اخبار داغ

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامسر:

رزمایش دفاع بیولوژیک فردا در رامسر برگزار می‌شود

رزمایش دفاع بیولوژیک فردا در رامسر برگزار می‌شود
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامسر از برپایی رزمایش سلامت و دفاع بیولوژیک فردا در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا خمسیه در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: قرارگاه پدافند زیستی و بهداشتی درمانی سردارشهید سلیمانی با هدف حمایت از رزمندگان و حافظان سلامت جامعه پزشکی، پرستاری و کادر بهداشتی درمانی و ایجاد امید و همدلی در بین مردم و هماهنگی و هم افزایی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا این رزمایش را برگزار خواهدکرد.

وی با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان، ناجا، ادارات و نهادها، ظرفیتهای سپاه و بسیج،گروه های مردمی، هیئات مذهبی، شهرداریها، بخشداریها، هلال احمر و... در این رزمایش مشارک دارند اظهار داشت: کارگروه های سفیران سلامت، مدافعان سلامت و ناظران سلامت ظرفیت های خود را وارد میدان می کنند.

به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامسر رژه موتوری و استقرار در شهر و روستا، ضدعفونی اماکن، تب سنجی، غربالگری، توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی، استقرار گروه های جهادی جهت تولید ماسک و لباس بیمارستانی از جمله برنامه های این رزمایش است.

خمسیه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال راهبرد فعالیت‌ها را تبیین کردند، گفت:‌باید بیانات معظم له برای همه فصل الخطاب باشد.

وی با یادآوری اینکه قرارگاه پدافند زیستی، بهداشتی و درمانی شهرستان به نام حاج قاسم مزین شده است، خاطر نشان کرد: حاج قاسم بیش از ۴۰ سال مدافع امنیت بود حالا عرصه خدمت در حوزه سلامت است و همه باید راه شهدا را ادامه بدهیم.

به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامسر قرارگاه پدافند زیستی، بهداشتی و درمانی شهید سلیمانی رامسر، با همکاری شورای تامین و ستاد شهرستانی، ادارات، نهاد‌ها و سازمانها، با سازماندهی و همراهی گروه‌های جهادی مردمی، هیات‌های مذهبی شهرستان رامسر، با حمایت بی دریغ و بی منت خیرین در اقشار مختلف، در جهت هم افزایی و همکاری با شبکه بهداشت و درمان در پیشگیری و مقابله با کروناویروس و حمایت و همراهی با مدافعان سلامت، پزشکان پرستاران و کادر درمانی تشکیل شد.

این مسئول در ادامه با اعلام اینکه 66 هزار هزار ماسک بهداشتی تولید و توزیع شد، افزود:‌روزانه 7 هزار ماسک به همراه بسته آموزشی و فرهنگی  به همت بسیج جامعه زنان، و توسط گروه‌های جهادی برادر و خواهر بین مردم توزیع می‌شود.

خمسیه از  تولید روزانه  120 دست لباس یک بار مصرف  بیمارستانی هم خبر داد و اضافه کرد:‌تا به امروز  770 دست لباس یکبار مصرف بیمارستانی تحویل کادر درمانی شد.

وی از توزیع یک هزار 64 بسته معیشتی بین اقشار آسیب پذیر خبر داد و خاطر نشان کرد:‌روزانه 150 بسته معیشتی بین خانوار‌های کم برخوردار توزیع می‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه رامسر با اعلام اینکه 3 هزار 150 بسته بهداشتی بین مردم توزیع شد، ادامه داد:‌روزانه 6 هزار بسته بهداشتی در اختیار مردم و جامعه هدف قرار میگیرد.

به گفته خمسیه ضدعفونی در معابرشهری و روستایی با همکاری شهرداری‌ها و بخشداری به همت بسیجیان، هیات‌های مذهبی و گروه‌های مردمی  همچنان ادامه دارد.لذا ایستگاه تب سنجی (خروجی رامسر به چابکسر گیلان) و نیزطرح بسیج  ملی و ارتباط با خانواده‌ها (پیگیری مشکلات، تحویل بسته بهداشتی و رصد) با همکاری شبکه بهداست و درمان در حال اجرا است.

این مسئول از رصد بازار توسط ناظران سلامت هم خبر داد و افزود:‌رصد بازار باهمکاری اداره صمت، اتاق اصناف، همکاران ناجا همچنان ادامه دارد.

خمسیه با اشاره به تغسیل و تدفین درگذشتگان کرونایی گفت: اجرای احکام شرعی و تیمم، نماز و کفن و دفن هم توسط طلاب جهادگران بسیجی صورت میگیرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامسر ضمن تقدیر از تلاش و مجاهدت همه کسانی که بصورت جهادی، هماهنگ و آتش به اختیار برای مهار کرونا در شهرستان بسیج شدند، یادآور شد:‌ بروشور‌های آموزشی، محتوای فرهنگی و هنری، مسابقات مجازی  با همکاری شهرداری‌ها و اداره ارشاد تهیه و تولید و توسط تیم رسانه‌ای و فضای مجازی منتشر شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه