اخبار داغ

دانشگاه‌های کرمانشاه سنگر مبارزه با کرونا شدند؛

ورود دانشجویان بسیجی آتش به اختیار در جبهه سلامت

ورود دانشجویان بسیجی آتش به اختیار در جبهه سلامت
دانشگاه‌های استان کرمانشاه با ورود دانشجویان بسیجی آتش به اختیار به سنگر مبارزه با کرونا تبدیل شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز ویروس کووید ۱۹ در این روزها موجب ایجاد موج نگرانی و اضطراب برای مردم شده، به طوری که عده‌ ای با رعایت نکات بهداشتی هم هنوز نگران ابتلا به این ویروس هستند، اما آنچه در مقابل کرونا مهم است رعایت نکات بهداشتی، ماندن در خانه و پرهیز از حضور در اماکن عمومی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

 از این رو مسئولان و کادر درمان از مردم می‌خواهند در این روزها از مسافرت کردن بپرهیزند تا با این کار به شیوع این ویروس دامن نزنند و در صورت رعایت نکردن مردم، تعداد مبتلایان به کرونا در تعطیلات نوروزی مطمئنا افزایش پیدا کرده و با سیر صعودی این ویروس مواجه می‌‌شویم و تنها با ماندن در خانه است که مردم می‌توانند به ریشه کن کردن این ویروس کمک کنند.

,

اما باز این روزهای سخت خواهد گذشت و آنچه باقی می‌ ماند موج همدلی و مشارکت آحاد افراد جامعه به ویژه جهادگران بسیجی با مسئولان استانی در ریشه کن کندن و از بین بردن ویروس کرونا است.

,

در این روزها که ویروس کرونا مهمان ناخوانده استان شده، جهاد گران دانشجو کرمانشاه در حد توان چه کم و زیاد بسیج شده تا بتوانند این مهمان ناخوانده را از استان بیرون کنند.

,

دانشجویان جهادگران بسیجی با تمام توان در حال نبرد با کرونا هستند و ماسک‌های تولیدشده را جهت رفع نیازهای مردم به‌طور رایگان در اختیار مناطق مختلف حاشیه نشین و محروم قرار می‌ دهند.

,

گندزدایی و ضدعفونی کردن واحدهای آموزشی و اماکن عمومی استان کرمانشاه، توزیع  مواد ضدعفونی کننده میان مردم و استفاده از مشارکت خیران برای خدمات‌دهی به مردم از جمله اقدامات انجام شده توسط دانشجویان بسیجی استان کرمانشاه  برای مقابله با کرونا است.

,

, ,

دانشجویان جهادگر داوطلبانه به میدان آمده ‌اند

, دانشجویان جهادگر داوطلبانه به میدان آمده ‌اند,

زینب موسوی، دانشجو پزشکی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: در ماه اخیر که با این بیماری جهانی رو به رو شده ایم, گروه های دانشجویی جهادی بسیاری شکل گرفته اند که در حد توان ارائه خدمت می‌کنند.

,

وی گفت: عده ای به تولید و بسته بندی اقلام ضدعفونی و گندزدایی و ماسک مشغولند و عده ای دیگر به توزیع آنها در بیمارستان ها. عده ای از این گروه ها به گند زدایی بیمارستان ها و شهر مشغولند و عده ای دیگر به آگاهی بخشی به مردم خدمت ارائه می کنند.

,

این دانشجوی جهاد گر خاطرنشان کرد: گویی آنها ایمان دارند که عبور از این مشکل جز با اتحاد و از خودگذشتگی ممکن نیست و با اینکه خطر اطرافشان پرسه می‌زند، یقین دارند که گر نگهدار من آن‌ است که من می‌دانم، شیشه را در بغل سنگ نگه می‌دارد.

,

وی در ادامه بیان کرد: من هم یکی از دانشجویانی هستم که در سامانه تلفنی 2525 زیر نظر ستاد مبارزه با کرونا به صورت داوطلبی انجام وظیفه می کنم.

,

موسوی افزود: هدف من کمک به مردم در عبور از این اپیدمی است و همچنین به عنوان یک دانشجوی پزشکی انجام وظیفه در قبال سلامت ساکنان این مرز بوم را دارم.

,

این جهادگر خاطنشان کرد: در این سامانه ما به سوالات مردم درباره این اپیدمی, چگونگی پیشگیری از آن, نحوه ضدعفونی مواد غذایی و اشیاء و ... پاسخ میدهیم و دغدغه های ذهنی آن ها را اندکی کم میکنیم.

,

وی گفت: این سامانه در معاونت بهداشتی استان واقع شده و از ساعت 8 تا 12 شب پاسخگوی سوالات شهروندان است.

,

دانشجویان در لبیک به فرمان رهبر ورود کرده‌اند

, دانشجویان در لبیک به فرمان رهبر ورود کرده‌اند,

محمد سرایی، جهادگر بسیجی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: باتوجه به افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان و کمبود اقلام بهداشتی در بازارهای مصرف و همپنین افزایش بی رویه قیمت این وسایل بهداشتی  وبا عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند «هرچیزی که کمک کند به سلامت جامعه وعدم شیوع این بیماری، یک حسنه است» ، ستاد دانشجویی مبارزه با کرونا در دانشگاه آزاد کرمانشاه تشکیل داده شده است.

,

 وی گفت:  تصمیم گرفته شد در این راستا  گروهی از دانشجویان دانشگاه در زمان پیک شیوع بیماری و در تاریخی که کلاس های درس دانشگاه برای حفظ سلامتی دربرابر بیماری تعطیل شده بود، برای ادای دین به مردم استان واشاعه فرهنگ کمک به محرومین به تولید و توزیع اقلامی از قبیل ماسک، مایع ضدعفونی کننده در بین مناطق محروم شهر کرمانشاه به صورت رایگان و همچنین به گندزدایی معابر شهری که بیشترین میزان تردد را دارند بپردازند.

,

این جهادگر بیان داشت: با در اختیار قرار گرفتن امکانات دانشگاه از جمله  کارگاه خیاطی و مجموعه آزمایشگاهی  دانشگاه آزاد توانستیم به این هدف نائل شویم.

,

سرایی خاطر نشان کرد: در این فعالیت جهادی ۱۰ روزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با کمک موسسه ثائر اقدامات فوق الذکر را به صورت دوشیفت کاری در شبانه روز به انجام رساندند.

,

راه اندازی خط تولید و توزیع مواد بهداشتی توسط دانشجویان

, راه اندازی خط تولید و توزیع مواد بهداشتی توسط دانشجویان,

رضا صالحى، جهادگر بسیجی اظهار داشت : متاسفانه چند هفته‌ای است شاهد فراگیری ویروس کرونا در کشور هستیم. ویروسی که در ابتدای امر توسط دستگاه‌ها و مسئولین مربوطه جدی گرفته نشد و تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع آن رخ نداد و دستگاه‌های اجرایی آرایش لازم برای مقابله با آن را نگرفتند. نتیجه این عملکرد شیوع سریع و گسترده‌ی آن در جامعه بود.

,

وی افزود: با توجه به فراگیری این ویروس در جامعه اقداماتی در این ابعاد بایستی صورت بگیرد؛ اولاً اقدامات پیشگیرانه اعم از ضدعفونی و رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در جامعه جهت کند کردن سرعت شیوع این ویروس، دوما اقدامات درمانی و مراقبت‌های بیمارستانی و همیاری کادر‌های درمانی در در بیمارستان ها.

,

این جهادگر خاطرنشان کرد: با توجه به ابعاد مختلف ذکر شده بسیج دانشجویی دانشگاه رازی با سنجش ظرفیت‌ها و ضرورت‌های موجود و متناسب با رسالت‌های خود، به عنوان یک رکن اساسی در بسیج گری عمومی برای حل معضلات مردم، با تأسیس ستاد دانشجویی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اعلام می‌کند که در گام اول جهت اقدامات پیشگیرانه این بیماری بنا دارد با راه اندازی خط تولید و توزیع مواد بهداشتی مورد نیاز عموم مردم حرکت کند.

,

وى ادامه داد: بسیج دانشجویی دانشگاه رازى با توجه به گام اول، در چند روز اخیر اقدام به راه اندازی خط تولید دستکش، ماسک، گان و شیلد پزشکی کرده است.

,

صالحى گفت: بخشی از مواد بهداشتی تولید شده به شبکه‌های درمانی و بیمارستان‌های قرنطینه‌ای استان ارسال می‌شود و بخش دیگر آن در شبکه انفاق (شبکه انفاق مجموعه‌ای از چند شبکه خیریه در حدود ۱۵۰۰ خانوار در حاشیه شهر و روستا را تحت پوشش دارد) به صورت بسته‌های بهداشتی توزیع می‌شود؛ لذا از آحاد دانشجویان خواهر و برادر در زمینه‌های مختلف تولید و توزیع و تامین منابع و امکانات همکاری لازم را برای تسریع هرچه بیشتر امور خواستاریم.

,

توزیع ۱۲ هزار ماسک توسط گروه جهادی وصال

, توزیع ۱۲ هزار ماسک توسط گروه جهادی وصال,

مرتضی کریمی، جهادگر بسیجی در گفت گو با مرصاد اظهار داشت: گروه جهادی وصال مفتخر است در اولین روزهای مبارزه با ویروس کرونا با ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی،  پمپ‌های  بنزین و گازوئیل،  بیمارستان دکتر معاون،  سالن های ورزشی و مدارس در فعالیتهای جهادی خود قرار دهد.

,

این جهادگر در ادامه افزود: از دیگر فعالیتهای این گروه  تامین ابزار کار  ماسک N95 ، شیلد محافظ صورت، گان ، لباس ایزوله ، و دستکش یکبار مصرف ، توزیع بین  کادر درمانی بیمارستان شهدای شهرستان هرسین ، بیمارستان شهید چمران  کنگاور و بیمارستان دکتر معاون شهرستان صحنه است.

,

وی خاطرنشان کرد:خرید ۱۲ هزار ماسک یکبار مصرف به ارزش ۱۰ میلیون تومان که به زودی در شهرستان صحنه و کنگاور توزیع خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه