اخبار داغ

یادداشت؛

عملکرد رسانه‌ای مستقل! آری یا نه؟

عملکرد رسانه‌ای مستقل! آری یا نه؟
این روزها خانه نشینی متصدیان بعضی رسانه‌ها تبدیل به معضلی اساسی در ایجاد درگیری های رسانه‌ای شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ روزی سیل است، روزی زلزله، روزی شهادت است، روزی ولادت، روزی تفریح کم است و روزی اشتغال، روزی انتخابات است و روزی اغتشاشات!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در همه آنها هر کس نظری صائب دارد و بنا را بر کم کاری و تکفیر بقیه قرار داده، بدون آنکه مسئولیتی در این امور به دوش بگیرد.

,

در روزهای آغازین سال که مزاحم ناخوانده و منحوس کرونا تهاجمی همه جانبه علیه ما راه انداخته، به جای همراهی و چاره جویی، به فکر خودنمایی و بعضا انتقام افتاده‌ایم.

,

در ماجرای توییت وزیر ارتباطات مبنی بر حضور ۱۰۰ هزار مسافر در همدان، همه بر مسئولین تیغ کشیدند و فریاد زدند، مسئولین انکار کردند و عده‌ای رسانه‌ای راستی آزمایی کردند، اما امان از نبود کمی تفکر در این اتفاقات. در آن موقع کسی نگفت، کل ظرفیت هتلها و اقامتگاهها و مهمانپذیرهای همدان که کمتر از ۵ هزار نفر است، چگونه ۱۰۰ هزار نفر را در خود جای داده؟! و باز هم جای خالی دارند و به راحتی رزرو می‌کنند! چگونه در شهری که ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، ۱۰۰ هزار نفر مسافر آمده، و اگر هر ۴ مسافر، یک خودرو داشته باشند، در این صورت ۲۵ هزار خودرو به شهر اضافه شده، اما ملموس نیست و این همه خودرو چگونه مخفی شده؟

,

قطعا در این مورد هم عملکرد مسئولین اجرایی و رسانه‌ای استان بی نقص نبود، اما هیچیک از ما نمی‌توانیم مدعی کامل و بی نقص بودن عملکرد خود باشیم.

,

و حال نوبت به تهمت به رسانه ملی و استانی، مبنی بر آنتن فروشی رسیده.

,

در اینکه اشکالاتی بر عملکرد صداوسیمای استانی وارد است، شکی نیست و چه بسا در برخی موارد می‌توانست رفتار مناسبتری داشته باشد، اما بعضی انتقادات و تخریبهای افراد کم اطلاع هم خالی از اشکال نیست.

,

آیا هیچیک از آنها از قوانین آگهی‌های بازرگانی اطلاع دارند؟ آیا هیچیک می‌دانند متصدیان این رسانه استانی، هیچ اختیاری در جذب، تولید و پخش آگهی بازرگانی ندارد و همه چیز در اختیار اداره کل بازرگانی سازمان مرکزی است و در صورت عدم پخش، مسئولین مربوطه را به شدت مورد توبیخ قرار می‌دهند؟

,

کدامیک از دوستان رسانه‌ای در این روزها جرأت دارند از داخل بیمارستان سینا که مرکز درمان بیماری کروناست این همه گزارش تهیه کنند؟

,

آیا زحمات مسئولین استانی که این روزها، اوقات سختی را می‌گذرانند، قابل تقدیر و ارائه نیست؟ آیا زحمات تیم بهداشت و درمان استان، نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان استان قابل تقدیر و نمایش نیست؟ آیا رسانه‌ای که اینها را به تصویر بکشد باید مورد تهمت قرار بگیرد که رسانه وابسته و آنتن فروش است؟ آیا وظیفه رسانه‌ها فقط انتقاد و بزرگ کردن مشکلات است؟

,

صد البته ذکر و نمایش همه اینها، به معنی به نقص بودن کارهای عوامل اجرایی و رسانه‌ای آنها نیست، اما آیا به راحتی باید همه زحمات، با کوچکترین خطایی، به باد ناسزا و تخریب گرفته شود؟

,

گاهی اوقات انصاف هم چیز بدی نیست، ای کاش بعضی دوستان رسانه‌ای در کنار دستور به استعفای مسئول رسانه رسمی استان، که همواره همه دستگاههای اجرایی، امنیتی، قضایی و قانونگذاری استان و در صدر همه، مردم شریف همه شهرستان‌های استان، انتظارات کوچک و بزرگ و صد البته انتظارات به حقی از وی و زیر مجموعه وی دارند، به همراه وظیفه سیگنال رسانی همه شبکه‌های ملی در کنار شبکه استانی از طریق ۱۴۰ ایستگاه فرستنده زمینی به سراسر استان که هر از چندگاهی تجهیزات گرانقیمت آنها هم مورد سرقت قرار می‌گیرد؛ همه اهل رسانه عملکرد خود را نیز به بوته آزمایش می‌سپردند و همه سربلند از آن بیرون می‌آمدند.

,

ای کاش…

,

الهم اجعل عواقب امورنا خیرا

,

وحید نوریه

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه