اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون مازندران خبر داد

پذیرش یک‌هزار و 579 داوطلب اهدای خون در مازندران

پذیرش یک‌هزار و 579 داوطلب اهدای خون در مازندران
اسماعیل پوریانی مدیرکل انتقال خون مازندران از مراجعه یک هزارو579 داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون استان و جمع آوری یک هزارو 207 واحد خون کامل در هفته نخست فروردین خبرداد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، اسماعیل پوریانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته نخست امسال یک هزار و 579 داوطلب اهدای خون به مراکز فعال انتقال خون در تعطیلات نوروزی مراجعه کردند که از این تعداد یک هزارو 207 اهداکننده موفق به اهدای خون خود شدند.

وی افزود: از این تعداد اهداکنندگان خون،  یک هزارو 173 نفر مرد و 34 نفر زن بوده اند.

مدیرکل انتقال خون مازندران  آمار اهداکنندگان مستمر و باسابقه را یک هزارو 116 نفر اعلام کرد و گفت : 91 نفر نیز برای اولین بار خون اهدا کردند.

پوریانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا  از اوایل اسفند ماه سال گذشته دراستان ،که کاهش 55 درصدی مراجعه کنندگان برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مازندران را درپی داشته است ادامه داد: کلیه پروتکل های ایمنی و بهداشتی در مراکز انتقال خون استان رعایت می شود وجای هیچگونه نگرانی نیست و داوطلبان  می توانند با اطمینان خاطر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی از مراجعه 166هزارو955 داوطلب اهدای خون در سال گذشته به مراکز انتقال خون مازندران خبرداد و گفت: از این تعداد داوطلب، 129 هزارو168 واحد خون  دریافت شده است که هر یک واحد خون دست کم  به سه فرآورده پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز فشرده تفکیک می شود.

مدیرکل انتقال خون مازندران با تاکید بر این مطلب که نیاز به خون همیشگی است و عمر فرآورده های خون مانند پلاکت تا 3روز است از همه اقشار مردم، به ویژه اهداکنندگان خون خواست تا انتقال خون استان و بیماران نیازمند به خون مانند بیماران تالاسمی ، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی که از مصرف کنندگان مستمر خون هستند را بیش از پیش همراهی کنند و کرونا سبب نشود تا این بیماران به فراموشی سپرده شوند.

پوریانی گفت: استان مازندران با  داشتن بیش از 4 هزار بیمار خاص به عنوان یکی از استان های پرمصرف خون و فرآورده های خونی در کشور است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه