اخبار داغ

بازخوانی وعده های بی سرانجام مسئولان کرمانی در سال 98؛

راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی جازموریان در صف انتظار نگاه مسئولان/ پتروشیمی فجر کرمان، طرحی که افتتاح نشده تمام شد

راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی جازموریان در صف انتظار نگاه مسئولان/ پتروشیمی فجر کرمان، طرحی که افتتاح نشده تمام شد
در سال گذشته مسئولان استانی و کشوری وعده های متعددی در راستای بهبود وضعیت اقتصادی، عمران و آبادانی استان کرمان به مردم نجیب این خطه دادند که بی سرانجام مانده وجامه عمل بر این وعده ها پوشانده نشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، سال ۹۸ با فراز و فروز های فراوانی که داشت به اتمام رسید، مسئولان استانی و کشوری در این سال وعده های بسیاری به مردم نجیب دیار کریمان دادند که تاکنون محقق نشدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

با آغاز سال جدید موج تازه ای از دادن وعده ها نیز آغاز می شود در حالیکه هنوز وعده های پیشین عملی نشده است، در این بین پیشینه برخی وعده ها از یک دهه نیز عبور کرده اما همچنان این پروژه ها به سرانجام نرسیدند.

,

بی مهری ۱۵ ساله مسئولان مانع بزرگ افتتاح تالار مرکزی کرمان

, بی مهری ۱۵ ساله مسئولان مانع بزرگ افتتاح تالار مرکزی کرمان,

ساخت تالار مرکزی کرمان یکی از این وعده ها است که با گذشت بیش از ۱۵ سال هنوز مردم کرمان در انتظار افتتاح آن سماق می مکند!

,

در آخرین بازدیدی که در سال ۹۷ با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، نمایندگان مجلس و جمعی از مسئولان صورت گرفت، علیزاده از پیشرفت ۸۸ درصدی پروژه خبر داد و تاریخ افتتاح آن را شهریور ۹۸ اعلام کرد.

,

سال ۹۸ هم همچون ۱۵ سال قبل گذشت و این پروژه همچنان ناتمام باقی ماند.

,

انتخابات مجلس در سال ۹۸ فرصتی مناسب برای بازخوانی وعده های بی سرانجام برخی نمایندگان را فراهم کرد، در اینجا به گوشه ای از این وعده ها اشاره می کنیم.

,

وعده هایی که به مردم شمال استان کرمان داده شد

, وعده هایی که به مردم شمال استان کرمان داده شد,

وعده‌هایی مانند مقابله با خشکسالی و تأمین آب شهرستان کرمان و راور، اشتغال زایی، محرومیت زدایی در راور،  بخش‌ها و روستاهای مختلف شهرستان کرمان، اشتغال زایی، توسعه شهری، حل موانع اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی مانند کارخانه پتروشیمی و فولاد، حل مشکل حضور صدها هزار تبعه بیگانه غیر مجاز، جذب سرمایه برای توسعه شهرستان راور و کرمان، توسعه صنعت فرش، کشاورزی، صنعت، معدن، توسعه راه‌ها و… از جمله وعده‌های نمایندگان در این حوزه بودند.

,

وعده هایی که به مردم جنوب استان کرمان داده شد

, وعده هایی که به مردم جنوب استان کرمان داده شد,

در جنوب کرمان نیز وضعیت هر چند کمی متفاوت است اما وعده‌ها بازاری داغی دارد، با توجه به افت شدید قیمت برخی از محصولات کشاورزی وعده حل این مساله نقل محافل و سخنرانی‌های کاندیداها بود و البته حل این مشکل وعده‌ای بود که بسیاری از نماینده‌های دور دهم انتخابات مجلس نیز به مردم داده بودند اما عملیاتی نشد.

,

وعده هایی که به مردم شرق استان کرمان داده شد

, وعده هایی که به مردم شرق استان کرمان داده شد,

به شرق کرمان می‌رویم آنجا که میزان آلودگی هوا گاهی به ۱۰۰ برابر حد استاندارد می رسد و صدها نفر را راهی بیمارستان ها می کند، شرایط جغرافیایی منطقه سبب مختل شدن رفت و آمد در جاده‌ها می شود و با بارش شدید آب سیل به راه می افتد.

,

هر چند که فقر و محرومیت در شهرستان‌های شرقی استان کرمان، خشکیدگی خوشه‌های خرما، عدم وجود زیر ساخت‌ها، خشکسالی و عدم وجود فرصت‌های شغلی در بخش صنعت و معدن نیز از مشکلات مردم بوده و نمایندگان با دادن وعده های متعدد نتوانستند آن ها را برطرف کنند.

,

پتروشیمی فجر کرمان، وعده ای که افتتاح نشده تمام شد

, پتروشیمی فجر کرمان، وعده ای که افتتاح نشده تمام شد,

پروژه احداث مجتمع پتروشیمی فجر کرمان از جمله پروژه‌هایی است که در سال‌های اخیر بدون پیشرفت فیزیکی رها شده است، تنها پیشرفت ملموس این پروژه که از سال ۹۳ پیگیری شده است، نصب تابلویی از آن در بیابان محل احداث بود.

,

در نشست هیئت موسس این مجتمع، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار سابق کرمان با تضمین تامین زمین، برق، آب و گاز مورد نیاز این پروژه، مدعی شد با فعال شدن پتروشیمی فجر کرمان، ۵ هزار شغل به صورت مستقیم و ۶۰ هزار شغل به صورت غیر مستقیم ایجاد خواهد شد و گفت: با توجه به کمبود آب در استان کرمان، تکنولوژی‌های بکار رفته در این مجتمع منجر به تولید آب هم خواهد شد.

,

این طرح که به گفته نماینده مردم کرمان در مجلس، قرار بود هم در بحث اشتغال‌زایی، هم در مباحث مرتبط با امنیت روانی مردم، شادابی نسل جوان و اقتصاد مردم بسیار موثر باشد، امروز به نمونه بارز یک طرح غیرکارشناسی تبدیل شده است.

,

هرچند به گفته نماینده مردم کرمان در مجلس در آبان سال گذشته، نوسانات ارزی دلیل اصلی تاخیر شروع عملیات این پروژه بوده است؛ اما در طی این مدت، مشکلات متعدد این طرح، به قدری جدی بود که پیشرفت این طرح را به اخذ مجوزها و موافقت‌نامه‌ها محدود کرده است.

,

توقف پتروشیمی کرمان در مرحلۀ تامین مالی

, توقف پتروشیمی کرمان در مرحلۀ تامین مالی,

با وجود موانع قانونی و کارشناسی بسیار در خصوص تامین خوراک و مجوزهای محیط زیست این طرح، به گفته استاندار کرمان، این طرح از همه‌ی این مراحل تقریبا عبور کرده و در مرحله تامین مالی متوقف شده است.

,

با وجود عدم پیشرفت این پروژه در طی این ۵ سال، وزارت نفت هربار مجوز این مجتمع را به بهانه اینکه این پتروشیمی جزء برنامه‌های کلان کشور است، تمدید کرده است.

,

وعده وزیر صنعت برای رفع موانع واحدهای تولیدی استان کرمان

, وعده وزیر صنعت برای رفع موانع واحدهای تولیدی استان کرمان ,

خردادماه سال ۹۸ در بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کرمان از معادن فاریاب و معدن تیتانیوم کهنوج با اشاره به روند طولانی اجرای این پروژه ها، از افتتاح آن ها در سال ۹۹ خبر داد.

,

نکته قابل توجه این بود که آقای وزیر اعلام کرد وزارت صنعت، به طور جدی در راستای رفع موانع واحدهای تولیدی استان ورود پیدا کرده است و به دنبال آن هستیم که بتوانیم در کوتاه ‌ترین زمان ممکن مشکلات واحدهای تولیدی را رفع کنیم.

,

حدود ۹ ماه از ایراد این سخنان می گذرد اما آنچه که مشهود است عملی نشدن این وعده بوده در حالیکه مشکلات واحدهای تولیدی به قوت خود باقی است.

,

راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی جازموریان در صف انتظار نگاه مسئولان

, راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی جازموریان در صف انتظار نگاه مسئولان,

چندین سال است مسئولان با وعده راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی جازموریان کشاورزان را دلگرم به ادامه فعالیت می کنند و بارها اعلام کردند در صورت راه اندازی این مجموعه علاوه بر اینکه صادرات محصولات کشاورزی تسهیل می شود، تلاطم قیمت ها در محصولات کشاورزی به کمترین میزان می رسد.

,

این طرح هم به علت عدم تامین مالی پروژه همچون بسیاری طرح های دیگر نیمه کاری باقی مانده و تحقق آن در حد یک وعده خشک و خالی است.

,

انتقال درآمد شرکت های معدنی بزرگ به بانک های استان بی سرانجام باقی ماند

, انتقال درآمد شرکت های معدنی بزرگ به بانک های استان بی سرانجام باقی ماند,

استان کرمان به بهشت معادن مشهور است و بسیاری از شرکت های صنعتی و معدنی بزرگ همچون گل گهر و مس سرچشمه در این استان قرار دارند اما سهم استان از میزان درآمد این شرکت ها اندک بوده و همین امر سبب شده پهناورترین استان کشور آن گونه که شایسته است پیشرفت فیزیکی نداشته باشد.

,

در این بین مسئولان در خبرهای متعددی سخن از انتقال این درآمدها به بانک های استان کرمان به میان آوردند اما در عمل شرکت های مذکور از انتقال این منابع درآمدی به استان سربازدند و باز هم وعده ای دیگر بی سرانجام باقی ماند.

,

امیدواریم مسئولان ما در سال ۹۹ پیش از دادن وعده های جدید به مردم، وعده های پیشین خود را عملی ساخته و گامی در راستای جلب اعتماد عمومی و پیشرفت استان بردارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه