اخبار داغ

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) تاکید کرد؛

ضرورت شناخت لایه‌های مختلف فضای مجازی/در فضای مجازی به دنبال تولید محتواهای بومی و اثرگذار باشیم

ضرورت شناخت لایه‌های مختلف فضای مجازی/در فضای مجازی به دنبال تولید محتواهای بومی و اثرگذار باشیم
حسین ربیعی گفت: برای اینکه بتوان در فضای مجازی با تمام قوا پیشرفت و برای آن برنامه‌ریزی کرد باید لایه‌های مختلف آن را شناخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین ربیعی، مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به سخنان نوروزی رهبری و تأکید به قوت در فضای مجازی بیان کرد: بسیاری از مردم فضای مجازی را فقط در حد شبکه‌های اجتماعی دانسته درحالی‌که شبکه‌های مجازی لایه‌های مختلفی داشته که ضرورت دارد آن‌ها را به‌خوبی شناخته و با آن آشنایی پیدا کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با اشاره به‌ ضرورت شناخت لایه‌های مختلف فضای تأکید کرد: برای اینکه بتوان در فضای مجازی با تمام قوا پیشرفت و برای آن برنامه‌ریزی کرد باید لایه‌های مختلف آن را شناخت.

,

ربیعی بستر و زیر ساختار را اولین لایه در فضای مجازی دانست و عنوان کرد: این زیرساخت‌ها شامل دیتاسنترها، شبکه‌های فیبر نوری و… است و اگر زیرساختی ناقص در کشور داشته باشیم با کوچک‌ترین تهدید قطعاً شکست می‌خوریم.

,

وی افزود: ضعف در این زیر ساختارها نه‌تنها نقطه قوت ما نبوده بلکه پاشنه آشیل ما برای آسیب در این حوزه است و توجه به این مسئله اینترنت ملی و موتور جستجوگر ملی را یک ضرورت انکارناپذیر است.

,

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای پایه را دومین لایه در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: نرم‌افزارهای پایه فضای مجازی در انحصار چند کشور خاص بوده که اگر تحریم شوند این نقطه قوت تبدیل به ضعف می‌شود.

,

وی با تأکید بر حضور جوانان انقلابی در راستای تولید نرم‌افزار و سخت‌افزار پایه تأکید کرد: در دو بخش نرم‌افزارهای پایه و سخت‌افزارهای پایه حضور جوانان انقلابی برای تولید محصولات بومی ضروری است.

,

ربیعی بابیان اینکه سومین لایه در بحث فضای مجازی پیام‌رسان‌های و اپلیکیشن ها هستند بیان کرد: مردم با سومین لایه ارتباط بیشتری دارند که تولید یک پیام‌رسان قوی باید در اولویت باشد.

,

وی گفت: ساخت یک پیام‌رسان بومی با تمام ابزارهایی که پیام‌رسان های خارجی دارند، ضرورتی انکارناپذیر است.

,

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان تأکید کرد: دغدغه اصلی مردم ما خدمات فنی است گه گاها از پیام‌رسان های داخلی استفاده نمی‌کنند و تأمین سرورها و افزایش قدرت این پیام‌رسان ها باعث افزایش اقبال مردم خواهد شد.

,

وی به شبکه اجتماعی مبتنی بر ویدئو آپارات به‌عنوان یک نمونه موفق داخلی اشاره کرد و گفت: آپارات به‌راحتی با نمونه‌های خارجی رقابت داشته و ما می‌توانیم شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر متن قوی نیز راه‌اندازی کنیم.

,

ربیعی بابیان اینکه استارتاپ ها، شتاب‌دهنده‌ها، سرویس‌های خریدوفروش اینترنتی در کشور ما دارای ظرفیت بالایی هستند بیان کرد: در نخستین رویداد رقابتی تولید محتوای فضای مجازی استان همدان اپلیکیشن “شاتوت” عملیاتی و آغاز به کارکرد که در بحث کرونا توانست به تامبن میوه شب عید در همدان کمک کند.

,

وی کاربران را یکی دیگر از لایه های فضای مجازی عنوان کرد و گفت: در این لایه سواد رسانه ای ضرورتی انکار ناپذیر است.

,

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: در فضای مجازی ما مخاطب نداشته و همه کاربر هستند چراکه هر کس یک تولید کننده محتوا است و سواد رسانه ای یعنی کاربر بداند چه محتوایی تولید کند و چه محتوایی را بازنشر نکند.

,

وی توجه به محتوا را نیز بسیار مهم دانست و گفت: ما باید در فضای مجازی به دنبال تولید محتواهای بومی و اثرگذار باشیم.

,

ربیعی با تاکید به ضرورت طراحی برنامه چشم‌انداز فضای مجازی بیان کرد: باید چشم‌اندازهای ۵ ساله و ۱۰ ساله برای فضای مجازی طراحی ده و مرکز فضای مجازی و سازمان های متولی در این قضیه حضوری پررنگ داشته باشند.

,

وی با اشاره به نقش دولت و مجلس در تقویت فضای مجازی تاکید کرد: نهادهای حاکمیتی ذیل هیئت دولت در تقویت، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری می‌توانند اثرگذار باشند.

,

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: مجلس نیز با تصویب و به‌روزآوری قوانین مختلف می‌تواند در حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی و تشویق شرکت های دانش بنیان و سرمایه‌گذاران برای حضور در فضای مجازی کمک کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه