اخبار داغ

معاون جهاد کشاورزی مازندران:

کشاورزان از به‌کارگیری کارگران غیربومی خودداری کنند

کشاورزان از به‌کارگیری کارگران غیربومی خودداری کنند
مجید بهادری با بیان اینکه نشای ماشینی و مکانیزه برنج می‌تواند با کاهش تعداد کارگرانی که مجبور هستند در فاصله کمی از هم به‌صورت دستی نشا کنند، از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کند؛ گفت: کشاورزان مازندرانی از به‌کارگیری کارگران غیربومی خارج از استان در شالیزارها خودداری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید بهادری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، در خصوص نگرانی‌های موجود میان کشاورزان در خصوص آماده‌سازی زمین برای فصل زراعی جدید اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و آغاز فصل کشت شالی لازم است کشاورزان برای حفظ سلامت خود و دیگران به توصیه‌ها توجه کنند.
 
وی افزود: نشای ماشینی و مکانیزه برنج می‌تواند با کاهش تعداد کارگرانی که مجبور هستند در فاصله کمی از هم به‌صورت دستی نشا کنند، از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کند.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر عدم به‌کارگیری کارگران غیربومی خارج از استان در شالیزارها، خاطرنشان کرد: صاحبان و فعالان بانک‌های نشا براساس توصیه‌های سازمان جهاد کشاورزی، در فرآیند پرورش نشا، از ملزومات بهداشت فردی استفاده کنند تا به سهم خود در قطع کردن زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

بهادری با بیان اینکه تمرکز ما بر کشت مکانیزه است، تصریح کرد: در این زمینه در سال جاری، 350 دستگاه ماشین نشاکار جدید بین کشاورزان توزیع شد که در مجموع تعداد دستگاه‌های نشاکار به دو هزار و 500 دستگاه رسید.
 
وی با تاکید بر اینکه کشاورزان مازندران در نشا کردن عجله نکنند که شاید شرایط بهتر شود، متذکر شد: تصمیمات بهداشتی در ارتباط با کارگران بومی و غیربومی با هماهنگی بهداشت گرفته شده است.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه کارهای فنی کاربرد نشاکارها در نشاکاری دستی باید تقویت شود؛ یادآور شد: تاکید بر کشت مکانیزه است تا قوای کارگری کمتری را درگیر مزرعه کند، چون کارهای کشاورزی به‌صورت دسته‌جمعی انجام می‌شود و احتمال ابتلا به این ویروس را افزایش می‌دهد.

گفتنی است طبق روال سالیان گذشته، در این زمان از سال، کشاورزان زمین‌های شالیزاری خود را برای کشت و کار آماده کرده بودند؛ ولی درحال حاضر شیوع ویروس کرونا نگرانی‌هایی به دنبال داشته است که بی شک رعایت نکات بهداشتی و استفاده از نشای مکانیزه به جای نشای دستی، تا حد زیادی این نگرانی‌ها را کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه