اخبار داغ

زباله‌گردی منبع انتقال ویروس کرونا؛

وقتی که مافیای زباله مشهد جان شهروندان را فدای منافع خود می‌کند

وقتی که مافیای زباله مشهد جان شهروندان را فدای منافع خود می‌کند
زباله‌گردی می‌تواند منبع انتقال ویروس کرونا باشد و مافیای زباله مشهد هیچ چیز جز منافع شخصیشان برای آن ها اهمیتی ندارد از این رو با درخواست شهروندان و دستور فرمانداری مشهد بنا شد از فعالیت زباله گردان در شهر جلوگیری شود تا علاوه بر حفظ جان این افراد، از شیوع و گسترس ویروس کرونا در مشهد جلوگیری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، این روزها با شیوع ویروس کرونا در کشور، معضل زباله گردی بیش از پیش مشکل ساز شده است و افراد زباله گرد علاوه بر اینکه در معرض ابتلای مستقیم به ویروس کرونا هستند می تواند عامل انتقال این ویروس در اقصی نقاط شهر شوند و سلامت تک تک شهروندان را تهدید کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

, ,

با جدی شدن خطر شیوع کرونا چندی پیش دادستانی تهران طی نامه‌ای از پلیس خواستار شد تا با همکاری شهرداری تهران برای حفظ سلامت شهروندان، مانع زباله‌گردی شوند، زیرا فعالیت زباله‌گردها می تواند باعث شیوع و گسترش ویروس کرونا در شهر شود. واقعیت این است که سطل‌های زباله امکان سرایت هرگونه بیماری ازجمله کرونا را دارد و فعالیت زباله گردان به شیوع و گسترش ویروس کرونا کمک می‌کند؛ حتی اگر مدیریت شهری سعی در جمع آوری و تخلیه به موقع و چندباره سطل های زباله در طی شبانه روز داشته باشد، باز هم نیاز به مقابل و جلوگیری از فعالیت زباله گردها به دلیل حساست موضوع بیش از پیش احساس می شود‌.

,

مافیای زباله مشهد هیچ چیز جز منافع شخصی خودشان برای آن ها اهمیتی ندارد و حتی جان شهروندان را فدای منافع خود می‌کند از این رو شهروندان مشهدی با ارسال پیام ها و نامه هایی به رسانه ها و شهرداری مشهد نگرانی خود را نسبت به فعالیت زباله گردان اعلام کردند از این رو با درخواست شهرداری مشهد و دستور فرمانداری مشهد بنا شد با کمک نیروی انتظامی از فعالیت زباله گردان در شهر جلوگیری شود تا علاوه بر حفظ جان این افراد، از شیوع و گسترس ویروس کرونا در مشهد جلوگیری شود.

,

, ,

سیدمحمدرضا هاشمی، فرماندار مشهد در همین خصوص با بیان اینکه زباله‌گردی منبع انتقال کرونا ویروس است گفت: شهرداری پیشنهاد ممنوعیت زباله‌گردی را به فرمانداری داد و ما با آن موافقت کردیم لذا به دلیل اینکه این افراد موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، باید رفت‌وآمد آنها را در سطح شهر مدیریت کرد و نباید اجازه بدهیم این ویروس شیوع پیدا کند از طرف دیگر ما به فکر سلامت مردم هستیم به همین جهت به افراد زباله گرد در اولین قدم تذکر خواهیم داد.

,

وی ادامه داد: از طرف دیگر با این اقدام، دادستان مشهد نیروی انتظامی را مکلف می‌کند تا با زباله‌گردها برخورد و آنان را از شهر جمع‌آوری کند.

, .,

, ,

مهدی یعقوبی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در ادامه بیان کرد: درخواست خود را به‌صورت مکتوب به فرمانداری مشهد ارسال شده و چندی پیش نیز این موضوع در جلسه‌ای مشترک با فرمانداری مشهد مطرح شده بود.
وی با بیان اینکه پیش از این هم دغدغه شهروندان به گوش ما رسیده بود، اما اختیار قانونی برای برخورد با زباله‌گردها نداشتیم، ادامه داد: شهرداری تنها وظیفه جمع‌آوری زباله‌ها را برعهده دارد. متأسفانه برخی شهروندان زباله‌های خود را سر ساعت مقرر بیرون نمی‌گذارند یا زباله‌ها را در باکس‌های زباله حاشیه خیابان می‌ریزند که این کار باعث می‌شود زباله‌گردها در شهر همچنان فعالیت کنند.

, .,
, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه