اخبار داغ

فرهنگ اقتصادی که رهبر معظم انقلاب بوجود آورده اند/ «جهش تولید» به پشتوانه انگیزه جوانان محقق می شود

فرهنگ اقتصادی که رهبر معظم انقلاب بوجود آورده اند/ «جهش تولید» به پشتوانه انگیزه جوانان محقق می شود
در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب برای ایجاد فرهنگ اقتصادی تولید محور نام‌های سالهای مختلف را به همین حوزه اختصاص دادند. ایشان تولید را محور اساسی قدرتمند کردن اقتصاد کشورمان توصیف می کنند. این فرهنگ تا حدود زیادی ایجاد شده است که رهبر معظم انقلاب فرمان جهش اقتصادی را صادر فرموده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طنین یاس، فلسفه و ماهیت نامگذاری سالها‌ از سوی رهبر معظم انقلاب دارای ابعاد مختلفی است. یکی از مهمترین بعد ماهیتی این نامگذاری ها ایجاد انگیزه و فرهنگ اقتصادی است. موضوعی که با توجه به اهتمام ویژه مقام معظم رهبری در این چند ساله توانسته خصوصا در میان جوانان یک فرهنگ رشد و پیشرفت اقتصادی با نگاه داخلی بوجود بیاورد. فرهنگی که می تواند موتور محرک کشورمان در پیشرفت اقتصادی شود.
تولید ملی و اقتصاد مقاوتی از جمله کلید واژه‌هایی است که همواره درنامگذاری سالهای اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب مورد توجه و عنایت واقع شده است.
سال گذشته که برای مردم ایران سال سخت همراه با آزمون های بسیاری بود، نیز رهبر معظم انقلاب بر «رونق تولید» تاکید داشتند و سال ۹۹ که سال سرنوشت ساز دیگری برای ملت ایران خصوصا در حوزه اقتصادی است، ایشان بر سرمایه ملی و تولید ملی اینبار در جهت جهش این مهم تاکید فرمودند.
تنها با مرور نام فقط چند سال گذشته پی می بریم که رهبر معظم انقلاب به چه میزان به ایجاد فرهنگ تولید در اقتصاد کشورمان تاکید داشته اند.
این چندمین بار است که رهبر انقلاب واژه تولید را در نامگذاری سالها مورد استفاده قرار داده اند. از سال ۱۳۹۱، که سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شد. تا به امروز این نامگذاری ها حول موضوع مهم تولید گردیده است.
سال ۱۳۹۲ نیز به نام حماسهٔ سیاسی و حماسهٔ اقتصادی نامگذاری شد. توجه به تولید ملی به عنوان «حماسه اقتصادی» و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ در ایران به عنوان «حماسه سیاسی»، دلیل نامگذاری این سال بود.
همچنین سال ۱۳۹۶ نیزبه عنوان یک سال که در آن تولید ملی مورد توجه قرار گرفت نامگذاری شد. «اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال» نام این سال بود.
«حمایت از کالای ایرانی» نام سال ۱۳۹۷ است که دقیقا بر حمایت از تولید داخلی توجه صورت گرفته است و به طور مکرر نشان دهنده توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب به تولید ملی و داخلی است.
«رونق تولید» نام سال گذشته بود که در این حوزه کارهای خوبی خصوصا در حوزه های دفاعی صورت گرفت.البته اگر از بعد انتقادی هم به این ماجرا نگاه کنیم مشخص است که آنطور که باید اهداف شعارهای سال محقق نشده است که رهبری تاکید بیشتری بر روی این امر داشته اند اما به طور فرهنگی اگر نگاهی بیندازیم و این نامگذاری ها را پشت سر هم مرور کنیم می بینم که رهبر معظم انقلاب یک برنامه فرهنگی اقتصادی بلند مدتی را مد نظر قرار داده اند و با نامگذاری سالهای مختلف در این خصوص به ایجاد فرهنگ اقتصادی در این حوزه کمک شایات توجهی کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,

نامگذاری سالهای باعث توجه جوانان، اندیشمندان و نخبگان و مردم عادی به موضوعاتی که در این نامگذاری ها تاکید شده می شود، همین موضوع گام اول برای ایجاد فرهنگ اقتصادی است. در مرحله بعد این نخبگان هستند که بایستی پل ایجاد این فرهنگ شوند و با تبیین منویان رهبری در این حوزه جامعه را به سمت این هدف مهم حرکت دهند. درواقع با ایجاد گفتمان فرهنگی در عرصه اقتصادی است که می توان امیدوار بود جامعه به سمت اهداف پیش برود. جامعه ابتدا بایستی انگیزه و فرهنگ لازم را پیدا کند و اگر این مهم انجام شود، حتی اگر بخواهیم جلودار جامعه هم بشویم توان این موضوع را نخواهیم داشت.
در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب برای ایجاد فرهنگ اقتصادی تولید محور نام‌های سالهای مختلف را به همین حوزه اختصاص دادند. ایشان تولید را محور اساسی قدرتمند کردن اقتصاد کشورمان توصیف می کنند. این فرهنگ تا حدود زیادی ایجاد شده است که رهبر معظم انقلاب فرمان جهش اقتصادی را صادر فرموده‌اند. اما این مهم نیازمند کار ستادی و انگیزه در همه سطوح خصوصا در سطح مسئولان است. مردم و جوانان نشان داده اند که این اراده و انگیزه لازم را دارند و حالا بایستی لوازم و امکانات لازم برای این موضوع محقق شود تا شاهد شکوفایی و جهش تولید در سال جاری باشیم.
انتهای پیام

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه