اخبار داغ

در دهمین سالگرد انفجار خونین شعبانیه زاهدان؛

آلاله هایی که مظلومانه آسمانی شدند/ از شهادت ۲۷ کبوتر عاشق تا جراحت صدها زن و مرد بی گناه

آلاله هایی که مظلومانه آسمانی شدند/ از شهادت ۲۷ کبوتر عاشق تا جراحت صدها زن و مرد بی گناه
شامگاه ۲۴ تیرماه سال ۱۳۸۹ بود، در ایامی که مردم سیستان و بلوچستان همچون دیگر مسلمانان ایران غرق در شادی جشن های شعبانیه بودند، درست در روز میلاد امام حسین (ع) و شب ولادت حضرت ابوالفضل (ع) حادثه ای رخ داد که شادی آن ها را به کامشان تلخ کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، در این شب که همه کوچه ها و خیابان های شهر به میمنت جشن های شعبانیه آذین بندی شده بود و بسیاری با توزیع شربت و شیرینی ضمن شیرین تر کردن کام مردم، از این طریق عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار نشان می دادند، همچون دیگر نقاط ایران که در اماکن مختلف جشن هایی برپا شده بود، جشن میلاد در مسجد جامع زاهدان نیز با حضور محبان اهل بیت (ع) برنامه ریزی شد، اما برگزاری این مراسم به دلیل رخ دادن حادثه ای تلخ متوقف شد، حادثه ای که در پی آن علاوه بر خاموش شدن سوی چراغ های آذین بندی شده مسجد، 27 نفر از عاشقان امامت توسط عده ای کوردل به شهادت رسیدند و حدود 270 نفر هم مجروح شدند.

آنچه در آن شب تلخ گذشت

در دهمین سالگرد شهادت شهدای شعبانیه زاهدان و همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز سراغ یکی از جانبازان آن حادثه که از ناحیه یک دست، یک پا و شکم مجروح شده بود رفتیم. راشکی در تشریح این حادثه به خبرنگار ما گفت: آن شب که مصادف با میلاد امام حسین (ع) و شب ولادت حضرت ابوالفضل (ع) بود، بسیاری از مردم زاهدان به منظور برگزاری مراسم دعای کمیل در مسجد جامع زاهدان حضور یافتند، ساعت 21 و 20 دقیقه بود که صدای انفجاری مهیب به گوش رسید.

وی با بیان این که در آن شب دو انفجار رخ داد ادامه داد: در انفجار اول در گیت ورودی حضور داشتم و در انفجار دوم نیز در آمبولانس بودم، غرق در خدمت به عاشقان اهل بیت (ع) بودیم که عده ای از خدا بی خبر با انجام عملیات انتحاری قصد ورود به مسجد را داشتند که با هوشیاری شهید گلوی از ورود عامل انتحاری به مسجد جلوگیری شد، اما با انفجار وی مقابل در ورودی دو نفر از حاضران به نام شهیدان "گلوی" و "کرد" به شهادت رسیدند و سه نفر از بانوان مجروح شدند که بنده یکی از آن ها بودم.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
, آنچه در آن شب تلخ گذشت,
,
,
,
,
,

 
, ,
,
صدای مهیب انفجار و حضور خیل عظیمی از جمعیت

این جانباز با بیان این که در ادامه صدای آژیر آمبولانس ها، فریاد مردم و خودروهای امنیتی، جایگزین نوای مولودی شب ولادت حضرت عباس (ع) شد اضافه کرد: در آن لحظه در مقابل مسجد بودم و به دلیل شدت جراحت امکان جابه شدن نداشتم، با وجود تاریکی که در پی انفجار به وجود آمده بود جمعیت زیادی را دیدم که هراسان به سمت مسجد می آمدند.

راشکی تصریح کرد: صدای انفجار اول به طور کامل در شهر پیچید و این موضوع باعث شد خیل عظیمی از جمعیت برای یاری رساندن یا جویا شدن از وضعیت اعضای خانواده، دوست و آشنای خود خود که در مراسم حضور داشتند به سمت مسجد جامع بیایند که عامل دوم انتحاری با دیدن شلوغی و افزایش جمعیت قصد داشت وارد مسجد شود و با عملی کردن نقشه کور خود این بار تعداد بیشتری از مردم بی گناه را به کام مرگ بکشاند، اما حضور جمعیت و تیم های امنیتی در محل حادثه باعث شد او هم نتواند وارد مسجد شود.

وی افزود: عامل دوم انتحاری که عرصه را برای ورود به مسجد بر خود تنگ دید، برای این که بتواند کارنامه پر رنگ تری نزد اربابان مزدورش از خود به جای بگذارد، اقدام به انفجار جلیقه انتحاری خود مقابل در مسجد کرد و با شهادت و مجروح کردن عده ای از مردم بی گناه، کوردلی خود و دیگر یاران هم دستش را به اثبات رساند، در انفجار دوم شلوغی مقابل مسجد باعث شد افراد بیشتری جان را خود را از دست دهند ک تعداد مجروحان هم زیاد بود.

 شیشه های شکسته و صورت خونین مردم

راشکی که به گفته خودش در زمان انفجار دوم در آمبولانس بود ادامه داد: با انفجار دوم، آمبولانس تکان عجیبی خورد و همه شیشه های آن شکست، مردم با صورت پر از خون و در حالت سراسیمه به این سو و آن سو می رفتند، حادثه به قدری تلخ و وحشتناک بود که حتی زبان توان بیان شرح همه ماجرا را ندارند.

وی افزود: بعد آن حادثه بسیاری به سمت آمبولانس ها هدایت می شدند و بعد از این که مجروحان را به بیمارستان منتقل کردند همه فضا پر بود از ناله های مردم که هر کدام در ناحیه ای بدن خود جراحت داشتند.

مصطفی آبیاری، محمد اکبری، غلامرضا توکلی، مجتبی ثریا محتاط، سجاد حاجیان، محمد حسینی، سید محمد جواد حسینی، محمد رضا خمر، محمد رضا راغی، عبدالحمید سرحدی راد، محمد سرحدی راد، محمد سرگزی، عارف شهرکی، مرتضی عباس زاده محمودی، علی طهرانی مقدم، احسان فرازمند، احمد رضا قاسمی، محمد کیانی، رضا میر، مصطفی نجار ، کاظم نجار  و یاسر نظامی نیز از جمله شهدای شعبانیه زاهدان هستند که در آن حادثه تلخ جان به جان آفرین تسلیم کردند.

انتهای پیام/
, صدای مهیب انفجار و حضور خیل عظیمی از جمعیت,
,
,
,
,
,
,
,
,  شیشه های شکسته و صورت خونین مردم,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه