اخبار داغ

بی دفاعی بی خانمان های آلمان در برابر کووید19؛

خیریه های آلمان به دلیل ترس از ابتلا به کرونا فعالیت نمی کنند

خیریه های آلمان به دلیل ترس از ابتلا به کرونا فعالیت نمی کنند
بی خانمان های آلمان علیرغم فقدان مراقبت های پزشکی و مکان های امن برای خوابیدن با کمبود غذا و مواجهه با کروناویروس دست و پنجه نرم می کنند. این افراد نسبت به دیگران بیشتر در معرض عفونت قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ بی خانمان های آلمان علیرغم فقدان مراقبت های پزشکی و مکان های امن برای خوابیدن با کمبود غذا دست و پنجه نرم می کنند، این در حالی است که 40000 نفر از آنها بدون سقفی بالای سرشان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

آلمان نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا را تحمیل کرده است. در حالی که تعداد زیادی از افراد برای دور ماندن از کووید19 در خانه هستند، بی خانمان های این کشور تقلا می کنند تا در خیابان ها زنده بمانند.

,

اگرچه هیچ اطلاعات رسمی از تعداد دقیق بی خانمان های کشور وجود ندارد، یک کارگروه فدرال کمک به بی خانمان ها (BAGW) برآورد می کند که تنها در سال 2018 در مجموع 678000 نفر خانه ای نداشتند که 441000 نفر آنها پناهنده بودند.

, BAGW,

آنها در محله های اضطراری دولتی زندگی می کنند یا شب را در پناهگاه ها می گذرانند. بر اساس آمار BAGW حداقل 41000 نفر کاملا بی خانمان هستند، به این معنا که آنها بدون هیچ سقفی بالای سر خود در خیابان ها زندگی می کنند. در حال حاضر،‌ آنها در معرض خطر بیشتری از ابتلا به کروناویروس قرار دارند.

,

"وِرِنا رُزِنکه" مدیر کارگروه فدرال کمک به بی خانمان ها توضیح می دهد که پیش از شیوع کروناویروس، نمی توانند تمام افراد بی خانمان را در پناهگاه ها اسکان دهند. حتی برای زوج ها گزینه های محدودی وجود دارد.

,

وی افزود: "مشکلاتی برای شهروندان بی خانمان از سایر کشورهای اتحادیه اروپا وجود دارد، زیرا بسیاری از شهرداری ها از اسکان آنها امتناع می ورزند."

,
, ,

پناهگاه های خالی در طول روز

, پناهگاه های خالی در طول روز,

در مواقع بحران کروناویروس، وضعیت اسکان در اتاق های چند تخت‌خوابی به طور قابل توجهی بدتر می شود. در چنین مکان هایی رعایت فاصله امکان پذیر نیست. دسترسی به امکانات بهداشتی برای دوش گرفتن یا شستشوی دست ها تقریبا غیر ممکن است. این مکان ها به ندرت مجهز به وسایل محافظتی مانند؛ ماسک، محصولات ضد عفونی کننده یا بهداشتی هستند. در هر مورد، اقامتگاه ها تنها برای یک شب قابل استفاده هستند. افراد در طول روز مجبور به ترک مکان اسکان هستند.

,

در ضمن، بی خانمان های آلمان از داشتن یک وعده غذای گرم از مراکز غیر انتفاعی محروم می شوند، زیرا در هنگام قرنطینه و تعطیلی تمام شهر قفل شده است.

,

رُزِنکه گفت: "این وضعیت با این واقعیت که بسیاری از افراد بی خانمان به جمع آوری بطری های قابل بازیافت، فروش روزنامه های خیابانی و گدایی وابسته هستند، تشدید می شود. چنین فعالیت هایی در یک شهر متروکه بسیار دشوار می شود."

,

وی توضیح داد که بسیاری از امدادرسانان به خاطر ترس از ابتلا به کروناویروس از کمک کردن صرفنظر کرده اند. مراقبت های پزشکی نیز به طور ویژه بد است.

,

رُزِنکه افزود: "پروژه ها تا حد زیادی متوقف می شوند زیرا آنها اغلب با داوطلبانی مانند پزشکان و پرستاران بازنشسته که در حال حاضر بخشی از گروه در معرض خطر هستند، فعالیت می کنند."

,
, ,

گندزدایی ها کافی نیستند

, گندزدایی ها کافی نیستند,

لباس های محافظتی و حتی گندزداها اندک هستند و دیگر تهیه نمی شوند. سایر گروه های حرفه ای مانند کادر پزشکی یا بخش پرستاری در اولویت قرار دارند.

,

سیستم کمک به بی خانمان ها بدون کارکنان آن فرو می ریزد. BAGW گفت: "شرایط اسکان باید به سرعت بهبود یابد به طوری که افراد قادر به رعایت فاصله باشند. بسیاری از هتل ها و پانسیون ها خالی هستند. آنها باید سریعا به منظور اسکان افراد بی خانمان اجاره داده شوند."

,
, ,

عرضه سیار یک گزینه است

, عرضه سیار یک گزینه است,

"اِوا لیندِمَن" سخنگوی اماکن امید هامبورگ با بیان اینکه این وضعیت یک چالش برای افراد بی خانمان و همچنین سازمان های امدادی است، گفت: "ما باید به خاطر حفظِ مراقبت از این افراد که به ما سپرده شده و گروهی آسیب پذیر است یک تعادل مناسب بیابیم. یک راه حل می تواند عرضه سیار بسته های ناهار باشد، اما به همه نمی رسد."

,

حدود 1.8 میلیارد نفر در سراسر جهان بی خانمان هستند. از آنجا که این افراد به موادغذایی کافی و بهداشتی دسترسی ندارند، نسبت به دیگران بیشتر در معرض عفونت قرار دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه