اخبار داغ

منتخب مردم اسفراین در مجلس یازدهم:

مهمترین مانع "جهش تولید" ، قاچاق کالا در کشور است

مهمترین مانع "جهش تولید" ، قاچاق کالا در کشور است
منتخب مردم اسفراین در مجلس یازدهم مهمترین مانع جهش تولید را قاچاق کالا در کشور عنوان کرد و گفت: کالاهایی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند که تولیدکنندگان داخلی توانایی تولید آن را دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امان‌الله حسین پور، منتخب مردم اسفراین در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید اظهار داشت: متاسفانه عملکرد دولت در سال گذشته در راستای تحقق اهداف رونق تولید رضایت‌بخش نبوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, امان‌الله حسین پور، منتخب مردم اسفراین در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار , عصراترک , عصراترک , عصراترک , با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام , , جهش تولید, ,  اظهار داشت: متاسفانه عملکرد دولت در سال گذشته در راستای تحقق اهداف رونق تولید رضایت‌بخش نبوده است.,

وی با بیان اینکه بیشتر نگاه دولت در سال‌های گذشته به بیرون بوده، افزود: متاسفانه دولت در سال‌های گذشته نگاه به درون را در دستور کار قرار نداده و اکثر تولیدی‌ها و شرکت‌های تولیدی در تمام بخش‌ها اعم از کشاورزی و صنایع سر و سامان مناسبی نداشتند.

,

نماینده منتخب مردم اسفراین در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: هر چند اقداماتی از سوی دولت در راستای تحقق اهداف رونق تولید انجام شده اما با نقطه ایده‌آل فاصله بسیار زیادی دارد.

,

حسین پور در ادامه با تاکید بر اینکه دولت باید به منظور تحقق اهداف جهش تولید ملی، موانع تولید را در مرحله نخست شناسایی کند، خاطرنشان کرد: در برخی از موارد موانع تولید شناسایی شده اما اقدامات موثری در راستای رفع این موانع صورت نگرفته که در سال جاری باید این اقدامات به صورت جدی دنبال شود.

,

وی نخستین و مهمترین مانع جهش تولید را قاچاق کالا در کشور عنوان کرد و بیان داشت: موضوع قاچاق کالا در کشور حل نشده به طوری که کالاهایی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند که تولیدکنندگان داخلی به راحتی می توانند آنها را تولید کنند، اما شاهد قاچاق کالا در کشور هستیم که باید دولت در برابر قاچاق کالا مقابله داشته باشد تا به تولید داخلی ضربه‌ای وارد نشود.

,

منتخب مردم اسفراین در مجلس یازدهم شورای اسلامی با اشاره به بروکراسی اداری حاکم بر کشور افزود: بروکراسی اداری فراوان و قوانین دست و پا گیری که در کشور وجود دارد، که سرمایه‌گذاران را خسته و ناامید کرده است.

,

وی ادامه داد: از طرفی دولت نتوانسته آیین‌نامه‌های اجرایی را در این راستا به‌خوبی تنظیم کند  لذا تولید کنندگان در بحث مجوزهای تولید و موافقت نامه های اصولی همچنان سرگردان هستند.

,

حسین پور در ادامه خاطر نشان کرد: حمایت از تولیدات داخل و رفع موانع فروش از دیگر مواردی است که باید در راستای تحقق جهش تولید ملی به آن توجه ویژه ای داشت به نحوی که دولت باید برای فروش محصولات تولیدکنندگان داخلی چه در داخل کشور و چه در بازارهای همسایه و منطقه چاره‌اندیشی مناسبی داشته باشد.

,

وی با تأکید بر تقویت شرکت های دانش بنیان و با اشاره به وظایف مهم مجلس در جهش تولید ملی اذعان داشت: مجلس باید قوانین مزاحم و دست و پاگیر را شناسایی کرده و نسبت به اصلاح این قوانین اقدام مثبتی داشته باشد.

,

حسین پور یادآور شد: ضمن اینکه  برخی از قوانین در اجرای صحیح آن از سوی دولت دچار مشکل هستند که می‌بایست مجلس نسبت به این موارد نیز نظارت صحیح داشته باشد.

,

نماینده منتخب مردم اسفراین در مجلس آینده شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه مجلس آینده در حوزه نظارت نقش بسزایی در تحقق اهداف مقام معظم رهبری در سال جاری دارد اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت‌های خوبی در کشور به منظور رونق تولید و حمایت از تولید کنندگان و صنایع داخل وجود دارد که باید دولت و مجلس با یکدیگر به صورت هماهنگ عمل کنند تا اهداف رهبری در راستای نامگذاری سال جهش تولید ملی به سرانجام برسد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه