اخبار داغ

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خبر داد؛

بستری بیش از دو هزار و پانصد بیمار مشکوک به کرونا

بستری بیش از دو هزار و پانصد بیمار مشکوک به کرونا
نوری شادکام گفت: تاکنون در استان یزد بر اساس علائم بالینی و سی تی اسکن مثبت، ۲۵۴۹ بیمار مشکوک به کرونا بستری و از این تعداد ۱۹۶۱ ترخیص شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود نوری شادکام در مورد آخرین وضعیت مسمومیت بر اثر مصرف الکل در استان در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا؛ گفت: تا کنون ۳۵ نفر در استان یزد بر اثر مصرف الکل دچار مسمومیت شده اند. متاسفانه از این تعداد ۵ نفر فوت کرده و سه نفر حال عمومی بدی دارند و سه نفر نیز نابینا شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا؛,


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: ما دو نوع الکل داریم. الکل طبی ۷۰ درصد اتانول که برای ضدعفونی کردن استفاده می شود. اتانول الکل میوه است، گران قیمت بوده و در مشروبات الکلی نیز از آن استفاده می کنند.

,
,


وی اضافه کرد: نوع دوم الکل متانول است که از چوب تهیه شده و کاربرد صنعتی دارد و بسیار ارزان قیمت است. اما نکته ای که وجود دارد این است که این دو نوع الکل به صورت ظاهری کاملاً مشابه هستند و رنگ و بوی یکسانی دارند. لذا افراد متقلب از این موضوع سوء استفاده کرده و متانول را به عنوان الکل طبی به فروش می رسانند. متاسفانه برخی افراد نیز از آن به عنوان نوشیدنی استفاده می‌کنند و لذا دچار مسمومیت می شوند.

,
,

بستری بیش از دوهزار و پانصد بیمار مشکوک به کرونا در یزد

, بستری بیش از دوهزار و پانصد بیمار مشکوک به کرونا در یزد, بستری بیش از دوهزار و پانصد بیمار مشکوک به کرونا در یزد,


نوری شادکام در مورد آمار مبتلایان به کرونا نیز گفت: در مورد آماری که در خصوص مبتلایان به کرونا منتشر می شود نیز باید دانست دو نوع آمار داریم. آماری که اکنون منتشر می شود آمار بیمارانی است که با علائم حاد تنفسی به بیمارستان مراجعه می کنند، از آنها سی تی اسکن گرفته می شود و بر اساس علائم بالینی و سی‌تی‌اسکن تحت درمان قرار می گیرند.

,
,


وی افزود: از بعضی از این افراد تست نیز گرفته می شود. بر اساس نتایج این تست است که می‌توانیم به یک نفر مارک قطعی ابتلا به کرونا بزنیم. اما چیزی که برای اقدامات درمانی، پیشگیرانه و مراقبتی ملاک ما قرار می گیرد همان علائم بالینی و سی‌تی‌اسکن مثبت است.

,
,


این مقام مسئول ابراز داشت: اکنون طبق سیاست های وزارت بهداشت که به نظر بنده نیز منطقی است اعلام شده که در این وضعیت شیوع بیماری نباید از همه تست گرفته شود و سی تی اسکن و علائم مثبت باید ملاک آغاز درمان باشد. چرا که منفی بودن نتیجه تست کرونا به دلیل دشواری آن چندان ارزشی ندارد.

,
,


نوری شادکام تصریح کرد: بنابراین تا کنون در استان یزد بر اساس علائم بالینی و سی تی اسکن مثبت ۲۵۴۹ بیمار مشکوک به کرونا بستری شده اند. از این تعداد ۱۹۶۱ ترخیص شده و ۴۲۴ نیز در حال حاضردر مراکز درمانی بستری شده و تحت مراقبت هستند.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه