده و 700 روز در برابر برگزاری یک نشست خبری مقاومت کرده است، در اوان سال 98، فیلم‌هایی را از طریق روابط‌عمومی شورا منتشر و از بودجه دفاع کرد؛ رسانه‌ها اما به دلیل مونولوگ‌گویی رئیس شورا به جای دیالوگ برقرار کردن با رسانه‌ها، فیلم‌های مذکور را مشاهده نکردند؛ اما اکنون بازبینی آن فیلم‌ها عبرت‌انگیز خواهد بود!

,

شکستن رکورد انحراف بودجه در دهه جاری!

, شکستن رکورد انحراف بودجه در دهه جاری!, شکستن رکورد انحراف بودجه در دهه جاری!,

حدود 8 ماه پس از انتقادات رسانه‌ای به بودجه 98، سخن منتقدان عملا راستی‌آزمایی شد و انحراف بودجه 75 درصدی در بودجه شهرداری سمنان تا نیمه نخست سال جاری، رکورد انحراف بودجه شهرداری در دهه جاری را شکست! با این وجود محمد همتی عضو شورای اسلامی شهر سمنان در اواخر آبان‌ماه با خبرنگاران دو رسانه مرآت و فارس به گفتگو نشست و گفت:«حالا می‌بینید که بودجه 98 محقق خواهد شد!»

,

شش پرسش از شورا و شهرداری

, شش پرسش از شورا و شهرداری, شش پرسش از شورا و شهرداری,

وعده همتی اما مثل بسیاری از وعده‌های مدیریت شهری محقق نشد! اکنون پرسش‌هایی پیش روی ماست؛ چند درصد از وعده‌های بودجه‌ای شهرداری در سال 98 محقق شد؟ نسبت بودجه عمرانی در ابتدای سال 98 چقدر وعده داده شد و در انتهای سال چقدر از آب درآمد؟ چه میزان از بودجه‌ای که حدودا 40 درصد محقق شده، از محل فروش املاک شهرداری(شهروندان) بوده است؟ در قبال وجوه حاصل از فروش املاک دقیقا چه پروژه‌هایی به انجام رسیده است؟ شهرداری در پایان سال چه میزان وام گرفت تا بتواند حقوق کارکنان خود را پرداخت کند؟ بازپرداخت این وام‌ها طی چه مدتی و با چه میزان سود خواهد بود؟

,

نرود میخ آهنین در سنگ

, نرود میخ آهنین در سنگ, نرود میخ آهنین در سنگ,

جالب این که شورا و شهرداری به جای عبرت آموختن از آن‌چه که به واسطه تصویب غیرکارشناسی بودجه بر سر «مدیریت» آوردند، بودجه 99 را نه تنها کاهش ندادند، بلکه افزایش هم دادند تا مصداقی نوین برای ضرب‌المثل «نرود میخ آهنین در سنگ» باشند!

,

در آینده در این‌باره بیش‌تر سخن خواهیم گفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه